Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO W KLASIE VI
SZKOŁY PODSTAWOWEJ
PRZEDMIOT: Język niemiecki
SZKOŁA: Szkoła Podstawowa
PROWADZĄCY: Beata Zalewska
KLASA: VI c
DATA REALIZACJI: 18.02.2010r.
TEMAT LEKCJI: Auf dem Sportplatz. Stopniowanie przymiotników.
Treści nauczania i umiejętności- wymagania szczegółowe:
REAGOWANIE JĘZYKOWE:
I. Znajomość środków językowych.
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów wskazanych w wymaganiach szczegółowych.
II. Rozumienie wypowiedzi.
Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka, a także krótkie i proste wypowiedzi pisemne w zakresie opisanym w wymaganiach szczegółowych.
V. Przetwarzanie wypowiedzi.
Uczeń zmienia formę przekazu ustnego lub pisemnego w zakresie opisanym w wymaganiach szczegółowych.
1. Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych:
leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: 10) sport (popularne dyscypliny sportu, sprzęt sportowy);
CEL OGÓLNY:
Uczniowie poznają zasadę stopniowania przymiotników.
CELE SZCZEGÓŁOWE (w formie operacyjnej)
Uczniowie:
• poznają jednostki leksykalne, służące do określania dyscyplin sportowych
• poznają jednostki leksykalne, służące do wyrażania sądów i opinii
• poznają zasadę stopniowania przymiotników w stopniu równym, wyższym oraz najwyższym
CELE WYCHOWAWCZE:
Doskonalenie umiejętności pracy samodzielnej.
METODY PRACY:
Praca uczniów na podstawie podręcznika, burza mózgów
FORMY REALIZACJI:
Plenum, praca samodzielna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Podręcznik Der die das neu, książka ćwiczeń, plansza z przymiotnikami
PRZEBIEG LEKCJI:
1.Wstęp (10 min.):
a) Sprawdzenie listy obecności
b) Nawiązanie do tematyki nowego rozdziału
c) Nawiązanie do tematu lekcji
d) Zapisanie daty w języku niemieckim oraz tematu
2.Część właściwa lekcji (20-25 min.):
|LP |ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE |CZYNNOŚCI UCZNIA |
| |DO REALIZACJI NABYTYCH WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI | |
|1. |Uczniowie słuchają tekstu do ćwiczenia A str. 54/55 |Uczniowie zapoznają się ze nowym słownictwem, |
|2. |Nauczyciel wypisuje na tablicy nazwy dyscyplin sportowych, | Zadaniem uczniów jest odgadnąć znaczenie słów. |
| |oraz naprowadza uczniów na znaczenie tych słów | |
|3. |Nauczyciel zapisuje na tablicy przykład przedstawiający |Zadaniem uczniów jest odgadnięcie zasady tworzenia przymiotników w |
| |stopniowanie przymiotników oraz ich tłumaczenie |stopniu wyższym i najwyższym (Burza mózgów) |
|4. |Nauczyciel prezentuje tablice ze stopniowaniem przymiotników |Uczniowie przepisują przykłady do zeszytu |
| |(wykonanie własne) | |
|5. |Ćwiczenie leksykalno - gramatyczne, nawiązujące do | Uczniowie rozwiązują ćwiczenie A4 str. 91 |
| |słownictwa, | |
| |które wystąpiło w tekstach. | |
Podsumowanie lekcji:
|ZAGADNIENIA UTRWALAJĄCE POWTÓRZENIE NABYTYCH WIADOMOŚCI I |NOTATKA DLA UCZNIA |
|UMIEJĘTNOŚCI | |
|Słownictwo związane z tekstem z ćwiczenia ze strony 54 |Przepisywanie do zeszytu dyscyplin sportowych: |
| |Der Wettlauf- wyścig |
| |Der Hoch- Weitsprung- skok wzwyż/ skok w dal |
| |Das Kugelstoßen- pchnięcie kulą |
| |Das Sackhüpfen- ...