Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACJI POLONISTYCZNEJ W KLASIE II
TEMAT ZAJĘC: Czytamy tekst ze zrozumieniem
CEL GŁÓWNY: Sprawdzenie wiadomości i umiejętności gramatyczno-ortograficznych uczniów
CELE SZCZEGÓŁOWE:
UCZEŃ:
• czyta cicho ze zrozumieniem nowy tekst ;
• potrafi wskazać poprawną odpowiedź na podstawie przeczytanego tekstu ;
• nazywa i podaje przykłady na poznane rodzaje zdań;
• porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej;
• dzieli wyrazy na sylaby i rozpoznaje samogłoski;
• nazywa i rozróżnia poznane części mowy;
• określa rodzaj rzeczowników;
• zna zasadę pisowni wyrazów z ó wymiennym;
• segreguje wyrazy z ó wymiennym i ó niewymiennym;
• potrafi dobrać wyrazy rymujące się.
METODY PRACY: praca z tekstem ,,Zbliżają się ferie zimowe”
FORMA PRACY: indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: karta pracy dla każdego ucznia
1.Przeczytaj uważnie tekst ,,Zbliżają się ferie zimowe”
Dzieci cieszą się , bo wkrótce upragnione ferie
zimowe. Każdy ma jakieś plany. Arek i Mateusz spędzą tydzień na zimowisku w Zakopanem. Justyna i Marcelina wyjadą z rodzicami w Bieszczady. Bartosz i Wiktor cieszą się , bo właśnie spadł śnieg. Wyjadą do babci na wieś i będą zjeżdżać na sankach i rzucać się śnieżkami. Może uda im się ulepić dużego bałwana?
2. Odpowiedz na pytania dotyczące tekstu,, Zbliżają się ferie zimowe”. Zaznacz krzyżykiem poprawne odpowiedzi. /6 pkt/
A. Zbliżają się :
• wakacje.
• ferie zimowe.
B. Do Zakopanego wyjadą:
• Arek i Mateusz.
• Bartosz i Wiktor.
C. Justyna i Marcelina wyjadą w :
• w Tatry.
• w Pieniny.
• w Bieszczady.
D. Do babci na wieś wyjadą:
• Justyna i Marcelina.
• Bartosz i Wiktor.
E. Bartosz i Wiktor będą:
• chodzić do kina.
• jeździć na łyżwach.
• zjeżdżać na sankach i rzucać się śnieżkami.
F. Co być może zrobią Bartosz i Wiktor :
• duże igloo.
• dużego bałwana.
• wyjdą na najwyższą górkę.
2.Nazwij podkreślone zdanie w tekście. Dopisz własne przykłady na pozostałe rodzaje zdań. /3 pkt/
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
3.Uporządkuj podane wyrazy w kolejności alfabetycznej. Pionowymi kreskami podziel wyrazy na sylaby. /9 pkt/
beczka, fiołek, agrafka, akacja, zupa , mak
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………..
4.Podane wyrazy wpisz do odpowiedniej rubryki. /9 pkt/
maluje, kwiat, mama, ładny, śpiewa, książka, różowy, uśmiecha się, brudny
|rzeczowniki |czasowniki |przymiotniki |
| | | |
| | | |
| | | |
5.Określ rodzaj podanych rzeczowników. /6 pkt/
truskawka-…………………………….........
wazon-………………………………………
okno-………………………………………..
dzbanek-……………………………………
gazeta-………………………………………
dzik-…………………………………………
6.Uzasadnij pisownię wyrazów z ó wymiennym. /4 pkt/
skrócić-……………… ósmy-……………….
pióro-………………... wrócić-……………...
7.Podane wyrazy z ó wpisz do odpowiedniej tabeli. /8 pkt/
dróżka, późno, góra, odwrót, król, córka, kółko, miód
|Wyrazy z ó wymiennym |Wyrazy z ó niewymiennym |
| | |
| | |
| | |
| | |
8. Dobierz parami wyrazy rymujące się. Podkreśl w wyrazach samogłoski. /4 pkt/
mały chlapać
słonia koniuszek
łapać grały
paluszek konia
RAZEM:49 pkt
PUNKTACJA:
49 - 6 ...