Dodaj publikację
Autor
Anna Marciniak-Zielińska
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
123

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Roczny plan pracy świetlicy szkiolnej dla uczniów szkół podstawowych.
 Pobierz (doc, 68,0 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
NA ROK SZKOLNY 2009/2010

| | | | | |
|Lp |ZADANIA |SPOSÓB REALIZACJI |TERMIN |ODPOWIEDZIALNI |
|1. |Organizacja pracy świetlicy |Opracowanie rocznego i miesięcznego planu pracy| | |
| |szkolnej. |świetlicy. | | |
| | |Opracowanie dziennego planu zajęć. |IX 2009 |Wychowawcy świetlicy |
| | |Zorganizowanie zespołów świetlicowych. | | |
| | |Zapoznanie dzieci z regulaminem świetlicy i | | |
| | |stołówki. | | |
| | |Zorganizowanie pełnej opieki wychowawczej od | | |
| | |7.00 do 15.30. | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |Cały rok | |
|2. |Przygotowanie uczniów do |Organizowanie cyklu zajęć w zakresie kultury | | |
| |uczestnictwa w życiu szkoły, |współżycia z rówieśnikami i dorosłymi: |Cały rok |Wychowawcy świetlicy |
| |współżycia w grupie, | | | |
| |poprawnego zachowania się. |pogadanki z elementami dyskusji i dramy, | | |
| | |wdrażanie do stosowania zwrotów | | |
| | |grzecznościo-wych w każdej sytuacji, | | |
| | |dbanie o kulturę słowa, | | |
| | |wzajemna pomoc koleżeńska (szczególnie | | |
| | |młodszym), | | |
| | |uprzejmość i okazywanie szacunku dorosłym, | | |
| | |odgrywanie i ocena moralna scenek sytuacyjnych | | |
| | |– zabawy dramowe. | | |
|3. |Bezpieczeństwo w życiu |Rozmowy i przekazanie dzieciom wiedzy na temat | | |
| |codziennym. |bezpiecznego poruszania się po drogach | | |
| | |publicznych, bezpiecznego zachowania się na |IX 2009 |Wychowawcy świetlicy |
| | |terenie szkoły oraz w czasie zabaw na boisku. | | |
|4. |Stworzenie warunków do |Współpraca z pielęgniarką w celu rozpoznawania | | |
| |harmonijnego rozwoju |problemów zdrowotnych wychowanków. |Cały rok |Wychowawcy świetlicy, |
| |fizycznego i psychicznego, |Prowadzenie zajęć ruchowych w formie zabaw na | |pielęgniarka |
| |bezpiecznego postępowania i |świeżym powietrzu i w świetlicy szkolnej. | | |
| |zachowań prozdrowotnych. |Prowadzenie pogadanek na temat higieny | | |
| | |osobistej oraz jej wpływu na zdrowie. | | |
| | |Wyrobienie nawyków higienicznych w odniesieniu | | |
| | |do własnego ciała i ubioru. | | |
| | |Dbanie o higienę i estetykę spożywania | | |
| | |posiłków. | | |
|5. |Zapewnienie powodzenia |Zorganizowanie pomocy koleżeńskiej w nauce. | | |
| |szkolnego wychowankom |Indywidualna pomoc dzieciom w opanowaniu |Cały rok |Wychowawcy świetlicy |
| |świetlicy. |materiału. | | |
| | |Wykorzystanie zajęć czytelniczych, | | |
| | |przyrodniczych, matematycznych i innych do | | |
| | |kompensowania braków wiedzy szkolnej. | | |
| | |Zachęcenie dzieci do odrabiania prac domowych w| | |
| | |świetlicy poprzez stosowanie atrakcyjnych form | | |
| | |pracy. | | |
| | |Zorganizowanie całorocznego współzawodnictwa | | |
| | |uczniów w poprawnym pisaniu ortograficznym | | |
| | |(konkursy). | | |
| | |Poszerzanie wiedzy o świecie poprzez szereg | | |
| | |zabaw, gier i konkursów edukacyjnych. | | |
| | |Zorganizowanie konkursu „Mistrz wzorowego | | |
| | |zachowania” – konkurs semestralny. | | |
|6. |Współpraca świetlicy z |Ścisła współpraca z wychowawcami klas i | | |
| |rodzicami, wychowawcami klas |pedagogiem szkolnym: doradztwo w zakresie |Cały rok |Wychowawcy świetlicy |
| |oraz pedagogiem szkolnym. |pomocy dzieciom, | | |
| | |przekazywanie uwag o dzieciach wychowawcom klas| | |
| | |i rodzicom, | | |
| | |ukazywanie rodzicom dorobku prac dzieci. | | |
|7. |Doskonalenie pracy |Udział w Radach Pedagogicznych szkoły. | | |
| |pedagogicznej w świetlicy |Doskonalenie warsztatu pracy wychowawcy przez |Cały rok |Wychowawca świetlicy |
| | |uczestnictwo w kursach i szkoleniach | | |
| | |organizowanych przez różne ośrodki doskonalenia| | |
| | |nauczycieli. | | |
|8. |Rozwijanie wrażliwości |Zajęcia umuzykalniające: | | |
| |estetycznej, stwarzanie |nauka piosenek i zabaw ruchowych ze śpiewem, |Cały rok |Wychowawca świetlicy |
| |warunków do rozwoju |zabawy | | |
| |zainteresowań plastycznych, |rytmiczne, | | |
| |muzycznych i sportowych. |taneczne, | | |
| | |inscenizowane. | | |
| | |Organizowanie ...