Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
NA ROK SZKOLNY 2009/2010
| | | | | |
|Lp |ZADANIA |SPOSÓB REALIZACJI |TERMIN |ODPOWIEDZIALNI |
|1. |Organizacja pracy świetlicy |Opracowanie rocznego i miesięcznego planu pracy| | |
| |szkolnej. |świetlicy. | | |
| | |Opracowanie dziennego planu zajęć. |IX 2009 |Wychowawcy świetlicy |
| | |Zorganizowanie zespołów świetlicowych. | | |
| | |Zapoznanie dzieci z regulaminem świetlicy i | | |
| | |stołówki. | | |
| | |Zorganizowanie pełnej opieki wychowawczej od | | |
| | |7.00 do 15.30. | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |Cały rok | |
|2. |Przygotowanie uczniów do |Organizowanie cyklu zajęć w zakresie kultury | | |
| |uczestnictwa w życiu szkoły, |współżycia z rówieśnikami i dorosłymi: |Cały rok |Wychowawcy świetlicy |
| |współżycia w grupie, | | | |
| |poprawnego zachowania się. |pogadanki z elementami dyskusji i dramy, | | |
| | |wdrażanie do stosowania zwrotów | | |
| | |grzecznościo-wych w każdej sytuacji, | | |
| | |dbanie o kulturę słowa, | | |
| | |wzajemna pomoc koleżeńska (szczególnie | | |
| | |młodszym), | | |
| | |uprzejmość i okazywanie szacunku dorosłym, | | |
| | |odgrywanie i ocena moralna scenek sytuacyjnych | | |
| | |– zabawy dramowe. | | |
|3. |Bezpieczeństwo w życiu |Rozmowy i przekazanie dzieciom wiedzy na temat | | |
| |codziennym. |bezpiecznego poruszania się po drogach | | |
| | |publicznych, bezpiecznego zachowania się na |IX 2009 |Wychowawcy świetlicy |
| | |terenie szkoły oraz w czasie zabaw na boisku. | | |
|4. |Stworzenie warunków do |Współpraca z pielęgniarką w celu rozpoznawania | | |
| |harmonijnego rozwoju |problemów zdrowotnych wychowanków. |Cały rok |Wychowawcy świetlicy, |
| |fizycznego i psychicznego, |Prowadzenie zajęć ruchowych w formie zabaw na | |pielęgniarka |
| |bezpiecznego postępowania i |świeżym powietrzu i w świetlicy szkolnej. | | |
| |zachowań prozdrowotnych. |Prowadzenie pogadanek na temat higieny | | |
| | |osobistej oraz jej wpływu na zdrowie. | | |
| | |Wyrobienie nawyków higienicznych w odniesieniu | | |
| | |do własnego ciała i ubioru. | | |
| | |Dbanie o higienę i estetykę spożywania | | |
| | |posiłków. | | |
|5. |Zapewnienie powodzenia |Zorganizowanie pomocy koleżeńskiej w nauce. | | |
| |szkolnego wychowankom |Indywidualna pomoc dzieciom w opanowaniu |Cały rok |Wychowawcy świetlicy |
| |świetlicy. |materiału. | | |
| | |Wykorzystanie zajęć czytelniczych, | | |
| | |przyrodniczych, matematycznych i innych do | | |
| | |kompensowania braków wiedzy szkolnej. | | |
| | |Zachęcenie dzieci do odrabiania prac domowych w| | |
| | |świetlicy poprzez stosowanie atrakcyjnych form | | |
| | |pracy. | | |
| | |Zorganizowanie całorocznego współzawodnictwa | | |
| | |uczniów w poprawnym pisaniu ortograficznym | | |
| | |(konkursy). | | |
| | |Poszerzanie wiedzy o świecie poprzez szereg | | |
| | |zabaw, gier i konkursów edukacyjnych. | | |
| | |Zorganizowanie konkursu „Mistrz wzorowego | | |
| | |zachowania” – konkurs semestralny. | | |
|6. |Współpraca świetlicy z |Ścisła współpraca z wychowawcami klas i | | |
| |rodzicami, wychowawcami klas |pedagogiem szkolnym: doradztwo w zakresie |Cały rok |Wychowawcy świetlicy |
| |oraz pedagogiem szkolnym. |pomocy dzieciom, | | |
| | |przekazywanie uwag o dzieciach wychowawcom klas| | |
| | |i rodzicom, | | |
| | |ukazywanie rodzicom dorobku prac dzieci. | | |
|7. |Doskonalenie pracy |Udział w Radach Pedagogicznych szkoły. | | |
| |pedagogicznej w świetlicy |Doskonalenie warsztatu pracy wychowawcy przez |Cały rok |Wychowawca świetlicy |
| | |uczestnictwo w kursach i szkoleniach | | |
| | |organizowanych przez różne ośrodki doskonalenia| | |
| | |nauczycieli. | | |
|8. |Rozwijanie wrażliwości |Zajęcia umuzykalniające: | | |
| |estetycznej, stwarzanie |nauka piosenek i zabaw ruchowych ze śpiewem, |Cały rok |Wychowawca świetlicy |
| |warunków do rozwoju |zabawy | | |
| |zainteresowań plastycznych, |rytmiczne, | | |
| |muzycznych i sportowych. |taneczne, | | |
| | |inscenizowane. | | |
| | |Organizowanie ...