Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ KLASY IV OPRACOWANY PRZEZ EWĘ MUĆKA
| | | | | |
|Zagadnienie |Cele wychowawcze |Sposoby realizacji |Termin realizacji |Uwagi |
| |1.Udział w uroczystościach i imprezach szkolnych ujętych w|-montaże poetycko-muzyczne, okolicznościowe gazetki szkolne, |wg harmonogramu imprez | |
|Tradycja i obrzędowość|harmonogramie imprez. |konkursy | | |
| |2.Pamięć i szacunek dla tych, którzy polegli. | | | |
| |rocznica wybuchu II Wojny Światowej |-pogadanka , zapalenie zniczy na grobach żołnierzy, apele szkolne | | |
| |Święto Zmarłych | |wrzesień | |
| |Rocznica odzyskania niepodległości | | | |
| |3.Wyrażamy im wdzięczność |-„Listopad przypomina nam o ludziach, którzy odeszli” |listopad | |
| |a) Dzień Nauczyciela | | | |
| |b) Dzień Matki |-wykonanie upominków, składanie życzeń, akademie |listopad | |
| |c) Dzień Babci i Dziadka | | | |
| |4.Imprezy klasowe | |październik | |
| |Dzień Chłopaka | |maj | |
| |Mikołajki klasowe |-życzenia, upominki, gry i zabawy |styczeń | |
| |Opłatek klasowy |-ciągnięcie losów, upominki | | |
| |Choinka Noworoczna |-składanie życzeń, Wigilia szkolna |wrzesień | |
| |Dzień Kobiet |-przedstawienia, Mikołaj, dyskoteka |grudzień | |
| |Pierwszy Dzień Wiosny |-życzenia, upominki, gry i zabawy |grudzień | |
| |Dzień Samorządności Klasowej |-konkursy, gry i zabawy |styczeń | |
| |Dzień Dziecka | |marzec | |
| |5.Popularyzacja dorobku szkoły. |-konkursy, gry i zabawy |marzec | |
| | |-zachęcanie do reprezentowania szkoły | | |
| | | |czerwiec | |
| |1. Próby poznania samego siebie, przyjęcie systemu |„Moje miejsce w rodzinie” | | |
|Uczeń jako członek |wartości jako podstawy znalezienia własnego miejsca w | | | |
|rodziny |rodzinie. |„Czy mogę być wielkim człowiekiem?” - dyskusja, wskazywanie swoich mocnych i | | |
| | |słabych stron. | | |
| | | | | |
| | |„Czarodziejski kot” – uświadomienie dzieciom, że szczęście człowieka zależy | | |
| | |od niego samego | | |
| | | | | |
| | | |grudzień | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |listopad | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |kwiecień | |
| |2. Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym, |„Przy Wieczerzy Wigilijnej” – zwrócenie uwagi na możliwość 10-latka we | | |
| |wyrabianie odpowiedzialności za powierzone obowiązki. |współtworzeniu tradycji. | | |
| | | | | |
| | |„Obyczaje” – wzmocnienie więzi klasowej, rodzinnej, uczenie tolerancji i | | |
| | |pokazanie roli tradycji w życiu człowieka. | | |
| | | | | |
| | |„Wielkanocny zajączek” – poznanie tradycji wielkanocnej. | | |
|Uczeń jako członek |1. Przygotowanie do uczestnictwa w życiu społecznym, jak |„Sposób na przyjaźń” – integracja klasy |wrzesień | |
|społeczności szkolnej |być dobrym kolegą. | | | |
| | |„Moja szkoła” – wytworzenie u dzieci aktywnej postawy, dalsze budowanie więzi| | |
| | |z klasą |wrzesień | |
| | | | | |
| | | |październik | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wg potrzeb | |
| |2. Wyrabianie nawyków kulturalnego zachowania się. |„Ten tajemniczy savoire-vivre” | | |
| | |„Zaczarowane słowa” | | |
| |3. Ukazywanie sposobów zespołowego rozwiązywania |- wspólne dyskusje, rozmowy | | |
| |konfliktów | | | |
|Uczeń jako członek |1.Troskliwy stosunek do pamiątek kultury, sztuki i |-gazetka klasowa | | |
|narodu. |narodowej twórczości | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wrzesień, czerwiec | |
| | | | | |
| | | |styczeń, czerwiec | |
| | | | | |
| | | |styczeń, czerwiec | |
| |2. Wpajanie zasad demokracji. |- Wybory do samorządu klasowego i szkolnego. | | |
| | | | | |
| | |- Wspólne wystawienie ocen z zachowania. | | |
| | | | | |
| | |„Klasa na medal” – podsumowanie I półrocza i całego roku | | |
|Uczeń i ochrona |1. Budzenie szacunku do wszystkich form życia |„Do serca przytul psa” | | |
|środowiska | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |grudzień | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wrzesień | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |cały rok | |
| |2. Wykorzystanie wiedzy ekologicznej w praktyce. |„Na błękitnej planecie” uświadomienie uczniom, że niszcząc naturalne | | |
| | |środowisko człowiek szkodzi sobie. | | |
| |3. Wdrażanie do zachowania ...