Dodaj publikację
Autor
Adelajda Patyk
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
487

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ocena dorobku zawodowego nauczyciela stażysty dokonana przez opiekuna po zakończeniu stażu.
 Pobierz (docx, 16,9 KB)

Podgląd treści

Miasto, data

Dyrektor

Gimnazjum nr …..

w …………….

mgr ……………….

Projekt oceny dorobku zawodowego

nauczyciela stażysty ……………………..

Data rozpoczęcia stażu: ………………

Data zakończenia stażu: ………………..

Opiekun stażu: …………………

W oparciu o analizę planu rozwoju zawodowego i miesięcznych sprawozdań z jego realizacji sporządzanych przez nauczyciela stażystę oraz na podstawie własnych obserwacji i stałej współpracy ze stażystą, stwierdzam co następuje:

Nauczyciel stażysta poznał organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły, w tym sposób prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji oraz przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.

Na początku stażu stażystka ……………………… przeanalizowała obowiązujące w szkole przepisy:

Statut szkoły

Regulamin pracy

WSO

Przepisy BHP

Program profilaktyczny i wychowawczy

Regulamin obiektu, szatni, jadalni, wycieczek, dyżurów nauczycielskich

Zasady postępowania w stanach zagrożenia i alarmu

Zakres czynności nauczyciela

Stażystka zapoznała się również z obowiązującą w szkole dokumentacją i sposobem jej prowadzenia:

Prowadzenie dzienników

Prowadzenie arkuszu ocen

Przez cały okres stażu……………………………… prowadziła również dokumentację realizacji planu rozwoju zawodowego (kontrakt, miesięczne sprawozdania, konspekty lekcji, gromadzenie zaświadczeń itp.).

Stażystka zapoznała się również z dokumentacją i organizacją pracy pedagoga szkolnego oraz biblioteki szkolnej. Dokonała też analizy przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Rozporządzenie, Karta Nauczyciela).

W czasie stażu stale współpracowała z pedagogiem szkolnym. Współpraca ta miała na celu poznanie środowiska uczniów, ich problemów oraz poznanie sposobów współpracy z środowiskiem uczniów. Stażystka prowadziła liczne rozmowy z pedagogiem na temat problemów rodzinnych i wychowawczych konkretnych uczniów w celu wspólnego rozwiązywania tych problemów. Stażystka aktywnie współpracowała również z rodzicami uczniów (m.in. poprzez rozmowy z rodzicami w czasie konsultacji) w celu wspólnego rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych.

Nauczyciel stażysta uczestniczył jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej dwóch zajęć w miesiącu i omówił z prowadzącym obserwowane zajęcia.

Na początku stażu ………………………….. opracowała wraz z opiekunem stażu harmonogram obserwacji zajęć. Wszystkie obserwowane zajęcia zostały omówione pod kątem celów lekcji, stosowanych metod, technik, pomocy dydaktycznych itp.

Stażystka gromadziła potwierdzenia przeprowadzonych obserwacji podpisane przez nauczycieli prowadzących zajęcia.

Nauczyciel stażysta prowadził zajęcia z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednego zajęcia w miesiącu oraz omawiał je z osobą, w obecności której zostały przeprowadzone.

Stażystka wykazała się umiejętnością prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły. Wszystkie przeprowadzone zajęcia były starannie przygotowane i ciekawie przeprowadzone. Stażystka korzystała z bogatego zestawu pomocy dydaktycznych w tym również z internetu. Wszystkie zajęcia zostały przeprowadzone w oparciu o konspekt lekcji i omówione z osobą obserwującą.

Nauczyciel stażysta uczestniczył w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia ...