Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Pinkowicz
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
2,00
Pobrań
216

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Aktywność językowa w kompetencjach kluczowych. Temat: Topienie Marzanny.
 Pobierz (docx, 13,3 KB)

Komentarze

a.wrobel, 2010-02-10, ocena:

Myślę, że opublikowany przez Panią materiał jest mało ambitny i nijak się ma do metodyki nauczania. Czemu i komu ma on służyć? Lepiej, żeby nikt nie wzorował się na nim.

Podgląd treści

Klasa

Klasa III

Kompetencje

Kompetencje efektywności współdziałania w zespole.

Temat

„Topienie Marzanny”.

Scenariusz

Faza wstępna

Klasa zostaje podzielona na cztery zespoły, w których znajduje się po sześć osób;

Faza zasadnicza

W każdym zespole zostaje wybrany lider odpowiedzialny za daną grupę. Każda grupa ma za zadanie wykonanie kukły Marzanny. Na kukiełce muszą znajdować się elementy wykonane przez każde dziecko z danej grupy.

Po wykonaniu kukieł dzieci mają za zadanie powiedzieć i pokazać co każde z nich zrobiło – pokazać swój wkład w stworzenie kukły, zobaczyć kukiełki wykonane przez pozostałe zespoły i zagłosować, która jest najładniejsza (każdy ma jeden głos i nie można go oddać na swoją grupę).

Po podliczeniu głosów i ogłoszeniu zwycięzcy dzieci ubierają się, zabierają swoje Marzanny i idą nad rzekę, gdzie utopią swoją kukłę.

Po powrocie do szkoły każde dziecko opisuje jak podobała mu się jego własna kukła, co myśli o kukiełkach pozostałych grup, czy uważa, że wynik jest sprawiedliwy a jeżeli nie to kto według niego powinien wygrać, jakie przeżycia towarzyszyły mu podczas topienia Marzanny oraz czego jest ona symbolem.

Faza końcowa

Nauczyciel zbiera zeszyty dzieci i ocenia napisane prace. W tym czasie dzieci wymieniają się spostrzeżeniami z topienia Marzanny.

Literatura

Czelakowska D., Twórczość a kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1996.