Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
TEMAT: Popular TV programmes – popularne programy telewizyjne
OPIS KLASY: klasa II gimnazjum (można wykorzystać również w innych klasach – w zależności od poziomu uczniów oraz na zajęciach dodatkowych z języka angielskiego)
CZAS: 45 minut
CELE LEKCJI:
➢ Cel główny lekcji: doskonalenie i rozwijanie umiejętności tworzenia oraz stosowania strony biernej;
➢ Cele operacyjne lekcji:
▪ uczeń zna: zasady tworzenia i stosowania strony biernej; formy Past Participle czasowników nieregularnych; podstawowe rodzaje programów rozrywkowych (nazywa je w języku angielskim);
▪ uczeń umie: budować wypowiedzi poprawne pod względem wymowy; czytać ze zrozumieniem i wyszukiwać potrzebne informacje; wykorzystać konstrukcję strony biernej do opisu swojego ulubionego programu telewizyjnego; podporządkować się zasadom obowiązującym na lekcji;
▪ uczeń rozumie: zasady stosowania strony biernej; informacje zawarte w tekstach pisanych; wypowiedzi kolegów i nauczyciela;
SŁOWNICTWO I STRUKTURY GRAMATYCZNE: podstawowe rodzaje programów rozrywkowych; strona bierna; formy Past Participle czasowników nieregularnych;
POMOCE DYDAKTYCZNE: przygotowane ćwiczenia – kserokopie (programy rozrywkowe i ich prezenterzy oraz programme information); kserokopia tekstu „Looking For Fame”; słowniki polsko – angielskie i angielsko – polskie;
PRZEBIEG LEKCJI:
1. Powitanie; przygotowanie do lekcji; krótka pogadanka na temat filmów i programów telewizyjnych; nawiązanie do tematu lekcji;
2. Podanie tematu lekcji;
3. Przypomnienie zasad tworzenia i stosowania strony biernej;
4. Załącznik 1 - praca w parach – uczniowie łączą nazwy popularnych programów z ich prezenterami i przyporządkowują odpowiednią stację telewizyjną, która emituje dany program;
5. Sprawdzenie poprawności wykonanego ćwiczenia (uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela stosując stronę bierną) – Programme number 1 is called.... / It is presented by... / It is shown on channel...;
6. Uczniowie dzielą programy rozrywkowe na trzy grupy (quiz / talk show / show) i przyporządkowują do każdej z nich tytuły programów z ćwiczenia;
7. Załącznik 2 - praca z tekstem – dwukrotne głośne odczytanie tekstu „Looking For Fame” ze szczególnym zwróceniem uwagi na stronę bierną;
8. Wykonanie ćwiczenia sprawdzającego stopień zrozumienia przeczytanego tekstu;
9. Załącznik 3 – uczniowie opisują wybrany program telewizyjny w oparciu o znane słownictwo. Uczniowie mogą korzystać z wcześniej rozdanych słowników. Ćwiczenie ma na celu utrwalenie słownictwa związanego z telewizją oraz rozwijanie umiejętności tworzenia i stosowania strony biernej;
10. Chętni bądź wybrani przez nauczyciela uczniowie prezentują swoje opisy na forum klasy;
11. Dokonanie oceny pracy uczniów podczas lekcji – najbardziej aktywni uczniowie otrzymują do dziennika „plusy”;
ZAŁĄCZNIK 1
PRESENTERS: Monika Richardson, Tadeusz Sznuk, Wojciech Mann 2*, Katarzyna Skrzynecka and Piotr Gąsowski, Hubert Urbański, Robert Janowski, Krzysztof Tyniec, Karol Strasburger, Katarzyna Cichopek and Krzysztof Ibisz
CHANNELS: TVP 1, TVP 2, POLSAT, TVN
1. DUŻE DZIECI
2. JAK ONI ŚPIEWAJĄ
3 ...