Dodaj publikację
Autor
Wiesława Dolańska
Data publikacji
2010-01-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozowju zawodowego nauczyciela mianowanego uczącego geografii w gimnazjum.
 Pobierz (doc, 50,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

Wiesławy Dolańskiej

nauczyciela mianowanego Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II

ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
(rozpoczęcie stażu – 1 września 2006 r.)

sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 1 grudnia 200 4 r. w sprawie uzyskania awansu zawodowego przez nauczycieli oraz z potrzebami szkoły.

| | | |DOWODY REALIZACJI, UWAGI |
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN | |
|Czynności organizacyjne. |
|Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego |VIII 2006 |wniosek o rozpoczęcie stażu |
|Zawodowego |Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu | |plan rozwoju zawodowego |
| |Opracowanie planu rozwoju zawodowego | | |
| |Gromadzenie dokumentacji |IX 2006 | |
|Dokumentowanie realizacji planu | | | |
|rozwoju. | |Okres stażu |sprawozdanie z realizacji |
|Opracowanie sprawozdania z |Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu | |planu rozwoju zawodowego |
|realizacji planu rozwoju |rozwoju | | |
| | |Koniec stażu | |
|Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej |
|i podniesienie jakości pracy szkoły w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełniona funkcją |
|Rozp. MENiS z dn. 1 grudnia 2004 r. § 8ust. 2 pkt. 1 |
|Pogłębianie wiedzy i umiejętności |Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego |Na bieżąco |potwierdzenia - dokumentacja |
|służące własnemu rozwojowi oraz |Uczestniczenie w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego:| |szkolna |
|podniesieniu jakości pracy szkoły |udział w różnego rodzaju kursach, szkoleniach, warsztatach, |Wg. oferty ODEN-u |zaświadczenia |
| |konferencjach metodycznych | | |
| |Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych: | | |
| |studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i | | |
| |psychologicznej |Na bieżąco |scenariusze lekcji |
| |korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych | | |
| |dla nauczycieli | | |
| |czytanie czasopism dla nauczycieli | | |
| |systematyczne zapoznawanie się z ofertami wydawniczymi | | |
| |bieżąca analiza własnej pracy | | |
| | | | |
| |Poznawanie i stosowanie metod aktywnych | | |
| | | | |
| | | | |
|Wzbogacanie metod i formy pracy | | | |
|dydaktycznej i wychowawczej o nowe | | | |
|metody aktywizujące | |Na bieżąco |scenariusze lekcji |
| | | | |
| |Diagnoza potrzeb i możliwości edukacyjnych konkretnego typu | | |
|Modyfikowanie warsztatu pracy |ucznia (samodzielna obserwacja i zapoznanie się z opinią | | |
|(metod, zakresu materiału, rodzaju |Poradni) -–współpraca z pedagogiem szkolnym | | |
|zadań, sposobu oceniania) w celu |Prowadzenie kół zainteresowań dla uczniów | | |
|dostosowania go do potrzeb |Przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych oraz innych | | |
|edukacyjnych indywidualnego ucznia |Organizacja konkursów własnych pomysłów np. „Moja wiedza o Unii | | |
| |Europejskiej” |Na bieżąco | |
| |Organizacja Szkolnych Dni Europejskich | | |
| | | | |
| |Opracowanie planu mierzenia, dobór wskaźników | | |
|Uczestniczenie w procesie mierzenia |Opracowanie wraz z zespołem wniosków do sporządzenia raportu z | | |
|jakości pracy szkoły |mierzenia jakości pracy szkoły | |Dzienniki zajęć pozalekcyjnych|
| | | |– dokumentacja szkolna |
| |Opieka nad sala klasową | | |
| |Organizacja wycieczek klasowych do miejsc związanych z | | |
|Podejmowanie dodatkowych |realizacja programu | | |
|wewnątrzszkolnych działań |Opieka nad uczniami podczas imprez szkolnych | | |
| | |wg potrzeb | |
| |Opracowanie planu pracy zespołu | | |
|Aktywny udział w pracach Zespołu ...