Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
aniasp64, 2010-01-11
Świetne zajęcia. Pozdrawiam . Dziekuję.
Ewciak, 2011-05-05
Super zajęcia z zastosowaniem nowoczesnych metod pracy. Dziękuję, gratuluję pomysłu.
Temat: WYPRAWA PO ZDROWIE
Zadanie główne:
Wspomaganie i stymulowanie rozwoju dziecka z uwzględnieniem jego potencjału twórczego.
Cele wychowawcze/Uczeń
➢ umie pracować w grupie
➢ potrafi słuchać innych
➢ radzi sobie w sytuacjach trudnych
➢ rozwija zainteresowania
➢ ma możliwość realizacji własnych pomysłów
➢ nie obawia się krytyki ze strony kolegów
➢ ma odwagę głośno wypowiadać się na dany temat
➢ chętnie uczestniczy w zajęciach
Metody:
- działań praktycznych
- werbalne
- oglądowe
- rozwiązywania problemów
- praktycznego działania
Formy pracy:
- zespołowa
- indywidualna
- zbiorowa
Środki dydaktyczne:
Makieta zamku z siedmioma bramami, kartonowe klucze – 5 x 7 sztuk, wiersz Anny Dereń „Oto klucze”
Materiały plastyczne, materiały piśmiennicze, kartki z obrazkami do podziału grup, karty pracy grupowej.
Przebieg zajęć
1. Powitanie. Zabawa ruchowa. Krótkie polecenia przy muzyce.
Uczestnicy chodzą swobodnie po sali. Gdy muzyka milknie prowadzący podaje polecenia do wykonania np.
• „przywitaj się z jak największą liczbą osób”,
• „dotknij wszystkich czterech ścian”,
• „spójrz jak największej liczbie osób w oczy”.
2. Tu następuje podział dzieci na grupy. Na podłodze rozłożone są 4 obrazków owoców – gruszka, jabłko, pomarańcza, winogrona. Na sygnał, zajmują miejsca przy owocach, które smakują im najbardziej.
3. Krótkie wprowadzenie do tematu zajęć – nauczyciel czyta wiersz
A. Dereń: „Oto klucze”
Oto klucze do królestwa bram.
Za pierwszą z bram znajdziecie tam
klucz do drugiej małej bramy,
którą zaraz otwieramy.
Za ta bramą, która druga
trzeci klucz do trzeciej mruga.
A za trzecią, nie zgadniecie,
czwarty klucz do drzwi znajdziecie.
Kiedy czwartą otworzycie,
piąty klucz - czy uwierzycie?
Piąty klucz do piątej bramy!
Piątą bramę otwieramy.
Szósty klucz i szósta brama,
szóstym kluczem otwierana.
Za nią znowu sprawa prosta
siódmy klucz, by siódmą sprostać.
Przez tę bramę przechodzimy,
lecz królestwa nie widzimy.
Siedem kluczy, siedem bram!
Czy królestwo znajdę tam?
4. Prezentacja makiety zamku z siedmioma zamkniętymi bramami.
Nauczyciel pokazując makietę wprowadza uczniów w świat baśni. Opisuje, że siedem bram to siedem zadań, które wspólnie muszą rozwiązać aby zebrać wszystkie siedem kluczy do otwarcia każdej bramy w zamku. A wszystko po to, aby zdobyć ukryty w zamku skarb.
1. Brama pierwsza – Wyobraźnia
Zadaniem uczniów jest wykonanie ilustracji przedstawiających:
• dwie tańczące gruszki
• gadające winogrona
• trzy zadowolone pomarańcze
• trzy tryskające zdrowiem jabłka
(każda grupa wykonuje jedną ilustrację).
Za wykonanie zadania każda grupa otrzymuje klucz do pierwszej bramy. Po otwarciu bramy ukazuje się napis WYOBRAŹNIA, na drzwiach pierwsza literka wyrazu „zdrowie”, a uczniowie zdobywają pierwszą umiejętność.
2. Brama druga – Skojarzenia
Uczniowie przyklejają portret do dużej kartki i pracując w grupach, wokół portretu wypisują skojarzenia związane z ta postacią.
Po wykonaniu ...