Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
Elżbiety Chylewskiej
ubiegającej się o stopień nauczyciela dyplomowanego
za rok szkolny 2008/2009.
We wrześniu 2007r. rozpoczęłam staż na nauczyciela dyplomowanego. Zadania realizowałam zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Sportu z dnia
1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
§ 8 ust.2 pkt.1 – uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły , a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust.1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełniona funkcją .
W tym zakresie podjęłam następujące działania:
1. Zapoznałam się i śledziłam zmiany w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły.
Analizowałam dokumentację szkolną:
wewnętrzną : Statut Szkoły, Program
Profilaktyki, Program Wychowawczego, Wewntrzszkolny System Oceniania,
Regulaminy szkolne;
zewnętrzną : MEN, Kuratorium Oświaty.
Przeprowadziła m pogadanki z uczniami na temat praw, obowiązków ucznia, zapoznałam z systemem kar i nagród, uczniowie uczestniczyli w apelu poświęconym prawom dziecka. Zapoznałam się z priorytetami MEN i KO, które m.in. dotyczyły realizacji treści programowych w kontekście praw człowieka, opieki świetlicowej.
Konkluzja
Analiza dokumentacji pozwoliła mi na przypomnienie sobie treści dokumentów określających funkcjonowanie szkoły, a także uwzględnienie tych treści w dokumentach , które tworzę, np. w planie wychowawczym klasy.
Przypomnienie uczniom ich praw i obowiązków, zapoznanie z systemem kar i nagród, a także dyskusja na te tematy dała możliwość zarówno mnie, uczniom i rodzicom na ustalenie pewnych zasad obowiązujących we wzajemnej współpracy. Priorytety MEN i KO to wskazówka do pracy w danym roku szkolnym, zadania, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Ich analiza pozwoliła na poprawne formułowanie swoich zamierzeń do realizacji zarówno w kontekście pracy z uczniami, rodzicami i własnym doskonaleniem.
2. Tworzenie i ewaluacja dokumentów szkoły.
W roku szkolnym 2008/2009 uczestniczyłam wraz z innymi nauczycielami
w opracowywaniu nowelizacji Statutu Szkoły.
Konkluzja
Rezultatem podjętych działań jest znajomość zapisów zawartych w Statucie Szkoły, zdobycie nowych doświadczeń w zakresie współpracy z nauczycielami, umiejętność precyzyjnego formułowania myśli oraz dokonywania jednorazowych zapisów w dokumentach, na których pracują wszyscy nauczyciele. Wspólna praca pozwoliła na lepsze poznanie punktu widzenia każdego z nauczycieli na sprawy związane z funkcjonowaniem szkoły, naniesione zmiany służą zarówno uczniom, jak i nauczycielom i rodzicom.
3. Opracowywałam pomoce dydaktyczne do wykorzystania w kształceniu zintegrowanym.
W ciągu całego roku szkolnego przygotowywałam różnorodne pomoce dydaktyczne do zajęć, które ...