Dodaj publikację
Autor
Izabela Salamon-Iglewska
Data publikacji
2010-01-25
Średnia ocena
5,00
Pobrań
321

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia sportowo - turystyczne w klasie PdP III.
 Pobierz (docx, 13,8 KB)

Podgląd treści

Realizacja celów zajęć pozalekcyjnych

Zajęcia sportowo - turystyczne w klasie PdP III

Rok szkolny 2009/2010 semestr I

Liczba uczestników - 5

W ramach zajęć prowadzonych I semestrze w wymiarze 2 godzin tygodniowo w klasie PdP III realizowano następujące cele:

1.Kształtowanie właściwej sylwetki ciała poprzez ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu i brzucha, ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg, a także ćwiczenia korygujące wady postawy min. ćwiczenia stóp.

2.Rozwijanie sprawności motorycznej- w ramach realizacji powyższego celu organizowano zajęcia z wykorzystaniem gier z zabaw poprawiające min: zręczność, szybkość, precyzyjność rzutu, wytrzymałość.

3.Poznawanie najbliższej okolicy – w ramach realizacji celu uczniowie uczestniczyli w spacerach oraz krótkich wycieczkach.Podczas tych zajęć uczniowie byli uwrażliwiani na piękno otaczającego świata, poznawali prawa i zjawiska zachodzące w przyrodzie.

4.Kształtowanie umiejętności współpracy z innymi oraz przestrzegania norm i obowiązujących zasad.Cel ten realizowano czasie organizowania gier i zabaw zespołowych. W czasie realizacji powyższego celu uczono także zasad zdrowej rywalizacji, rozwijano chęć poznawania poszerzania możliwości własnego ciała.

5.Wyciszanie zachowań agresywnych, kształtowanie umiejętności radzenie sobie z uczuciami negatywnymi - cel realizowano w ramach zajęć relaksacyjnych w Sali polisensorycznej wykorzystując elementy muzyko- i chromo-terapii.

W miesiącach: wrzesień i październik wiele godzin poświęcono na utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się po drodze, a także bezpiecznemu korzystaniu z sali gimnastycznej i boiska szkolnego.W miesiącu: listopad wiele uwagi poświęcono na wzmocnienie poszczególnych partii mięśni: tj. mięśni grzbietu i brzucha, mięśni nóg i mięśni ramion. Zajęcia te odbywały się w sali korekcyjnej z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu sportowego. W miesiącach: grudzień i styczeń uczniowie zostali zapoznani z podstawowymi zasadami gier i sportów zespołowych min. koszykówka, piłka siatkowa, tenis ziemny i stołowy, lotki. W ramach zajęć mogli też doskonalić takie techniki jak: trafną rzutu do celu, technika kozłowania piłki, odbijania, podrzucania i chwytania. Zajęcia te cieszyły się największym zainteresowaniem. Uczniowie uczestniczyli w nich z entuzjazmem ucząc się zasad zdrowej rywalizacji i współzawodnictwa.

Najchętniej uczniowie udział brali w zajęciach, podczas których doskonalić mogli technikę gry w piłkę siatkową, piłkę koszykową i tenis ziemny. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także zajęcia relaksacyjne takie jak spacer po okolicy, czy trening relaksacyjny Jacobsona. Mniej chętnie uczniowie korzystali ze sprzętu rehabilitacyjnego w sali korekcyjnej.

Praca zaplanowana na I semestr została zrealizowana w zadowalającym stopniu. Lekcje starano się dostosować do indywidualnych potrzeb, zainteresowań, a także możliwości uczniów. Zajęcia w znaczący sposób wpłynęły na rozwijanie zainteresowania aktywnością fizyczną.

Wnioski do dalszej pracy:

W dalszej pracy, na semestr II przewiduje się zajęcia rozwijające sprawność motoryczną ...