Dodaj publikację
Autor
Jerzy Bakun
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
1,00
Pobrań
193

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Indywidualny Plan Resocjalizacji - jest wynikiem szczegółowej i wnikliwej diagnozy wychowanka Cele i zadania ukierunkowane są na sfery: środowisko życia, intelektualną, emocjonalną, społeczną, Ja i wartości. Obejmują cały okres pobytu wychowanka w placówce, są ewaluowane.
 Pobierz (docx, 32,0 KB)

Podgląd treści

SFERA

Środowisko życia

Sytuacja rodzinna

Janek wychowuje się w pełnej rodzinie. Ojciec (45) Bogdan R.- od 5 lat pracuje w firmie budowlanej w Warszawie, w systemie delegacyjnym, w domu jest w weekendy, jest głównym żywicielem rodziny. Ojciec Janka jest w małym stopniu świadomy swoich zadań rodzicielskich, akceptuje metody wychowawcze żony, która jest nadopiekuńcza, niekonsekwentna, nie ma autorytetu u syna. Matka (45) Anna R. -ukończyła szkołę średnią, pracuje jako kurier w gminie, konsultuje się u psychiatry, jest nerwowa, wybuchowa, bierze leki uspokajające. Janek ma dwie siostry: Julia (22) – studentka 3 roku Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, Weronika (17) – Technikum Fryzjerskie.

Sytuacja szkolna

Janek rozpoczął edukację o czasie, ma trzyletnie opóźnienie szkolne. Nie lubił się uczyć, często lekcje odrabiała za niego mama i starsze siostry. Gdy przestały mu pomagać, jego oceny pogorszyły się, a przy braku motywacji do nauki pojawiły się również wagary oraz brak promocji. W szkole Janek bywał agresywny, nie liczył się ze zdaniem dorosłych, był butny, arogancki i kłamliwy.

CELE

ZADANIA

CZAS REALIZACJI

EFEKTY ODDZIAŁYWAŃ

Podtrzymywanie i wzmacnianie kontaktów z rodziną

Zaproszenie rodziców chłopca na spotkanie rodziców klas I– wszych

Przeprowadzenie wywiadu z rodzicami

Doskonalenie umiejętności wychowawczych rodziców

Motywowanie rodziców do udziału w warsztatach umiejętności rodzicielskich

Ustalenie zasad kontaktów z domem rodzinnym i kontrola ewentualnych pobytów w domu

Motywowanie ojca do spędzania większej ilości czasu z synem

Ukazywanie negatywnych skutków nadopiekuńczości prezentowanej przez matkę chłopca

Wypracowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i Ośrodka

Angażowanie chłopca w prace grupowe i uroczystości obchodzone w Ośrodku

Aktywny udział w imprezach sportowych

Ukończenie, co najmniej edukacji gimnazjalnej w ramach pobytu w MOW

Motywowanie do nauki, podkreślanie, docenianie osiągnięć

Wybór szkoły średniej i przyszłego zawodu

Ukazywanie możliwości i zasadności dalszej edukacji

Diagnoza predyspozycji zawodowych

Udział w warsztatach przygotowujących do wyboru zawodu

Sfera intelektualna

Poziom rozwoju intelektualnego Janka kształtuje się na poziomie niższym niż przeciętny, jest nieharmonijny.

Wysoki poziom: brak szczegółowych danych

Niski poziom: brak danych

W sposobie postrzegania świata, Janek prezentuje bardzo wyraźne zniekształcenia poznawcze:

Obwinianie innych – przypisuje winę źródłom zewnętrznym;

Egocentryzm – przedkłada własne poglądy i potrzeby nad uzasadnione poglądy innych;

Umniejszanie znaczenia – przedstawia zachowania aspołeczne jako nieszkodliwe, a wręcz godne podziwu;

Fatalizmu – nie wierzy, że poprawa zachowania jego samego bądź innych osób jest możliwa.

Ze względu na powyższe zniekształcenia poznawcze, Janek jest chłopcem bardzo pewnym swoich racji i nie wykazującym poczucia winy, ani gotowości do zmiany swojego dotychczasowego zachowania.

CELE

ZADANIA

CZAS REALIZACJI

EFEKTY ODDZIAŁYWAŃ

Wyrównanie braków szkolnych

Stała pomoc i sprawdzanie przygotowania ...