Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji wychowawczej : „Kultura materialna Pałuk ”
1.Część (1 jednostka lekcyjna):
Wykład połączony z pogadanką na temat : „Kultura materialna Pałuk ” Omawiane zagadnienia wg informacji zawartych na tablicach :
1.Pałuki – położenie regionu i charakterystyka krajobrazu .
2.Pałuki miejscem pracy :wyrąb, karczowanie, zbiory żywicy, bartnictwo, wyrób smoły,
zbieranie bursztynu , zbieractwo –zioła , jagody, grzyby, myślistwo, kłusownictwo,
pszczelarstwo, rybactwo, rolnictwo, rzemiosło, kowalstwo, przędzalnictwo i
tkactwo, plecionkarstworstwo, ciesielstwo, stolarstwo ,bednarstwo, garncarstwo,
wyplatanie mioteł, wyrób tabakierek.
3.Odpoczynek po pracy –taniec, przyśpiewki, powiedzenia, przysłowia.
2.Część(druga jednostka lekcyjna):
1.Utrwalenie i sprawdzenie wiadomości – test.
2.Dyskusja i wysunięcie wniosków dotyczących przydatności ekspozycji. Ocena.
3.Agitacja do zbieractwa eksponatów w szkole i w domu.
4.Rozpoznanie aktualnej sytuacji w pytaniach o:
-wykorzystanie przedstawionych sprzętów w dzisiejszych czasach,
-zachowane tradycje, słownictwo-dialekt, nazewnictwo przedmiotów,
-znajomość ciekawych ludzi: kolekcjonerów, twórców ludowych.
5.Wpis do księgi gości.