Dodaj publikację
Autor
Ewa Mućka
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
4,00
Pobrań
447

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej klasy VI.
 Pobierz (doc, 48,5 KB)

Komentarze

ggajewsk, 2010-02-10

Myślałam, że dzisiaj już nie wpajamy w wychowaniu i lepiej jest proponować spotkania z rodzicami niż zebrania

ewamucka, 2010-02-10

A co to za różnica, są zebrania i spotkania, przecież i tak chodzi o dobro dzieci.

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ KLASY V I OPRACOWANY PRZEZ EWĘ MUĆKA

| | | | |
|Zagadnienie |Cele wychowawcze |Sposoby realizacji |Uwagi |
| |1.Udział w uroczystościach i imprezach szkolnych ujętych w|-montaże poetycko-muzyczne, okolicznościowe gazetki szkolne, | |
|Tradycja i obrzędowość|harmonogramie imprez. |konkursy | |
| |2.Pamięć i szacunek dla tych, którzy polegli. | | |
| |rocznica wybuchu II Wojny Światowej |-pogadanka , zapalenie zniczy na grobach żołnierzy, apele szkolne | |
| |Święto Zmarłych | | |
| |Rocznica odzyskania niepodległości | | |
| |3.Wyrażamy im wdzięczność |-„Listopad przypomina nam o ludziach, którzy odeszli” | |
| |a) Dzień Nauczyciela | | |
| |b) Dzień Matki |-wykonanie upominków, składanie życzeń, akademie | |
| |c) Dzień Babci i Dziadka | | |
| |4.Imprezy klasowe | | |
| |Dzień Chłopaka | | |
| |Mikołajki klasowe |-życzenia, upominki, gry i zabawy | |
| |Opłatek klasowy |-ciągnięcie losów, upominki | |
| |Choinka Noworoczna |-składanie życzeń, Wigilia szkolna | |
| |Dzień Kobiet |-przedstawienia, Mikołaj, dyskoteka | |
| |Pierwszy Dzień Wiosny |-życzenia, upominki, gry i zabawy | |
| |Dzień Dziecka |-konkursy, gry i zabawy | |
| |5.Popularyzacja dorobku szkoły. |-konkursy, gry i zabawy | |
| | |-zachęcanie do reprezentowania szkoły | |
| |1. Próby poznania samego siebie, przyjęcie systemu |Moje miejsce w rodzinie- wspólne szukanie dróg poprawy sytuacji dziecka | |
|Uczeń jako członek |wartości jako podstawy znalezienia własnego miejsca w |Zacznij się lubić- dyskusja, wskazanie swoich mocnych i słabych stron | |
|rodziny |rodzinie. | | |
| |2. Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym, |Święta Bożego Narodzenia i Wielkanoc w naszym domu | |
| |wyrabianie odpowiedzialności za powierzone obowiązki. |Uroczystości rodzinne-składanie życzeń | |
| | |Samodzielność- test, dyskusja | |
|Uczeń jako członek |1. Przygotowanie do uczestnictwa w życiu społecznym, jak |Słucham aktywnie-słyszę dobrze- pogadanka, praca w grupach | |
|społeczności szkolnej |być dobrym kolegą. |Jestem członkiem grupy- dyskusja, drama | |
| |2. Wyrabianie nawyków kulturalnego zachowania się. |Grzeczności nigdy za wiele-rozmawiamy przez telefon-inscenizacja, rozmowa, | |
| | |metaplan | |
| | |Kiedy czegoś chcę...drama, burza mózgów | |
| |3. Ukazywanie sposobów zespołowego rozwiązywania |- wspólne dyskusje, rozmowy | |
| |konfliktów | | |
|Uczeń jako członek |1.Troskliwy stosunek do pamiątek kultury, sztuki i |Aktywny udział w akademiach szkolnych. | |
|narodu. |narodowej twórczości | | |
| |2. Wpajanie zasad demokracji. |- Wybory do samorządu klasowego i szkolnego. | |
| | | | |
| | |- Wspólne wystawienie ocen z zachowania. | |
| | | | |
| | |„Klasa na medal” – podsumowanie I półrocza i całego roku | |
|Uczeń i ochrona | | | |
|środowiska | | | |
| |1. Wykorzystanie wiedzy ekologicznej w praktyce. |Wokół mnie jest czysto- rozmowy, sprzątanie terenu przyszkolnego | |
| |2. Wdrażanie do zachowania czynności w miejscach nauki i |- włączenie się do akcji „Sprzątanie świata”, segregowanie śmieci. | |
| |użyteczności publicznej, dbanie o zieleń |- sadzenie kwiatów w klasie i dbanie o nie. | |
| | |-opieka nad pomnikiem na Starej Wróblinie | |
|Uczeń i jego zdrowie |1. Profilaktyka uzależnień. |Elementy programu „Spójrz inaczej na agresje” | |
| | |-gry dramowe, drzewko decyzyjne | |
| | |Propagujemy modę na trzeźwość- plakat, prace plastyczne | |
| | |Trening asertywności- odgrywanie scenek | |
| | |W kraju Baju, czyli o podejmowaniu decyzji dla dobra ...