Dodaj publikację
Autor
Ewa Mućka
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
355

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej klasy IV.
 Pobierz (doc, 55,0 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ KLASY IV OPRACOWANY PRZEZ EWĘ MUĆKA

| | | | | |
|Zagadnienie |Cele wychowawcze |Sposoby realizacji |Termin realizacji |Uwagi |
| |1.Udział w uroczystościach i imprezach szkolnych ujętych w|-montaże poetycko-muzyczne, okolicznościowe gazetki szkolne, |wg harmonogramu imprez | |
|Tradycja i obrzędowość|harmonogramie imprez. |konkursy | | |
| |2.Pamięć i szacunek dla tych, którzy polegli. | | | |
| |rocznica wybuchu II Wojny Światowej |-pogadanka , zapalenie zniczy na grobach żołnierzy, apele szkolne | | |
| |Święto Zmarłych | |wrzesień | |
| |Rocznica odzyskania niepodległości | | | |
| |3.Wyrażamy im wdzięczność |-„Listopad przypomina nam o ludziach, którzy odeszli” |listopad | |
| |a) Dzień Nauczyciela | | | |
| |b) Dzień Matki |-wykonanie upominków, składanie życzeń, akademie |listopad | |
| |c) Dzień Babci i Dziadka | | | |
| |4.Imprezy klasowe | |październik | |
| |Dzień Chłopaka | |maj | |
| |Mikołajki klasowe |-życzenia, upominki, gry i zabawy |styczeń | |
| |Opłatek klasowy |-ciągnięcie losów, upominki | | |
| |Choinka Noworoczna |-składanie życzeń, Wigilia szkolna |wrzesień | |
| |Dzień Kobiet |-przedstawienia, Mikołaj, dyskoteka |grudzień | |
| |Pierwszy Dzień Wiosny |-życzenia, upominki, gry i zabawy |grudzień | |
| |Dzień Samorządności Klasowej |-konkursy, gry i zabawy |styczeń | |
| |Dzień Dziecka | |marzec | |
| |5.Popularyzacja dorobku szkoły. |-konkursy, gry i zabawy |marzec | |
| | |-zachęcanie do reprezentowania szkoły | | |
| | | |czerwiec | |
| |1. Próby poznania samego siebie, przyjęcie systemu |„Moje miejsce w rodzinie” | | |
|Uczeń jako członek |wartości jako podstawy znalezienia własnego miejsca w | | | |
|rodziny |rodzinie. |„Czy mogę być wielkim człowiekiem?” - dyskusja, wskazywanie swoich mocnych i | | |
| | |słabych stron. | | |
| | | | | |
| | |„Czarodziejski kot” – uświadomienie dzieciom, że szczęście człowieka zależy | | |
| | |od niego samego | | |
| | | | | |
| | | |grudzień | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |listopad | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |kwiecień | |
| |2. Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym, |„Przy Wieczerzy Wigilijnej” – zwrócenie uwagi na możliwość 10-latka we | | |
| |wyrabianie odpowiedzialności za powierzone obowiązki. |współtworzeniu tradycji. | | |
| | | | | |
| | |„Obyczaje” – wzmocnienie więzi klasowej, rodzinnej, uczenie tolerancji i | | |
| | |pokazanie roli tradycji w życiu człowieka. | | |
| | | | | |
| | |„Wielkanocny zajączek” – poznanie tradycji wielkanocnej. | | |
|Uczeń jako członek |1. Przygotowanie do uczestnictwa w życiu społecznym, jak |„Sposób na przyjaźń” – integracja klasy |wrzesień | |
|społeczności szkolnej |być dobrym kolegą. | | | |
| | |„Moja szkoła” – wytworzenie u dzieci aktywnej postawy, dalsze budowanie więzi| | |
| | |z klasą |wrzesień | |
| | | | | |
| | | |październik | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wg potrzeb | |
| |2. Wyrabianie nawyków kulturalnego zachowania się. |„Ten tajemniczy savoire-vivre” | | |
| | |„Zaczarowane słowa” | | |
| |3. Ukazywanie sposobów zespołowego rozwiązywania |- wspólne dyskusje, rozmowy | | |
| |konfliktów | | | |
|Uczeń jako członek |1.Troskliwy stosunek do pamiątek kultury, sztuki i |-gazetka klasowa | | |
|narodu. |narodowej twórczości | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wrzesień, czerwiec | |
| | | | | |
| | | |styczeń, czerwiec | |
| | | | | |
| | | |styczeń, czerwiec | |
| |2. Wpajanie zasad demokracji. |- Wybory do samorządu klasowego i szkolnego. | | |
| | | | | |
| | |- Wspólne wystawienie ocen z zachowania. | | |
| | | | | |
| | |„Klasa na medal” – podsumowanie I półrocza i całego roku | | |
|Uczeń i ochrona |1. Budzenie szacunku do wszystkich form życia |„Do serca przytul psa” | | |
|środowiska | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |grudzień | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wrzesień | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |cały rok | |
| |2. Wykorzystanie wiedzy ekologicznej w praktyce. |„Na błękitnej planecie” uświadomienie uczniom, że niszcząc naturalne | | |
| | |środowisko człowiek szkodzi sobie. | | |
| |3. Wdrażanie do zachowania ...