Dodaj publikację
Autor
Monika Czarnecka-Hajdun
Data publikacji
2010-02-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
39

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego - nauczyciel techniki i informatyki.
 Pobierz (doc, 130,0 KB)

Podgląd treści


SZKOŁA PODSTAWOWA im. kpt. pil. Sylwestra Bartosika
W ZEGRZU POMORSKIM

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr inż. Monika Czarnecka-Hajdun

Celem podstawowym niniejszego planu jest :
UZYSKANIE
w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego
nauczyciela dyplomowanego

Rozpoczęcie stażu: 1 września 2009 r.
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Zakończenie stażu: 31 maja 2012 r.

Zegrze Pomorskie, wrzesień 2009 r.

Plan dotyczy mojego rozwoju zawodowego w okresie od 1 września 2009r. do 31 maja 2012. z uwzględnieniem zadań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez

nauczycieli.

Cele operacyjne:
1) doskonalenie warsztatu i metod pracy,
2) realizowanie zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki w celu podniesienia jakości pracy szkoły,
3) uczestniczenie w różnych formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły.

WSTĘP

Jestem nauczycielką informatyki i techniki z ośmioletnim stażem pracy. W czasie mojej dotychczasowej kariery zawodowej zdobyłam również uprawnienia do nauki matematyki, kończąc studia podyplomowe na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu; uprawnienia do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, kończąc kurs kwalifikacyjny z Oligofrenopedagogiki. Ukończyłam również kurs kwalifikacyjny z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Przez sześć lat pracowałam ucząc matematyki, informatyki i techniki. Obecnie pracuję jako nauczyciel techniki i informatyki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.

Podstawą i celem działań związanych ze zdobywaniem kolejnego nauczycielskiego stopnia awansu zawodowego jest przekonanie, że nauczyciel jest osobą uczącą się przez całe życie, nieustannie rozwijającą swoją wiedzę merytoryczną i umiejętności profesjonalne.
W dziedzinie informatyki brak rozwoju i ciągłego doskonalenia swoich umiejętności, czy zdobywania nowej wiedzy i doświadczeń byłby równoznaczny z cofaniem się.
Chęć zdobywania kolejnych stopni awansu wynika z potrzeby dalszego wszechstronnego rozwoju własnego oraz pomocy kolegom nauczycielom, w szczególności w dziedzinie zastosowania informatyki (wykorzystania komputera oraz Internetu) jako narzędzia w pracy
i nauce do realizacji zadań dydaktycznych. Ambicje, dotychczasowe doświadczenie i chęć rozwijania się, możliwości przekazania interesującej i niezbędnej dziś wiedzy skłoniły mnie do przystąpienia do grupy tych aktywnych nauczycieli, którzy podjęli wyzwanie i stanęli w kolejce po awans.

| | | | | |
|Lp. |Zadania do realizacji |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji |
|§ 8. ust. 2. pkt 1 |
|Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły |
| |Wstępna analiza własnych umiejętności. |Autorefleksja. |wrzesień 2009r. |Teczka dotychczasowych osiągnięć |
| | | | |zawodowych. |
| |Poznanie procedury awansu zawodowego |Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty, |przez cały okres stażu |Rejestr przyswojonych aktów prawa |
| |nauczycieli ...