Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
a.wrobel, 2010-02-10, ocena:
Myślę, że opublikowany przez Panią materiał jest mało ambitny i nijak się ma do metodyki nauczania. Czemu i komu ma on służyć? Lepiej, żeby nikt nie wzorował się na nim.
Klasa
Klasa III
Kompetencje
Kompetencje efektywności współdziałania w zespole.
Temat
„Topienie Marzanny”.
Scenariusz
Faza wstępna
Klasa zostaje podzielona na cztery zespoły, w których znajduje się po sześć osób;
Faza zasadnicza
W każdym zespole zostaje wybrany lider odpowiedzialny za daną grupę. Każda grupa ma za zadanie wykonanie kukły Marzanny. Na kukiełce muszą znajdować się elementy wykonane przez każde dziecko z danej grupy.
Po wykonaniu kukieł dzieci mają za zadanie powiedzieć i pokazać co każde z nich zrobiło – pokazać swój wkład w stworzenie kukły, zobaczyć kukiełki wykonane przez pozostałe zespoły i zagłosować, która jest najładniejsza (każdy ma jeden głos i nie można go oddać na swoją grupę).
Po podliczeniu głosów i ogłoszeniu zwycięzcy dzieci ubierają się, zabierają swoje Marzanny i idą nad rzekę, gdzie utopią swoją kukłę.
Po powrocie do szkoły każde dziecko opisuje jak podobała mu się jego własna kukła, co myśli o kukiełkach pozostałych grup, czy uważa, że wynik jest sprawiedliwy a jeżeli nie to kto według niego powinien wygrać, jakie przeżycia towarzyszyły mu podczas topienia Marzanny oraz czego jest ona symbolem.
Faza końcowa
Nauczyciel zbiera zeszyty dzieci i ocenia napisane prace. W tym czasie dzieci wymieniają się spostrzeżeniami z topienia Marzanny.
Literatura
Czelakowska D., Twórczość a kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1996.