Dodaj publikację
Autor
Joanna Plucińska - Jach
Data publikacji
2010-02-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
19

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 15 w Łodzi.
 Pobierz (docx, 22,2 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

Imię i nazwisko: mgr Joanna Plucińska – Jach

Szkoła: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 15 w Łodzi

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 r.

Czas trwania stażu: do 30.05.2010 r.

Opiekun stażu: mgr Elżbieta Fortuna

Posiadane kwalifikacje:

Ukończone studia wyższe na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi na kierunku Ochrona Środowiska, specjalizacja: ekologia i ochrona wód.

Cel główny:

uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Cele szczegółowe:

poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły,

poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobu jej prowadzenia,

poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych,

doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli

prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich,

podniesienie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach i poprzez samokształcenie ,

wspieranie aktywności twórczej uczniów,

pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klas.

POWINNOŚCI NAUCZYCIELA STAŻYSTY

I. Poznać organizację zadania i zasady funkcjonowania szkoły.

Lp.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

OSOBY WSPIERAJĄCE

DOWODY REALIZACJI

TERMIN

UWAGI

1.

Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania szkoły.

Udział w Radach Pedagogicznych,

obserwacja, rozmowy z opiekunem stażu.

Dyrektor szkoły, opiekun stażu.

Lista obecności na radach, potwierdzenie opiekuna stażu.

IX’09

V’10

2.

Poznanie obowiązującej dokumentacji.

Analiza dokumentacji szkoły, dokonywanie samodzielnych wpisów do dziennika

Dyrektor szkoły, opiekun stażu.

Wpisy w dzienniku.

IX/X’10

3.

Zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.

Obserwacja, udział w spotkaniach rady pedagogicznej.

Dyrektor szkoły, opiekun stażu.

Organizacja własnych zajęć, udział w spotkaniach.

IX’10

4.

Określenie roli nauczyciela przedmiotów ochrony środowiska.

Bezpośrednia rozmowa.

Dyrektor szkoły, wychowawcy klas.

Uwagi w autorefleksjach.

Okres stażu.

II. Organizować swój czas pracy w sposób zapewniający właściwą realizację zadań szkoły i umiejętnie nawiązywać kontakty z otoczeniem.

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela kontraktowego.

Analiza karty nauczyciela, poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.

Dyrektor szkoły, opiekun stażu

Plan rozwoju zawodowego.

IX’09

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.

Bezpośrednia rozmowa.

Pomoc w napisaniu planu rozwoju, opracowanie harmonogramu obserwacji zajęć, oraz zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę obserwowanych przez opiekuna stażu.

Opiekun stażu

Plan rozwoju zawodowego, harmonogram obserwacji.

IX’09

3.

Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych.

Opracowanie zakresu

i tematów zajęć.

Opiekun stażu.

Plan pracy ,

scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu.

IX’09

4.

Dokumentowanie realizacji planu rozwojowego.

Gromadzenie dokumentacji potrzebnej do ...