Dodaj publikację
Autor
Ilona Słaboń
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
223

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego. Nauczyciel grupy ZET w szkole podstawowej.
 Pobierz (docx, 27,2 KB)

Podgląd treści

Projekt planu rozwoju zawodowego

na podstawie wymagań rozporządzenia MENIS

z dnia 01.12.2004r. Dz. U. Nr 260, poz. 2593

uwzględniając zmiany wprowadzone rozporządzeniem

z dnia 14.11.2007r. Dz. U. Nr 214, poz. 1580

Lp.

Rodzaj działań u przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MENiS z 01.12.2004

Sposoby i formy realizacji

Termin

realizacji

Sposoby dokumentowania

1.

§ 7.ust. 2 pkt. 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

Poznanie procedury awansu zawodowego.

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego i uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego ( m.in. Rozporządzenie MEN z dnia 01.12.2004r. Dz. U. Nr 260, poz. 2593 uwzględniając zmiany Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty

Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.

Współpraca z opiekunem stażu.

Przygotowanie planu rozwoju zawodowego

Zawarcie kontraktu, ustalenie zasad współpracy.

Opracowanie projektu sprawozdania (rocznego, końcowego).

Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli

Prowadzenie zajęć w obecności

dyrektora, opiekuna stażu –

konsultacja, opracowanie

konspektów zajęć, analiza,

ewaluacja.

Prowadzenie teczki awansu zawodowego

Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności

Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej.

Konstruowanie indywidualnych Programów Edukacyjno –Terapeutycznych dostosowanych do możliwości uczniów.

Diagnozowanie uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce. Projektowanie diagnozy z zakresu Integracji Sensorycznej, dostosowanie planów terapii.

Zaprojektowanie kwestionariusza oceny uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym.

Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Poszerzanie wiedzy z zakresu Integracji Sensorycznej, udział w konferencjach, szkoleniach.

Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, konferencjach.

Udział w pracach zespołu wychowawczego, referaty, prelekcje.

Tworzenie własnego warsztatu pracy:

Budowanie bazy materiałów

dydaktycznych (pozyskanych z różnych

źródeł lub stworzonych własnoręcznie),

testów, czasopism, artykułów, kart pracy

Ewaluacja skuteczności działań: rozmowy z rodzicami, opiekunem stażu, dyrekcją, rozmowy koleżeńskie – wymiana doświadczeń.

Wrzesień 2009

1 września 2009

do 15 września

spotkania raz w miesiącu

Maj 2010, 2011, 2012

W trakcie

trwania stażu

Okres stażu.

Na bieżąco.

Wrzesień, październik

W okresie trwania stażu

Kwiecień 2010

Czerwiec 2010

Zgodnie z terminarzem szkoleń.

Według

harmonogramu szkoleń

Na bieżąco, okres stażu.

Okres stażu

W trakcie stażu.

Projekt planu

rozwoju

zawodowego.

Określenie długości stażu.

Plan rozwoju

Kontrakt

Sprawozdanie

Notatki po hospitacyjne

Konspekty

Indywidualne plany.

Diagnozy SI,

Plany terapii.

Arkusz oceny.

Świadectwo

ukończenia.

Zaświadczenie,

dyplomy.

Potwierdzenie obecności, referaty.

Spis zebranych materiałów.

Notatki własne.

2.

§ 7ust. 2pkt. 2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Poznanie sposobów funkcjonowania dziecka w środowisku szkolnym i rodzinnym.

Współpraca z ...