Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
sokol, 2011-07-08
dlaczego w gimnazjum rzut piłką jest 2kg., wg. nowej podstawy są też elementy kuli.To jest autorski program, czy na podstawie jakiegoś poradnika metodycznego?
Plan wynikowy dla gimnazjum I-III (zgodny z podstawą programową)
Rok 2009/2010
wychowanie fizyczne 388 godzin
Klasa I gimnazjum –128 godzin
Klasa II gimnazjum –132 godziny
Klasa III gimnazjum-128 godzin
Kolorem niebieskim zaznaczono treści minimum nowej podstawy programowej.
ROZLICZENIE ROCZNE I BUDŻET GODZIN
|Roczne |GRY |Lekka atletyka |Gimnastyka |Sporty zimowe |
|rozliczen|ZESPOŁOWE | | | |
|ie | | | | |
|godzin | | | | |
| | | | |Podstawowe |Ponadpodstawowe |
|1. |1 |Piłka siatkowa |Poruszanie się |Uczeń: |Uczeń: |
| | | |po boisku. |Ma opanowane w stopniu dobrym |Potrafi stosować nabyte |
| | | | |podstawowe elementy piłki |wiadomości, umiejętności i |
| | | | |siatkowej : przyjmowanie |techniki w czasie gier i zabaw. |
| | | | |pozycji siatkarskiej wysokiej, |Potrafi przygotować przy pomocy |
| | | | |podanie i przyjęcie piłki |nauczyciela gry z wykorzysta -|
| | | | |oburącz w postawie wysokiej |niem element -ów piłki |
| | | | |sposobem górnym i dolnym, |siatkowej. |
| | | | |zagrywkę dolną | |
|2. |2 |PS |Doskonalimy odbicia sposobem | | |
| | | |oburącz górnym nad sobą | | |
|3. |3. |PS |Doskonalimy odbicia sposobem | | |
| | | |dolnym nad sobą. | | |
|4. |4. |PS |Doskonalimy odbicia sposobem | | |
| | | |oburącz górnym i dolnym w | | |
| | | |parach. | | |
| | | | | | |
|5. |5. |PS |Odbicia sposobem oburącz | | |
| | | |górnym i dolnym- sprawdzian | | |
|6. |6. |PS |Doskonalimy zagrywkę sposobem |i zagrywkę górną. |Ustawia się prawidłowo na boisku|
| | | |dolnym. |Stosuje zasady „czystej gry”: |w ataku i obronie, planuje |
| | | | |niewykorzystywanie przewagi |szkolne rozgrywki sportowe |
| | | | |losowej, umiejętność właściwego|według systemu pucharowego i |
| | | | |zachowania się w sytuacji |każdy z każdym. |
| | | | |zwycięstwa i porażki. | |
|7. |7. |PS |Zagrywka sposobem górnym. | | |
|8. |8. |PS |Zagrywka po prostej i | | |
| | | |przekątnej- sprawdzian | | |
|9. |9. |PS |Kierujemy zagrywkę w określony| | |
| | | |punkt na boisko przeciwnika. | | |
|10. |10 |PS | Nauka wystawienia piłki do | | |
| | | |współpartnera. | | |
|11. |11 |PS |Nauka przyjęcia piłki po | | |
| | | |zagrywce. | | |
|12. |12 |PS |Nauka plasowania piłki po | | |
| | | |wystawieniu przez | | |
| | | |współpartnera. | | |
|13. |13 |PS |Ćwiczymy ustawienie się w | | |
| | | |ataku i obronie. | | |
|14. |14 |PS |Doskonalimy poznane elementy | | |
| | | |piłki siatkowej w grze 3x3. | | |
|15. |15 |PS |Bierzemy czynny udział w grze | | |
| | | |właściwej. | | |
|16. |16 |PS |Klasowe rozgrywki w piłce | | |
| | | |siatkowej(2x2) | | |
| |16 godzin | | | | |
|17. |1 |Piłka ręczna |Poruszanie się po boisku, |Uczeń: |Uczeń: |
| | | |kroki, doskoki. |Porusza się po boisku przodem, |Potrafi stosować nabyte |
| | | | |tyłem, z obrotami, ze zmianą |wiadomości i umiejętności |
| | | | |szybkości i kierunku, krokiem |techniki oraz taktyki w czasie |
| | | | |dostawnym. |gier i zabaw. Potrafi |
| | | | |Wykonuje prawidłowo podanie i |przygotować przy pomocy |
| | | | |chwyt, kozłuje piłkę prawą i |nauczyciela zabawy i gry z |
| | | | |lewą ręką w miejscu i w ruchu, |wykorzysta - |
| | | | |wykonuje rzuty z miejsca i w |niem element -tów piłki ręcznej.|
| | | | |biegu. |Zna przepisy i zasady piłki |
| | | | | |ręcznej |
|18. |2 |PR |Technika podań chwytów i, w | | |
| | | |miejscu i biegu. | | |
|19. |3 |PR |Ćwiczymy podania ze ...