Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZASADY OCENIANIA , KLASYFIKOWANIA I PROMOWANIA
w Szkole Przysposabiającej do Pracy
przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Warlubiu
W S T Ę P
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 stycznia 2005 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół , ZAŁĄCZNIK nr3 (Dz. U. z dnia 1 lutego 2005.)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. nr 83, poz. 562 ze zmianą w Dz. U. nr 130; poz. 906 z dnia 13 lipca 2007 r.)
Ocenianiu podlegają:
Osiągnięcia edukacyjne ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanego w szkole programu nauczania, uwzględniających tę podstawę.
Zachowanie ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły.
Cele wewnątrzszkolnego oceniania:
poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie,
poinformowanie ucznia o jego zachowaniu i postępach w tym zakresie,
pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu,
dostarczenie rodzicom (opiekunom prawnym) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia,
OBOWIĄZUJĄCE ZASADY OCENIANIA
1. Wymagania edukacyjne.
Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: wymaganiach edukacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania „WĘDRUJĄC KU DOROSŁOŚCI i SAMODZIELNOŚCI” oraz o sposobach sprawdzania osiągnięć;
Nauczyciel jest zobowiązany, na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb ucznia.
Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o kryteriach oceniania zachowania, o warunkach i trybie uzyskiwania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania oraz o skutkach ustalenia uczniowi nagannej rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania
2. Ocenianie
W Szkole Przysposabiającej do Pracy ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje podsumowanie osiągnięć z zajęć edukacyjnych i zachowania w danym roku szkolnym oraz ustaleniu jednej semestralnej (rocznej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i zachowania w formie opisowej. Dopuszcza się wystawianie bieżących ocen cząstkowych w skali od 1 do 6 w dzienniku lekcyjnym.
Oceniając uczniów podkreśla się wszystkie pozytywne elementy, jednocześnie bardzo delikatnie zwracając uwagę na ...