Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
...............................................
Imię i nazwisko uczestnika pieczęć szkoły
TEST NA STOPIEŃ SZKOLNY
KONKURSU JĘZYKA ROSYJSKIEGO
W ROKU SZKOLNYM 2004/2005
Instrukcja dla uczestnika:
1. Wpisz swoje imię i nazwisko w lewym rogu karty.
2. Nie wolno używać korektora, należy pisać długopisem, nie ołówkiem.
3. Czas wykonania ćwiczeń – 60 minut.
4. Kolejność wykonywania zadań jest dowolna.
5. Jeśli się pomylisz, przekreśl i napisz poprawnie.
6. Bardzo uważnie przeczytaj polecenia.
7. Za wykonane ćwiczenia uczestnik może uzyskać maksymalnie 80 pkt.
8. Aby przejść do stopnia rejonowego należy uzyskać 90% możliwych do zdobycia punktów, czyli 72 pkt.
ЖЕЛАЕМ УСПЕХА!
I. Od podanych przymiotników utwórz stopień wyższy:
1. Серëжа (весëлый).................................... и (смелый)....................................... Бориса.
2. Мандарины (сладкий)..................................... лимонов.
3. Тетрадь (тонкий) .................................. книги.
4. Мой друг (хороший).................................. твоего.
5. Эта река (глубокая)......................................... той.
6. Он (высокий и старый) ........................................................................................ меня.
II. Uzupełnij zdania czasownikami podanymi w nawiasach w czasie teraźniejszym:
1. Мы (хотеть) ......................................... поехать к бабушке.
2. Я (бежать)..................................... в класс.
3. Он (пить)..................................... на завтрак молоко.
4. Ты (любить)....................................... свою маму.
5. Вы (интересоваться)........................................ математикой.
6. Я всегда (мыть)............................................ руки.
III. Przetłumacz zdania na język rosyjski:
1. Lekcja zaczęła się 15 minut temu.
.................................................................................................................................................
2. Podoba mi się pomnik A. Puszkina w Moskwie.
.................................................................................................................................................
3. Moja mama jest młodsza od taty o 4 lata .
.................................................................................................................................................
4. W poniedziałki i piątki chodzimy na basen.
.................................................................................................................................................
5. Latem chodziłam po górach i zachwycałam się przyrodą.
.................................................................................................................................................
IV. Dokończ zdania:
1. Мой друг увлекается.......................................................................................................
2. В магазине он...................................................................................................................
3. Мы знаем, куда ...............................................................................................................
4. Они опоздали...................................................................................................................
5. Я желаю тебе...................................................................................................................
V. Wstaw właściwy przyimek:
1. Я отдыхал .............. море и ................ горах.
2. Саша ездил ..... дедушке ......... деревню .............. машине .......... воскресеньям.
3. ................... уроков он идëт ............ друзьями .......... кино.
4. Оля выучила правила.................. два часа.
5. Он пришëл........ вокзала .............три часа.
VI. Odpowiedz po rosyjsku na pytania:
1. Jak się dzisiaj czujesz?
.................................................................................................................................................
2. Czym się interesujesz?
.................................................................................................................................................
3. Jakie przedmioty w szkole lubisz?
.................................................................................................................................................
4. O której godzinie wstajesz?
.................................................................................................................................................
5. Masz brata lub siostrę?
.................................................................................................................................................
VII. Liczebniki napisz słowami:
1. В нашем классе (25)...................................................................................... учеников.
2. На спортивной площадке (11)................................................................ футболистов.
3. Ему (8)............................................., а ей (17) ........................................................ лет.
4. В нашей школе учится (153).......................................................................... ученика.
5. В зале стоят (72)................................................................................................. парты.
VIII. Podane czasowniki użyj w formie trybu rozkazującego:
1. Аня, (петь).................................................... громче!
2. Ребята, (читать)............................................ текст!
3. Лена и Оля, (писать).................................................. в тетрадях!
4. Саша, (идти)......................................... в магазин!
5. Девочка, не (плакать)................................ уже!
6. Боря, (сделать)...................................... это упражнение!
IX. Rzeczowniki wstaw w odpowiedniej formie:
1. Сегодня у нас нет (химия)..............................................................................................
2. Ручка лежит под (тетрадь ...