Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt z lekcji języka angielskiego dla klasy III LO
Data : 08.12.2009r.
Szkoła: ZSP
Prowadząca: Aleksandra Sadzińska-Bouhali
Czas realizacji: 45 minut
Dział programowy: Health matters
Temat: ‘If I didn’t live so far…’- II conditional.
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
-Przypomnienie słownictwa z dyscyplin sportowych
Cel główny:
-Zapoznanie ucznia z drugim okresem warunkowym,
Cele operacyjne:
-Uczeń rozumie zastosowanie i budowę drugiego okresu warunkowego,
- Uczeń potrafi zbudować poprawne zdania w okresie warunkowym typu drugiego
Metody nauczania:
-elicitation(pogadanka)-metody naprowadzające
-kognitywna-innowacyjne posługiwanie się językiem
-praca z podręcznikiem
Typ lekcji: lekcja przeznaczona na realizację nowego tematu
Forma organizacji zajęć: grupowa, indywidualna
Pomoce dydaktyczne:
-podręcznik, zeszyt ćwiczeń, odtwarzacz CD
Plan zajęć:
1.Część wstępna(ok. 10 minut):
a)Powitanie
b)Sprawdznienie obecności
c)Powtórzenie materiału
2.Część Główna(ok.28minut):
a)Podanie tematu i jego realizacja
b)Ćwiczenia praktyczne
3.Część końcowa(ok.7 minut):
a)Podsumowanie
b)Zadanie pracy domowej
Przebieg lekcji:
Ad.1
1.Czynności organizacyjne. Przypomnienie słownictwa z poprzedniej lekcji.
2.Przedstawienie celów lekcji- In this module you will…
Ad.2
1.Rozgrzewka-Uczniowie wysłuchują wypowiedzi na temat sportów bohaterów ostatniej lekcji: Scott i Danielle. Na podstawie wysłuchanych wypowiedzi i po zaznajomieniu się z jej tekstem uczniowie odpowiadają na pytanie : ‘What would he do if he weren’t too tired?’ Po tym wprowadzeniu zostają poinformowani o temacie lekcji dotyczącym drugiego okresu warunkowego.
2. Prezentacja tematu:
Uczniowie otwierają podreczniki na stronie 114 i odpowiadają na pytania zamieszczone we wstępie rozdziału. Następnie czytają dwa krótkie teksty które są wypowiedziami osób. W tekście wpisują odpowiednie słowa w luki. Po wykonaniu ćwiczenia słuchają tekstu na płycie sprawdzając jednocześnie poprawność wykonania ćwiczenia.
Omawiając „check it out” uczniowie dowiadują się o regułach dotyczących zastosowania drugiego okresu warunkowego. Zwracają także uwagę na ramkę „Mind the trap” gdzie wypisane są najczęściej popełniane błędy w użyciu drugiego okresu warunkowego.
3. Ćwiczenia praktyczne:
Uczniowie uzupełniają ćwiczenia z zakresu poznanej struktury gramatycznej, następnie wybrani uczniowie odczytują je na forum klasy.
Uczniowie w parach mają odpowiedzieć na pytanie: Which sports would you like to try? Mają ułożyć swoją wypowiedź z zastosowaniem drugiego okresu warunkowego. Uczniowie pracują w parach a nauczyciel monitoruje ich pracę. Ochotnicy są proszeni o zaprezentowanie wypowiedzi przed klasą.
Ad.3
1. Nauczyciel podsumowywuje lekcję, wyjaśnia ewentualne wątpliwości.
2. Praca domowa