Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat – zagadnienie
Mnożenie
Cele
KLASA I – mnożenie w zakresie 20
Wprowadzenie terminu „mnożenie”;
Rozpisanie tabliczki mnożenia w zakresie 20;
Ćwiczenie tabliczki mnożenia w zakresie 20 za pomocą gry dydaktycznej „Kubuś Puchatek”;
Sprawdzenie umiejętności prawidłowego mnożenia w zakresie 20 za pomocą krótkiego sprawdzianu;
KLASA II – mnożenie w zakresie 50, wprowadzenie terminów „czynnik”, „iloczyn”, mnożenie przez 0
Wprowadzenie terminów „czynnik” i „iloczyn”’
Powtórzenie tabliczki mnożenia w zakresie 20;
Rozpisanie tabliczki mnożenia w zakresie 50;
Ćwiczenie tabliczki mnożenia w zakresie 50 za pomocą gry dydaktycznej „Czarodziej”;
Mnożenie przez 0;
Sprawdzenie umiejętności prawidłowego mnożenia w zakresie 50 oraz prawidłowego używania terminów „czynnik” i „iloczyn” za pomocą sprawdzianu;
KLASA III – mnożenie w zakresie 100, posługiwanie się określeniami „czynnik”, „iloczyn”, przemienność mnożenia
Powtórzenie tabliczki mnożenia w zakresie 50;
Rozpisanie tabliczki mnożenia w zakresie 100;
Ćwiczenie tabliczki mnożenia w zakresie 100 oraz prawidłowe używanie terminów „czynnik” i „iloczyn” za pomocą gry dydaktycznej „Harry Potter”;
Znajomość przemienności mnożenia;
Sprawdzenie umiejętności prawidłowego posługiwania się terminami „czynnik” i „iloczyn” oraz mnożenia w zakresie 100;
Założenia teoretyczne
Mnożenie – działanie dwuargumentowe będące jednym z czterech podstawowych działań arytmetycznych. Mnożone elementy to czynniki, a jego wynik to iloczyn. Może być ono traktowane jako zapis wielokrotnego dodawania elementu do siebie.
Na przykład:
gdzie liczby 3 i 4 są czynnikami, a 12 to ich iloczyn.
Opis osiągnięć ucznia
KLASA I
Uczeń zna termin „mnożenie”;
Potrafi rozpisać tabliczkę mnożenia w zakresie 20;
Ocena jego umiejętności wykazała, że zna tabliczkę mnożenia w zakresie 20;
KLASA II
Uczeń zna termin „czynnik” i „iloczyn”;
Potrafi posługiwać się tabliczką mnożenia w zakresie 20;
Potrafi rozpisać tabliczkę mnożenia w zakresie 50;
Ocena jego umiejętności wykazała, że potrafi posługiwać się terminami „czynnik” i „iloczyn” oraz zna tabliczkę mnożenia w zakresie 50 i potrafi prawidłowo mnożyć przez 0;
KLASA III
Uczeń potrafi posługiwać się tabliczką mnożenia w zakresie 50;
Potrafi rozpisać tabliczkę mnożenia w zakresie 100;
Ocena jego umiejętności wykazała, że potrafi prawidłowo posługiwać się terminami „czynnik” i „iloczyn” oraz zna tabliczkę mnożenia w zakresie 100;
Zna przemienność mnożenia i potrafi ją stosować;
Scenariusz zajęć
KLASA I – gra dydaktyczna „Kubuś Puchatek”
Wyjaśnienie dzieciom terminu „mnożenie”;
Rozpisanie na tablicy tabliczki mnożenia w zakresie 20 za pomocą liczb oraz obrazków;
Nauczyciel rozdaje każdemu dziecku tabliczkę mnożenia i czyta po kolei co trzeba zaznaczyć (załącznik nr 1);
Nauczyciel dzieli uczniów na 4 zespoły i zachęcenie do wspólnej gry pt.: „Kubuś Puchatek”, której celem jest przyswojenie tabliczki mnożenia w zakresie 20;
Nauczyciel czyta na głos zasady gry ...