Dodaj publikację
Autor
Jolanta Kiełczewska
Data publikacji
2010-01-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
86

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam konspekt lekcji z języka angielskiego do drugiej klasy gimnazjum (poziom pre-intermediate).
 Pobierz (doc, 57,0 KB)

Podgląd treści


Klasa: 2D
Liczba uczniów: 24
Poziom: Pre-intermediate
Czas: 90 min

TEMAT: ‘Born to ride’ – reading comprehension

Cele lekcji:
• wprowadzenie i utrwalanie słownictwa związanego z surfingiem
• doskonalenie umiejętności czytania
• ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu
• doskonalenie umiejętności pracy ze słownikiem

Materiały:
• podręcznik „ New Snapshot”
• kartki ze zdaniami do uzupełnienia (załącznik 2)
• kartki z pociętymi na kawałki zdaniami (załącznik 1), ‘blue tag’
• mapa
• słowniki

Techniki pracy:
• praca w grupach

Przewidywane problemy:
• w związku z praca w grupach mogą wystąpić problemy z dyscypliną
• słabi uczniowie mogą mało angażować się w trakcie lekcji
• ze względu na wolną prace uczniów nauczyciel będzie musiał zrezygnować z części przewidzianych ćwiczeń

Procedura:
• Nauczyciel pokazuje uczniom zdjęcie przedstawiające surfera i prosi, aby uczniowie odgadli, jakie zagadnienie będzie poruszane na lekcji. Następnie zadaje uczniom pytania to czy kiedykolwiek ‘surfowali na desce’ i czy chcieliby spróbować.
• Nauczyciel zadaje uczniom pytania o ich wiedzę na temat początków surfingu, znane miejsca. Zapisuje na tablicy wyrażenia mogące naprowadzić uczniów na właściwy trop:

Hawai ( okolice gdzie powstał surfing)
1950 ( Hawaje zostaja pięćdziesiątym stamen USA)
Captain Cook ( odkrywca Hawaii)
heavy pieces of wood ( sprzęt, którego używano w przeszłości do sufringu)
Wakiki, Bondi Beach, Malibu, St. Ives ( znane plaże do sufrowania)

• Uczniowie zapisują w zeszycie krótką notatkę
Surfing powstał na Hawajach odkrytych w XVIII wieku przez znanego angielskiego żeglarza i odkrywcę Kapitana Cooka. W 1950 Hawaje zostały pięćdziesiątym stanem USA.
Najlepsze plaże do uprawiania surfingu to: Wakiki, Boni Beach, Malibu.
• Nauczyciel dzieli klasę na cztero- bądź trzyosobowe grupy i wybiera lidera każdej grupy. Każda grupa ma wymyślić, jaki jest niezbędny sprzęt do surfowania, a co może się przydać po surfowaniu. Uczniowie mogą korzystać ze słowniczków znajdujących się w książkach, bądź dostarczonych przez nauczyciela. Wyniki pracy są zapisane na tablicy a następnie w zeszytach
essential equipment: board, wetsuit, boots, leash, board bag
equipment that is useful after surfing: T-shirt, shorts, trainers, sunglasses, suntan lotion
• Uczniowie zastanawiają się, za co mogą być przyznawane punkty podczas surfowania a następnie otwierają podręcznik na str. 27, gdzie zapoznają się z informacją na ten temat
• Następnie nauczyciel wybiera dwie osoby do opisania surferów ze str. 26 i 28 posługując się wcześniej poznanym słownictwem
• Nauczyciel wypisuje na tablicy nowe słownictwo, które pojawi się w czytance, a uczniowie zapisują je w zeszytach. Następnie ponownie pracując w grupach uczniowie tłumaczą przyznane im słówka. Po zakończonej pracy liderzy, bądź wyznaczone osoby zapisują te słowa na tablicy, a pozostali w zeszytach. Zapisane słowa uczniowie powtarzają z nauczycielem
• Nauczyciel odtwarza ...