Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Patrycji Moniki Benroth
Nauczyciela kontraktowego
w
Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Bogatyni
Ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
Czas odbywania stażu: 01. 09. 2008 – 31. 05. 2011
GŁÓWNYM ZADANIEM MOJEGO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO JEST OPIEKA NAD WYCHOWANKAMI I STWARZANIE WARUNKÓW DO WSZECHSTRONNEGO ICH ROZWOJU, BY ŚWIADOMI SWOJEJ WARTOŚCI DOJRZEWALI DO MĄDREGO I NIEZALEŻNEGO KIEROWANIA WŁASNĄ OSOBĄ I TYM SAMYM BYLI PRZYGOTOWANI DO PRZYSZŁEGO ŻYCIA RODZINNEGO, ZAWODOWEGO I SPOŁECZNEGO.
ZADNIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |DOWODY REALIZACJI |
|§7 ust. 1, pkt. 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska |
|lokalnego. |
| | | | |
|Uczestniczenie w pracach różnych organów |Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej |Cały okres stażu |Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej |
|placówki. | | | |
| |Wybory do Samorządu Wychowanków - wyznaczenie sekcji | |Protokoły ze spotkań Samorządu |
| | |IX 2008 |Wychowanków, fotografie, sprawozdania. |
| |współpraca z Samorządem wychowanków poprzez współorganizację zabaw, uroczystości i | | |
| |dyskotek dla dzieci. | | |
| | |Cały okres stażu | |
| | | | |
|Współpraca ze strukturami samorządowymi, |Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Sądem, Policją, Ośrodkiem | | |
|innymi organizacjami działającymi na rzecz |Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. | | |
|systemu edukacji, pomocy społecznej, | |Cały okres stażu |Wpisy w dziennikach, teczki wychowanków –|
|postępowania w sprawach nieletnich. | | |opinie, zaświadczenia |
|§7 ust. 1, pkt. 2. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy |
|i umiejętności zawodowych. |
| | | | |
|Diagnoza własnych umiejętności. | | | |
| |Autorefleksja |IX 2008 |Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju |
| | | | |
|Poszerzanie wiedzy | | | |
|i umiejętności w procesie aktywnego udziału w| | | |
|wewnątrzplacówkowym i zewnątrzplacówkowym |Udział w szkoleniach |Cały okres stażu |Protokoły |
|doskonaleniu. |i konferencjach dotyczących profilaktyki niedostosowania społecznego wśród dzieci | |i zaświadczenia |
| |i młodzieży. | | |
| | | | |
|Samodzielne studiowanie literatury |Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki oraz ogólnych problemów|Cały okres stażu |Prowadzenie dziennika lektur |
|pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej |oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez placówkę. | | |
| | | | |
|Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna | | | |
|stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności. |Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja. |Raz w miesiącu przez cały okres |Karty obserwacji, konspekty. |
| | |stażu | |
|§ 7 ust. 1, pkt. 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. |
| | | | |
|Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, | | | |
|postępowania w sprawach nieletnich, Ustawa o | | | |
|Przeciwdziałaniu Narkomanii, Ustawa o Pomocy | | | |
|Społecznej. | | | |
| |Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych. |Cały okres stażu |Zaświadczenia opiekuna stażu. |
| | | | |
|Zapoznanie się z Prawami wychowanka i Konwencją |Analiza Praw Wychowanka i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy | | |
|Praw Dziecka. |wychowawczej |Cały okres stażu |Zaświadczenie opiekuna stażu. |
|§7 ust. 2, pkt. 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego ...