Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SFERA
Środowisko życia
Sytuacja rodzinna
Janek wychowuje się w pełnej rodzinie. Ojciec (45) Bogdan R.- od 5 lat pracuje w firmie budowlanej w Warszawie, w systemie delegacyjnym, w domu jest w weekendy, jest głównym żywicielem rodziny. Ojciec Janka jest w małym stopniu świadomy swoich zadań rodzicielskich, akceptuje metody wychowawcze żony, która jest nadopiekuńcza, niekonsekwentna, nie ma autorytetu u syna. Matka (45) Anna R. -ukończyła szkołę średnią, pracuje jako kurier w gminie, konsultuje się u psychiatry, jest nerwowa, wybuchowa, bierze leki uspokajające. Janek ma dwie siostry: Julia (22) – studentka 3 roku Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, Weronika (17) – Technikum Fryzjerskie.
Sytuacja szkolna
Janek rozpoczął edukację o czasie, ma trzyletnie opóźnienie szkolne. Nie lubił się uczyć, często lekcje odrabiała za niego mama i starsze siostry. Gdy przestały mu pomagać, jego oceny pogorszyły się, a przy braku motywacji do nauki pojawiły się również wagary oraz brak promocji. W szkole Janek bywał agresywny, nie liczył się ze zdaniem dorosłych, był butny, arogancki i kłamliwy.
CELE
ZADANIA
CZAS REALIZACJI
EFEKTY ODDZIAŁYWAŃ
Podtrzymywanie i wzmacnianie kontaktów z rodziną
Zaproszenie rodziców chłopca na spotkanie rodziców klas I– wszych
Przeprowadzenie wywiadu z rodzicami
Doskonalenie umiejętności wychowawczych rodziców
Motywowanie rodziców do udziału w warsztatach umiejętności rodzicielskich
Ustalenie zasad kontaktów z domem rodzinnym i kontrola ewentualnych pobytów w domu
Motywowanie ojca do spędzania większej ilości czasu z synem
Ukazywanie negatywnych skutków nadopiekuńczości prezentowanej przez matkę chłopca
Wypracowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i Ośrodka
Angażowanie chłopca w prace grupowe i uroczystości obchodzone w Ośrodku
Aktywny udział w imprezach sportowych
Ukończenie, co najmniej edukacji gimnazjalnej w ramach pobytu w MOW
Motywowanie do nauki, podkreślanie, docenianie osiągnięć
Wybór szkoły średniej i przyszłego zawodu
Ukazywanie możliwości i zasadności dalszej edukacji
Diagnoza predyspozycji zawodowych
Udział w warsztatach przygotowujących do wyboru zawodu
Sfera intelektualna
Poziom rozwoju intelektualnego Janka kształtuje się na poziomie niższym niż przeciętny, jest nieharmonijny.
Wysoki poziom: brak szczegółowych danych
Niski poziom: brak danych
W sposobie postrzegania świata, Janek prezentuje bardzo wyraźne zniekształcenia poznawcze:
Obwinianie innych – przypisuje winę źródłom zewnętrznym;
Egocentryzm – przedkłada własne poglądy i potrzeby nad uzasadnione poglądy innych;
Umniejszanie znaczenia – przedstawia zachowania aspołeczne jako nieszkodliwe, a wręcz godne podziwu;
Fatalizmu – nie wierzy, że poprawa zachowania jego samego bądź innych osób jest możliwa.
Ze względu na powyższe zniekształcenia poznawcze, Janek jest chłopcem bardzo pewnym swoich racji i nie wykazującym poczucia winy, ani gotowości do zmiany swojego dotychczasowego zachowania.
CELE
ZADANIA
CZAS REALIZACJI
EFEKTY ODDZIAŁYWAŃ
Wyrównanie braków szkolnych
Stała pomoc i sprawdzanie przygotowania ...