Dodaj publikację
Autor
Anna Szubert
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
4,67
Pobrań
195

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć ruchowych z wykorzystaniem przyborów nietypowych. Do wykorzystania w klasie II lub III.
 Pobierz (doc, 49,0 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT Z AJĘĆ RUCHOWYCH
klasa III
Temat: Gry i zabawy rozwijające cechy motoryczne przy pomocy przyboru nietypowego 
Zadanie główne:      Kształtowanie cech motorycznych poprzez gry i zabawy ruchowe z przyborem nietypowym
Zadania szczegółowe w zakresie:
Sprawności motorycznej – uczeń:
• wzmocni siłę ramion, nóg i tułowia
• poprawi zwinność, zręczność, szybkość reakcji, równowagę, koordynację ruchową
Umiejętności – uczeń potrafi:
• posługiwać się różnymi przyborami nietypowymi w grach i zabawach ruchowych
• potrafi bezpiecznie ćwiczyć
Wiadomości – uczeń zna – wie:
• zna zabawy i gry, które kształtują poszczególne cechy motoryczne
• zna nowe przybory nietypowe i wie jak je wykorzystać w grach i zabawach ruchowych
Usamodzielnienia ucznia – uczeń:
• przestrzega reguł obowiązujących w grach i zabawach ruchowych
• kształtuje w sobie odpowiedzialność grupową
• wyrabia świadomą postawę zdyscyplinowania
Miejsce ćwiczeń: korytarz szkolny lub salka gimnastyczna
Pomoce: gazety, chustki (apaszki), kłaczki waty, butelka plastikowa

|ZADANIA SZCZEGÓŁOWE |NAZWA I OPIS ĆWICZENIA, ZABAW I GIER |UWAGI ORGANIZACYJNO- PORZĄDKOWE |
|CZĘŚĆ I WSTĘPNA |  |  |
|(8 MIN) |  |Siad skrzyżny w kształcie litery C |
|Czynności |Zbiórka, raport, powitanie, sprawdzenie obecności i przygotowanie |przed prowadzącym (zwrócenie uwagi na|
|organizacyjno-porządkowe |ćwiczących Przedstawienie celów lekcji i uzasadnienia ich realizacji |proste plecy, ściągnięcie łopatek, |
|  |  |głowa wyciągnięta w górę. |
|Nastawienie uczniów do |Przypomnienie jakie cechy motoryczne rozwijają gry i zabawy ruchowe |  |
|aktywnego udziału w lekcji |oraz przy pomocy jakich przyborów uczniowie będą je realizować |Przedstawienie dzieciom przyborów |
| |  |nietypowych z którymi będą ćwiczyć |
|Przygotowanie organizmu do |Zabawa ożywiająca "OGONKI" |  |
|wysiłku |Na sygnał prowadzącego uczniowie rozbiegają się po sali i starają się|Przybór: chusteczka dla każdego |
|  |zebrać jak najwięcej chusteczek od przeciwników i jednocześnie |ucznia, każde dziecko wkłada |
|  |uchronić swoją szarfę-ogonek. Zabawa kończy się, gdy wszystkie ogonki|chusteczkę za spodenki tak, aby |
|  |zostaną zabrane. Wygrywa dziecko, które ma najwięcej ogonków. |2/3wystawało na zewnątrz, tworząc |
|Ćwiczenia wzmacniające RR, NN, | |ogonek. Zwracanie uwagi na bezpieczne|
|T z chusteczką |-stojąc w lekkim rozkroku, opust i wznos RR z chustką |poruszanie się. |
| |-p.w. jak wyżej, naśladowanie ruchów wycierania pleców ręcznikiem |  |
| |-p.w. jak wyżej, krążenie PR w przód z przełożeniem chustki do LR, i |Ustawienie w luźnej rozsypce, każdy |
| |odwrotnie |ćwiczący posiada chusteczkę (może też|
| |p.w. zasadnicza, przechodzenie do przodu (do tyłu) przez chustkę |być sznurek, linka, wstążka) |
| |-siad prosty, przekładanie chustki pod uniesionymi NN z PR do LR | |
| |-siad prosty, “rowerek” przekładanie chustki pod PN i LN | |
| | |Chustka trzymana oburącz |
| |-leżenie tyłem, RR przy głowie, przejście do siadu prostego skłon T w|  |
| |przód i położenie chustki za NN, powrót do leżenia |  |
| |- leżenie przodem, uniesienie T, próba zawiązania supła na ...