Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ KLASY V OPRACOWANY PRZEZ EWĘ MUĆKA
| | | | |
|Zagadnienie |Cele wychowawcze |Sposoby realizacji |Uwagi |
| |1.Udział w uroczystościach i imprezach szkolnych ujętych w|-montaże poetycko-muzyczne, okolicznościowe gazetki szkolne, | |
|Tradycja i obrzędowość|harmonogramie imprez. |konkursy | |
| |2.Pamięć i szacunek dla tych, którzy polegli. | | |
| |rocznica wybuchu II Wojny Światowej |-pogadanka , zapalenie zniczy na grobach żołnierzy, apele szkolne | |
| |Święto Zmarłych | | |
| |Rocznica odzyskania niepodległości | | |
| |3.Wyrażamy im wdzięczność |-„Listopad przypomina nam o ludziach, którzy odeszli” | |
| |a) Dzień Nauczyciela | | |
| |b) Dzień Matki |-wykonanie upominków, składanie życzeń, akademie | |
| |c) Dzień Babci i Dziadka | | |
| |4.Imprezy klasowe | | |
| |Dzień Chłopaka | | |
| |Mikołajki klasowe |-życzenia, upominki, gry i zabawy | |
| |Opłatek klasowy |-ciągnięcie losów, upominki | |
| |Choinka Noworoczna |-składanie życzeń, Wigilia szkolna | |
| |Dzień Kobiet |-przedstawienia, Mikołaj, dyskoteka | |
| |Pierwszy Dzień Wiosny |-życzenia, upominki, gry i zabawy | |
| |Dzień Dziecka |-konkursy, gry i zabawy | |
| |5.Popularyzacja dorobku szkoły. |-konkursy, gry i zabawy | |
| | |-zachęcanie do reprezentowania szkoły | |
| |1. Próby poznania samego siebie, przyjęcie systemu |Moje miejsce w rodzinie- wspólne szukanie dróg poprawy sytuacji dziecka | |
|Uczeń jako członek |wartości jako podstawy znalezienia własnego miejsca w |Bądź przyjacielem samego siebie- wskazanie swoich mocnych i słabych stron | |
|rodziny |rodzinie. |Co nam pomaga a co przeszkadza w rozmowie, czyli o barierach komunikacyjnych-| |
| | |drama, rozmowy, pogadanka | |
| |2. Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym, |Święta Bożego Narodzenia i Wielkanoc w naszym domu. | |
| |wyrabianie odpowiedzialności za powierzone obowiązki. | | |
| | |Uroczystości rodzinne. | |
| | | | |
| | |Rodzina- praca i obowiązki jej członków | |
|Uczeń jako członek |1. Przygotowanie do uczestnictwa w życiu społecznym, jak |Obyczaje klasowe | |
|społeczności szkolnej |być dobrym kolegą. |Dobry przyjaciel- mapa skojarzeń | |
| |2. Wyrabianie nawyków kulturalnego zachowania się. |Rycerze okrągłego stołu- poznanie zasad dobrego wychowania | |
| |3. Ukazywanie sposobów zespołowego rozwiązywania |- wspólne dyskusje, rozmowy | |
| |konfliktów |- Jak rozwiązać konflikt klasowy? | |
|Uczeń jako członek |1.Troskliwy stosunek do pamiątek kultury, sztuki i |Aktywny udział w akademiach szkolnych. | |
|narodu. |narodowej twórczości | | |
| |2. Wpajanie zasad demokracji. |- Wybory do samorządu klasowego i szkolnego. | |
| | | | |
| | |- Wspólne wystawienie ocen z zachowania. | |
| | | | |
| | |„Klasa na medal” – podsumowanie I półrocza i całego roku | |
|Uczeń i ochrona | | | |
|środowiska | | | |
| |1. Wykorzystanie wiedzy ekologicznej w praktyce. |Świat jest także Twój-uwrażliwienie na estetykę codzienności | |
| |2. Wdrażanie do zachowania czynności w miejscach nauki i | | |
| |użyteczności publicznej, dbanie o zieleń |- włączenie się do akcji „Sprzątanie świata”, segregowanie śmieci. | |
| | | | |
| | |- sadzenie kwiatów w klasie i dbanie o nie. | |
|Uczeń i jego zdrowie |1. Profilaktyka uzależnień. |Elementy programu „Spójrz inaczej na agresje” | |
| | |-gry dramowe, drzewko decyzyjne | |
| | |Uczę się bezpiecznych zachowań- burza mózgów, inscenizacja | |
| | |Czadowy świat-uczenie podejmowania właściwych decyzji, uzasadnienie | |
| | |dokonywanych wyborów | |
| | |Propagujemy modę na trzeźwość-plakat, prace ...