Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Pinkowicz
Data publikacji
2010-02-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
134

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Aktywność językowa w uczeniu. Temat: Mnożenie.
 Pobierz (docx, 4,2 MB)

Podgląd treści

Temat – zagadnienie

Mnożenie

Cele

KLASA I – mnożenie w zakresie 20

Wprowadzenie terminu „mnożenie”;

Rozpisanie tabliczki mnożenia w zakresie 20;

Ćwiczenie tabliczki mnożenia w zakresie 20 za pomocą gry dydaktycznej „Kubuś Puchatek”;

Sprawdzenie umiejętności prawidłowego mnożenia w zakresie 20 za pomocą krótkiego sprawdzianu;

KLASA II – mnożenie w zakresie 50, wprowadzenie terminów „czynnik”, „iloczyn”, mnożenie przez 0

Wprowadzenie terminów „czynnik” i „iloczyn”’

Powtórzenie tabliczki mnożenia w zakresie 20;

Rozpisanie tabliczki mnożenia w zakresie 50;

Ćwiczenie tabliczki mnożenia w zakresie 50 za pomocą gry dydaktycznej „Czarodziej”;

Mnożenie przez 0;

Sprawdzenie umiejętności prawidłowego mnożenia w zakresie 50 oraz prawidłowego używania terminów „czynnik” i „iloczyn” za pomocą sprawdzianu;

KLASA III – mnożenie w zakresie 100, posługiwanie się określeniami „czynnik”, „iloczyn”, przemienność mnożenia

Powtórzenie tabliczki mnożenia w zakresie 50;

Rozpisanie tabliczki mnożenia w zakresie 100;

Ćwiczenie tabliczki mnożenia w zakresie 100 oraz prawidłowe używanie terminów „czynnik” i „iloczyn” za pomocą gry dydaktycznej „Harry Potter”;

Znajomość przemienności mnożenia;

Sprawdzenie umiejętności prawidłowego posługiwania się terminami „czynnik” i „iloczyn” oraz mnożenia w zakresie 100;

Założenia teoretyczne

Mnożenie – działanie dwuargumentowe będące jednym z czterech podstawowych działań arytmetycznych. Mnożone elementy to czynniki, a jego wynik to iloczyn. Może być ono traktowane jako zapis wielokrotnego dodawania elementu do siebie.

Na przykład:

gdzie liczby 3 i 4 są czynnikami, a 12 to ich iloczyn.

Opis osiągnięć ucznia

KLASA I

Uczeń zna termin „mnożenie”;

Potrafi rozpisać tabliczkę mnożenia w zakresie 20;

Ocena jego umiejętności wykazała, że zna tabliczkę mnożenia w zakresie 20;

KLASA II

Uczeń zna termin „czynnik” i „iloczyn”;

Potrafi posługiwać się tabliczką mnożenia w zakresie 20;

Potrafi rozpisać tabliczkę mnożenia w zakresie 50;

Ocena jego umiejętności wykazała, że potrafi posługiwać się terminami „czynnik” i „iloczyn” oraz zna tabliczkę mnożenia w zakresie 50 i potrafi prawidłowo mnożyć przez 0;

KLASA III

Uczeń potrafi posługiwać się tabliczką mnożenia w zakresie 50;

Potrafi rozpisać tabliczkę mnożenia w zakresie 100;

Ocena jego umiejętności wykazała, że potrafi prawidłowo posługiwać się terminami „czynnik” i „iloczyn” oraz zna tabliczkę mnożenia w zakresie 100;

Zna przemienność mnożenia i potrafi ją stosować;

Scenariusz zajęć

KLASA I – gra dydaktyczna „Kubuś Puchatek”

Wyjaśnienie dzieciom terminu „mnożenie”;

Rozpisanie na tablicy tabliczki mnożenia w zakresie 20 za pomocą liczb oraz obrazków;

Nauczyciel rozdaje każdemu dziecku tabliczkę mnożenia i czyta po kolei co trzeba zaznaczyć (załącznik nr 1);

Nauczyciel dzieli uczniów na 4 zespoły i zachęcenie do wspólnej gry pt.: „Kubuś Puchatek”, której celem jest przyswojenie tabliczki mnożenia w zakresie 20;

Nauczyciel czyta na głos zasady gry ...