Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
I. Struktura respondentów, nauczany przedmiot:
1. Typ szkoły: podstawowa gimnazjum
2. Stopień awansu zawodowego: stażysta kontraktowy mianowany dyplomowany
3. Staż pracy w szkole: do 5 lat 6 – 10 lat 11 – 15 lat 16 – 20 lat 21 i więcej lat
4. Nauczany przedmiot: …………………………………………………………………………….
5. W swojej pracy włączam standardy wymagań egzaminacyjnych w ciągły proces dydaktyczny:
tak nie
6. Egzaminatorzy: tak nie
7. Potrafię samodzielnie dokonać analizy egzaminu doniosłego: tak nie
8. Byłam odpowiedzialna za dokonanie analizy egzaminu zewnętrznego w roku: ………………….
9. Porównuję średnie wyniki szkoły w 9 – stopniowej skali stanikowej: tak nie
10. Wyniki moich uczniów na egzaminie zewnętrznym są: przeważnie wysokie (7-9 stanin)
przeważnie przeciętne (4-6 stanin) przeważnie niskie (1-3 stanin)
II. Analiza jakościowa:
1. W opracowaniu analizy wyników sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego moich uczniów pomagają mi następujące raporty dotyczące poziomu osiągnięć uczniów na poszczególnych etapach kształcenia: ………………………………………………………………………………
2. W przeprowadzanych przez siebie analizach wyników sprawdzianu/egzaminu uwzględniam następujące zestawienia miar statystycznych:
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
…………………………………………. ………………………………………….
3. Dokonuję analizy wyników dla obszarów standardów wymagań egzaminacyjnych:
tak nie
4. Wyznaczam współczynnik łatwości poszczególnych kategorii umiejętności dla oddziałów i dla szkoły (bardzo trudne, trudne, umiarkowanie trudne, łatwe, bardzo łatwe):
tak nie
5. Dokonuję analizy porównawczej wyników uzyskanych przez uczniów w skali szkoły, porównując wyniki uzyskane przez poszczególne oddziały: tak nie
6. Obserwuję tendencję rozwojową szkoły na przestrzeni ostatnich lat:
tak nie
7. Obserwuję: wzrost wyników stagnację spadek wyników
8. Wyniki moich uczniów porównuję z wynikami:
gminy tak nie
powiatu tak nie
województwa tak nie
OKE tak nie
9. Dokonuję oceny zgodności oceniania z własnego przedmiotu z wynikami oceniania zewnętrznego
tak nie
10. Analiza wyników oceniania zewnętrznego na poziomie szkoły dokonywana jest na posiedzeniach różnych gremiów funkcjonujących na terenie szkoły. Najczęściej czyni się to na posiedzeniach:
zespołu samokształceniowego posiedzeniach rad pedagogicznych
zespołów zadaniowych zespołów przedmiotowych
11. Obszary wprowadzonych przeze mnie zmian we własnej pracy w kontekście analizy wyników egzaminu zewnętrznego dotyczą:
planowania i projektowania pracy dydaktycznej metod nauczania
organizacji zajęć lekcyjnych i pracy domowej doskonalenia zawodowego
sposobów motywowania uczniów do pracy współpracy z rodzicami doboru i stosowania pomocy dydaktycznych organizacji zajęć pozalekcyjnych
współpracy nauczycieli kształtujących u uczniów te same umiejętności
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
12. Niezwykle przydatne przy wykonywaniu analiz dotyczących egzaminu zewnętrznego okazały się wiadomości zdobyte przeze mnie podczas: szkolenia, kursu, spotkania zespołu humanistycznego, spotkania zespołu matematyczno przyrodniczego, rady szkoleniowej, (inne)……………………....
(właściwe podkreślić)
Temat: ……………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
III. Szanse i bariery wykorzystania wyników egzaminów zewnętrznych jako narzędzie doskonalenia pracy szkoły ukierunkowanego na rozwój ucznia:
1. Uważam, że szanse wykorzystania wyników egzaminów zewnętrznych do rozwoju ucznia ...