Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć świetlicowych
Prowadzący: mgr Anna Marciniak-Zielińska
Data: 20.XI.2009
Temat: Poznajemy wiersze Jana Brzechwy i Juliana Tuwima.
Cele:
• rozbudzenie u dzieci zainteresowań czytelniczych,
• poznanie i przypomnienie wybranych wierszy J.Tuwima i J.Brzechwy,
• ćwiczenie u uczniów pamięci.
Metody:
• aktywizujące.
Formy:
• indywidualna,
• zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
• wiersze J.Brzechwy,
• wiersze J.Tuwima.
Przebieg zajęć:
1. Prosimy dzieci o to, aby wymieniły jakie znają wiersze Jana Brzechwy i Juliana Tuwima.
2. Dzieci kolejno podchodzą do planszy i wpisują wybrany przez siebie tytuł wiersza pod właściwym autorem.
3. Głośne przeczytanie wybranych wierszy: Entliczek-Pentliczek i Siedmiomilowe buty –J. Brzechwa oraz Trudny rachunek J.Tuwima.
4. Zagadki:
• nauczyciel czyta fragment wiersza a wskazane dziecko stara się odgadnąć jego tytuł,
• nauczyciel czyta wiersz do pewnego momentu, a uczeń stara się dopowiedzieć dalej,
• nauczyciel czyta jeden wers jednego wiersza a drugi innego – zadaniem dzieci jest poprawić błąd i powiedzieć co tu nie pasuje,
• nauczyciel czyta wiersz a dziecko mówi, kto jest jego autorem.
5. Dzieci wykonują ilustrację do wiersza, który najbardziej się im podobał.
6. Każde dziecko pokazuje swoją pracę a grupa stara się odgadnąć o jaki wiersz chodzi