Dodaj publikację
Autor
Jolanta Kisielewicz
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
3,00
Pobrań
403

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Wychowawczy do klasy III.
 Pobierz (doc, 78,0 KB)

Podgląd treści

„ Właściwe wychowanie
zaczyna się już w kolebce.
Lepiej zapobiegać zepsuciu,
niż naprawiać zepsute,
przeto wszystko zależy
od początku.”
(Jan Amos Komeński)

Realizacja planu wychowawczego w klasie III odbywać się będzie w ramach:
• Zajęć edukacyjnych klasy prowadzonych przez nauczyciela wychowawcę:
edukacji polonistycznej, przyrodniczej, plastycznej, technicznej, muzycznej, motoryczno – ruchowej, komunikacyjnej;
• Zajęć prowadzonych przez nauczyciela religii, nauczyciela informatyki, języka angielskiego, higienistki szkolnej;
• Wyjazdów i wycieczek dotyczących historii regionu i przyrody;
• Imprez organizowanych na terenie szkoły;
• Imprez i uroczystości klasowych.

Plan pracy – zamierzenia wychowawcze
Klasa III, rok szk. 2009/2010

Organizacja zespołu klasowego – uczeń dojrzały.

| | | | |
|ZADANIA |SPOSÓB REALIZACJI |TERMIN |UWAGI |
| | | | |
|1. Jasne i zrozumiałe dla ucznia |„O czym będziemy się uczyć? Co powinniśmy wiedzieć i umieć na |Pierwsze spotkanie w | |
|przedstawienie wymogów programowych. |koniec klasy III? |klasie 02.09.09r. | |
| | | | |
| | | | |
| | | |Informacje o postępach w nauce |
|2. Zapoznanie uczniów z systemem oceniania. |Omówienie zasad oceniania. Motywowanie uczniów do | |poprzez kontakty z rodzicami. |
|Samoocena uczniów pod koniec każdego |systematycznej nauki poprzez stosowanie różnorodnych metod: |cały rok |Sporządzenie oceny opisowej po |
|semestru. |dostosowanie wymagań do możliwości dziecka, rozwijanie | |zakończeniu I semestru i na |
| |zainteresowań, pochwały ustne i pisemne, uwagi w zeszycie uwag.| |zakończenie roku szkolnego |
| | | | |
| | | | |
| |Opracowanie i wdrażanie „Regulaminu klasy III”. | | |
| |Respektowanie ustalonych norm. | | |
| |Doskonalenie i wdrażanie zasad kulturalnego zachowania. Wspólne| | |
|3. Zapoznanie z regulaminem szkoły i |opracowanie okrzyków dyscyplinujących klasę. | | |
|regulaminem ucznia. | |wrzesień | |
| | | | |
| |Demokratyczne wybory w klasie. |cały rok | |
| |Ustalenie kompetencji dyżurnych klasowych. | | |
| |Uczymy się demokracji – prawa i obowiązki ucznia. |cały rok | |
|4. Rozpoczęcie działalności samorządu |Ukazywanie skutków braku własności. | | |
|klasowego: |Uczenie oddawania cudzej własność w dobrym stanie. | | |
|- wybór samorządu, | |wrzesień | |
|- zorganizowanie dyżurów klasowych. | | | |
|5. Uczenie poszanowania własności swojej i |Utworzenie Galerii Klasowej, biblioteczki klasowej, |wrzesień | |
|cudzej. |organizowanie okresowych wystaw i kolekcji. | | |
| |Gazetki tematyczne. |wrzesień | |
| | | | |
|6. Dbanie o estetyczny wystrój klasy. | |cały rok | |
| |Gry i zabawy integrujące klasę. | | |
| |Przygotowanie scenek i dram. | | |
| |Kontynuacja programu „Szkoła bez przemocy”. | | |
| | |okres zimy | |
|7. Wyrabianie więzi koleżeńskich miedzy | | | |
|uczniami i uczulenie, iż nie wolno realizować|Zapoznanie uczniów ze sposobami i metodami prezentacji sylwetek| | |
|własnych potrzeb kosztem cudzych praw i |przodków. Prowadzenie Kroniki Klasowej. Zapoznanie z historią, | | |
|interesów. |tradycjami szkoły, jej zwyczajami i Patronem – gazetki klasowe.|cały rok | |
| |Zorganizowanie konkursu plastycznego „Portret patronki szkoły”.| | |
|8. Prezentowanie postaw patriotycznych. |Scenki dramowe – „Znamy utwory patronki szkoły”. | | |
|Poznawanie tradycji i zwyczajów szkoły. | | | |
| | | | |
| | |cały rok | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |cały rok | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |maj | |
| | | | |
| | |listopad | |
|Otoczenie opieką uczniów specjalnej troski. | | | |
| | | | |
|1. Dopasowanie wymagań programowych do | | | |
|możliwości ucznia. | | | |
| | | | |
|2. Włączenie uczniów do zajęć wyrównawczych. |Indywidualizacja pracy z dzieckiem. |cały rok | |
| |Praca z ...