Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt planu rozwoju zawodowego
na podstawie wymagań rozporządzenia MENIS
z dnia 01.12.2004r. Dz. U. Nr 260, poz. 2593
uwzględniając zmiany wprowadzone rozporządzeniem
z dnia 14.11.2007r. Dz. U. Nr 214, poz. 1580
Lp.
Rodzaj działań u przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MENiS z 01.12.2004
Sposoby i formy realizacji
Termin
realizacji
Sposoby dokumentowania
1.
§ 7.ust. 2 pkt. 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego i uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego ( m.in. Rozporządzenie MEN z dnia 01.12.2004r. Dz. U. Nr 260, poz. 2593 uwzględniając zmiany Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Współpraca z opiekunem stażu.
Przygotowanie planu rozwoju zawodowego
Zawarcie kontraktu, ustalenie zasad współpracy.
Opracowanie projektu sprawozdania (rocznego, końcowego).
Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli
Prowadzenie zajęć w obecności
dyrektora, opiekuna stażu –
konsultacja, opracowanie
konspektów zajęć, analiza,
ewaluacja.
Prowadzenie teczki awansu zawodowego
Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności
Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej.
Konstruowanie indywidualnych Programów Edukacyjno –Terapeutycznych dostosowanych do możliwości uczniów.
Diagnozowanie uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce. Projektowanie diagnozy z zakresu Integracji Sensorycznej, dostosowanie planów terapii.
Zaprojektowanie kwestionariusza oceny uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym.
Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Poszerzanie wiedzy z zakresu Integracji Sensorycznej, udział w konferencjach, szkoleniach.
Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, konferencjach.
Udział w pracach zespołu wychowawczego, referaty, prelekcje.
Tworzenie własnego warsztatu pracy:
Budowanie bazy materiałów
dydaktycznych (pozyskanych z różnych
źródeł lub stworzonych własnoręcznie),
testów, czasopism, artykułów, kart pracy
Ewaluacja skuteczności działań: rozmowy z rodzicami, opiekunem stażu, dyrekcją, rozmowy koleżeńskie – wymiana doświadczeń.
Wrzesień 2009
1 września 2009
do 15 września
spotkania raz w miesiącu
Maj 2010, 2011, 2012
W trakcie
trwania stażu
Okres stażu.
Na bieżąco.
Wrzesień, październik
W okresie trwania stażu
Kwiecień 2010
Czerwiec 2010
Zgodnie z terminarzem szkoleń.
Według
harmonogramu szkoleń
Na bieżąco, okres stażu.
Okres stażu
W trakcie stażu.
Projekt planu
rozwoju
zawodowego.
Określenie długości stażu.
Plan rozwoju
Kontrakt
Sprawozdanie
Notatki po hospitacyjne
Konspekty
Indywidualne plany.
Diagnozy SI,
Plany terapii.
Arkusz oceny.
Świadectwo
ukończenia.
Zaświadczenie,
dyplomy.
Potwierdzenie obecności, referaty.
Spis zebranych materiałów.
Notatki własne.
2.
§ 7ust. 2pkt. 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
Poznanie sposobów funkcjonowania dziecka w środowisku szkolnym i rodzinnym.
Współpraca z ...