Dodaj publikację
Autor
Anna Kuzio
Data publikacji
2010-02-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
7

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego. Publikacja dotyczy awansu nauczyciela języka angielskiego pracującego w liceum ogólnokształcącym.
 Pobierz (pdf, 180,9 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:

Nazwa i adres szkoły:

Opiekun stażu:

TERMINARZ:

Data rozpoczęcia stażu: …………………………………..
Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: ………………………………….…...
Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu: …………………………..
Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: .................................
Termin posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej: .......................................................................
Termin nadania stopnia nauczyciela kontraktowego: .............................................................
Data zakończenia stażu: …………………………………………..

CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

CELE SZCZEGÓŁOWE:
1.Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2.Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
3.Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych
warunków nauki i wypoczynku.
4.Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole.
5.Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub
innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności
opiekuna stażu i omawianie ich.
6.Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej
poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych,
samokształcenia).
7.Umiejętne prowadzenie zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań
szkoły.
8.Zaznajomienie się ze środowiskiem uczniów oraz ich problemami.

1.

2.

3.

4.

I. SFERA ORGANIZACYJNA

OSOBA

TERMIN

WSPIERAJĄCA
Dyrektor szkoły,
opiekun stażu,
bibliotekarka

wrzesień

ZADANIA

Poznanie
procedury

osiągania awansu

zawodowego

FORMA

REALIZACJI

Poznanie
przepisów

związanych z
osiąganiem

awansu

zawodowego

DOWODY

REALIZACJI
Przygotowanie

wykazu literatury oraz

wniosku o

rozpoczęcie procedury

awansu ze

szczególnym

uwzględnieniem

dokumentów

dotyczących awansu

zawodowego

nauczyciela stażysty

Bezpośrednia

Opiekun stażu

wrzesień

Opracowanie

kontraktu

określającego zasady

współpracy z

opiekunem stażu

Opiekun stażu

wrzesień

Opracowanie

– maj

scenariuszy zajęć i

terminarza zajęć
hospitowanych

Dyrektor szkoły ,

wrzesień

opiekun stażu

oraz

Lista dokumentów
przeanalizowanych;

na bieżąco

notatki własne-

refleksje

Nawiązanie
współpracy
stażysty z

rozmowa.

Przygotowanie

opiekunem stażu

kontraktu

Ustalenie z
opiekunem
terminów i

tematyki zajęć na

okres stażu, z

uwzględnieniem

zajęć

obserwowanych i

prowadzonych
Zapoznanie się z

zasadami

funkcjonowania

szkoły oraz

obowiązującą
dokumentacją

określającego

zasady

współpracy
opracowanie

terminów spotkań

i tematów zajęć

Prowadzenie
dzienników
lekcyjnych i

konspektów oraz
zapoznanie się z :

-statutem szkoły

-regulaminem

szkoły

-programem

wychowawczym

-

wewnątrzszkolny

m systemem

oceniania

5.

Poznanie zasad
funkcjonowania
organizacji szkoły
oraz uczestnictwo

w działaniach

wewnątrzszkolnych

6. Pogłębianie wiedzy

i umiejętności w
zakresie pracy
nauczyciela.




-program

profilaktyki
uzależnień

-prawa i

obowiązki ucznia

-regulaminem

dyżurów,

wycieczek i inne
Udział w Radach
Pedagogicznych i

zespołach

samokształceni-

owych.

Wdrażanie

wewnątrzszkolne

go systemu
oceniania,

współpraca z

innymi

nauczycielami,
wychowawcami

uczniów, ich

rodzicami, praca

w zespołach

przedmiotowych
Obserwacja, zajęć

Dyrektor szkoły ,
opiekun stażu

Na

bieżąco

Lista obecności na

Radach

Pedagogicznych i

zespołach

samokształceniowych;

notatki własne ...