Dodaj publikację
Autor
Wiesława Dolańska
Data publikacji
2010-01-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
239

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test sprawdzajacy wiedzę i umiejętnoci z klasy II, dotyczący ludności i osadnictwa.
 Pobierz (doc, 135,0 KB)

Podgląd treści

TEST SPRAWDZAJĄCY- Środowisko przyrodnicze człowieka. Ludność. Osadnictwo.

Imię i nazwisko-................................ ................................, kl. II ....... data: ......................

Ilość otrzymanych punktów: ......... Ilość punktów do zdobycia : 24 grupa A
Ocena:
Podpis rodzica;.............................

1. Uzupełnij zadania odpowiednimi terminami. Zestaw terminów do wyboru znajduje się poniżej.
Potomek rodziców różnych ras : europejskiej i amerykańskiej to ..................................................... 0 p / 1p
Osoba opuszczająca na stałe kraj, w którym dotychczas zamieszkiwała to ...................................... 0 p / 1p
Zespół miast z ośrodkiem centralnym, silnie powiązanych ze sobą organizacyjnie, gospodarczo oraz powiązanych ze sobą siecią komunikacyjną to ...................................................... 0 p / 1p
Terminy do wyboru (jest ich więcej niż potrzeba)

|Metys, Mulat, Emigrant, Imigrant, Aglomeracja, Urbanizacja, Konurbacja | |

2. Oblicz średnią gęstość zaludnienia Szwecja (450 tys. km², 8,9 ml mieszkańców). Gęstość zaludnienia podaj w liczbach całkowitych.
Obowiązuje zapis obliczeń matematycznych. Miejsce na obliczenia: 0 p / 2p
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Odpowiedź: Średnia gęstość zaludnienia Szwecji wynosi .................. osób na km²

3. Otocz obwódką pięć cech, które są typowe dla miasta. 0 p / 1p/ 2p
Przewaga ludności Liczba mieszkańców Przeważa zabudowa
utrzymującej się nie przekracza 1 tys. jednorodzinna z gospodarstwami
z rolnictwa rolnymi

Pełni funkcje Zwarta i wielopiętrowa Przewaga ludności utrzymującej
przemysłowe i usługowe zabudowa się z pracy poza rolnictwem

Posiada prawa miejskie Liczba mieszkańców
przekracza 10 tys.
4. Korzystając z map w Gimnazjalnym atlasie geograficznym. , przyporządkuj nazwy wielkich miast świata z nazwami państw, w których się one znajdują. Obok nazwy miasta wpisz numer państwa.
0 p / 1p /2p
KAIR ......... 1. ROSJA
CHICAGO ........
KOLONIA ........
RIO DE JANERIO ........
NAGOJA .........

2. STANY ZJEDNOCZONE
3. BRAZYLIA
4. EGIPT
5. KANADA
6. NIEMCY
5. W mieście M liczącym 25 tysięcy mieszkańców, w 2000 roku urodziło się 350 dzieci, zmarło 250
osób. Oblicz współczynnik przyrostu naturalnego w promilach. Obowiązuje zapisywanie obliczeń
matematycznych. Miejsce na obliczenia. 0 p / 2p
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Odpowiedź: Współczynnik przyrostu naturalnego w mieście M w 2000 roku wyniósł .................. .

6. Korzystając z map w Gimnazjalnym atlasie geograficznym, połącz strzałkami (→) nazwy obszarów z dwoma barierami osadniczymi, które spowodowały ich niskie zaludnienie. Uwaga: jedna bariera pozostaje bez połączenia. 0 p / 1p

SAHARA BARIERA ŚWIETLNA
BARIERA CIŚNIENIOWA
GRENLANDIA BARIERA TERMICZNA
BARIERA WODNA
7. Spośród niżej wymienionych czynników otocz obwódką trzy czynniki wypychające, które skłaniają
ludzi do emigracji z kraju. 0 p / 1p
DOBRZE PŁATNA PRACA BEZROBOCIE
WYGODNE MIESZKANIE ZAŁOŻENIE RODZINY
PRZEŚLADOWANIA RELIGIJNE KLĘSKI ŻYWIOŁOWE

8. Korzystając z map Polski zamieszczonych w Gimnazjalnym atlasie geograficznym, uporządkuj
miasta według znaczenia w hierarchii miast. Wpisz w odpowiednie pola nazwy miast: Warszawa, Białystok, Gdańsk, Kudowa Zdrój, Legnica, Piwniczna, Płock, Ustka, Zamość, Szczebrzeszyn
0 p / 1p/ 2p
| |Miasto ...