Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko: mgr Joanna Plucińska – Jach
Szkoła: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 15 w Łodzi
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 r.
Czas trwania stażu: do 30.05.2010 r.
Opiekun stażu: mgr Elżbieta Fortuna
Posiadane kwalifikacje:
Ukończone studia wyższe na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi na kierunku Ochrona Środowiska, specjalizacja: ekologia i ochrona wód.
Cel główny:
uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły,
poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobu jej prowadzenia,
poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych,
doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli
prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich,
podniesienie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach i poprzez samokształcenie ,
wspieranie aktywności twórczej uczniów,
pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klas.
POWINNOŚCI NAUCZYCIELA STAŻYSTY
I. Poznać organizację zadania i zasady funkcjonowania szkoły.
Lp.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
OSOBY WSPIERAJĄCE
DOWODY REALIZACJI
TERMIN
UWAGI
1.
Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania szkoły.
Udział w Radach Pedagogicznych,
obserwacja, rozmowy z opiekunem stażu.
Dyrektor szkoły, opiekun stażu.
Lista obecności na radach, potwierdzenie opiekuna stażu.
IX’09
V’10
2.
Poznanie obowiązującej dokumentacji.
Analiza dokumentacji szkoły, dokonywanie samodzielnych wpisów do dziennika
Dyrektor szkoły, opiekun stażu.
Wpisy w dzienniku.
IX/X’10
3.
Zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.
Obserwacja, udział w spotkaniach rady pedagogicznej.
Dyrektor szkoły, opiekun stażu.
Organizacja własnych zajęć, udział w spotkaniach.
IX’10
4.
Określenie roli nauczyciela przedmiotów ochrony środowiska.
Bezpośrednia rozmowa.
Dyrektor szkoły, wychowawcy klas.
Uwagi w autorefleksjach.
Okres stażu.
II. Organizować swój czas pracy w sposób zapewniający właściwą realizację zadań szkoły i umiejętnie nawiązywać kontakty z otoczeniem.
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela kontraktowego.
Analiza karty nauczyciela, poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.
Dyrektor szkoły, opiekun stażu
Plan rozwoju zawodowego.
IX’09
2.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Bezpośrednia rozmowa.
Pomoc w napisaniu planu rozwoju, opracowanie harmonogramu obserwacji zajęć, oraz zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę obserwowanych przez opiekuna stażu.
Opiekun stażu
Plan rozwoju zawodowego, harmonogram obserwacji.
IX’09
3.
Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych.
Opracowanie zakresu
i tematów zajęć.
Opiekun stażu.
Plan pracy ,
scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu.
IX’09
4.
Dokumentowanie realizacji planu rozwojowego.
Gromadzenie dokumentacji potrzebnej do ...