Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ PROWADZONYCH
METODĄ DOBREGO STARTU
KLASA : I
CZAS TRWANIA : 45 minut
TEMAT: Wprowadzenie litery pisanej „p ” na podstawie piosenki „Papuga”.
CELE GŁÓWNE :
▪ Rozwijanie funkcji intelektualnych, językowych, percepcyjno-motorycznych i ich integracji
▪ Rozwijanie orientacji w schemacie ciała: prawa i lewa strona
▪ Nauka prawidłowego kierunku ruchu ręki podczas kreślenia linii pionowych i zaokrąglonych – litera „p”
CELE OPERACYJNE :
W zakresie wiedzy :
Uczeń :
▪ zna piosenkę „Papuga”
▪ wie, że papuga to ptak egzotyczny
▪ wie, jakie cechy wyróżniają ptaki spośród innych zwierząt
▪ zna literę „p” pisane
▪ nazywa dni tygodnia
W zakresie umiejętności :
Uczeń potrafi:
▪ wysłuchać piosenkę i zaśpiewać jej fragment
▪ zastosować pojęcie głoska, litera, sylaba,
▪ rozróżniać samogłoski i spółgłoski
▪ odtworzyć rytm piosenki,
▪ odpowiedzieć na pytania nauczyciela,
▪ odtworzyć literę „p” z zachowaniem odpowiedniego kierunku kreślenia wykorzystując różne techniki
▪ samodzielnie wykonać ćwiczenia z karty pracy,
▪ aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych,
METODY : Metoda Dobrego Startu
FORMY ĆWICZEŃ : ćwiczenia w schemacie własnego ciała i przestrzeni ,ćwiczenia ruchowe, ruchowo – słuchowe, ruchowo – słuchowo - wzrokowe
ŚRODKI DYDAKTYCZNE : ilustracje papugi, kaseta z piosenką „Papuga”, kolorowe piórka, woreczki z ryżem, tacki z kaszką, kartki bloku rysunkowego formatu A3 , narzędzia do kreślenia wzorów: mazaki różnej grubości, kredki ,ołówki, wzory liter „p”, obrazki, których integralnym elementem jest litera „p”, karty pracy dla każdego dziecka
PRZEBIEG ZAJĘĆ
I. Zajęcia wprowadzające:
1.Powitanie – dzieci siedzą w kręgu
Witaj, witaj .... - dzieci. patrzą na kolegę z prawej i lewej strony
Jak się masz? Jak się masz? - machają do siebie
Wszyscy cię witamy – dzieci wyciągają ręce przed siebie
Wszyscy cię kochamy - krzyżujemy ręce na piersiach w geście obejmowania
Bądź wśród nas - . cała grupa chwyta się za ręce
2.Ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała.
Stań prosto, unieś lewą rękę do góry, dotknij lewą ręką lewego ramienia, lewego biodra, prawego kolana, prawej stopy. Zwiń prawą rękę w pięść a następnie wysuwaj kolejne palce. Wykonaj to ćwiczenie patrząc a później z zamkniętymi oczami.
3. Zagadka „Papuga”
Zwykle bywa kolorowa, wciąż powtarza różne słowa. Dziób ma gruby i jest śliczna, a do tego egzotyczna.
4. Oglądanie ilustracji z papugami, rozmowa nt. ich wyglądu
Co to znaczy – egzotyczna?
Jakie znacie inne zwierzęta egzotyczne?
Gdzie u nas można zobaczyć papugę ?
Jak odróżniacie ptaki od innych zwierząt?
Co to znaczy „papugować”?
5. Wysłuchanie piosenki „Papuga”. Rozmowa nt. piosenki(dzieci odpowiadają całymi zdaniami)
Do kogo należała papuga?
Co zgubiła papuga?
W jakim dniu tygodnia zgubiła swoje piórko?
Wymieńcie wszystkie dni tygodnia.
6. Ćwiczenia językowe
Posłuchajcie i powtórzcie jak papugi : papuga, panna, Petronela, piórko
Papuga panny Petroneli opuszcza pierwsze sylaby ...