Dodaj publikację
Autor
Beata Woźniak
Data publikacji
2010-02-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
269

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 72,5 KB)

Podgląd treści


Zespół Edukacji Gimnazjalnej i Podstawowej
w Makowcu, ul. Kościelna 2
26 – 640 Skaryszew

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

mgr Beaty Woźniak
nauczyciela mianowanego

UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEN ZAWODOWY NAUCZYCIELA
DYPLOMOWANEGO

Okres trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia: 1 września 2007r.

|Organizacja pracy związanej z awansem zawodowym |
|Lp. |Działania i czynności do wykonania |Sposób dokumentowania |Termin |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego |Wniosek o rozpoczęcie stażu. |Wrzesień 2007r. |
| |-zapoznanie z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego (Ustawa o systemie oświaty, Karta |Plan rozwoju zawodowego. | |
| |Nauczyciela, Rozporządzenie MEN i S z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez | | |
| |nauczycieli). | | |
|2. |Gromadzenie dokumentacji z realizacji planu rozwoju zawodowego. |Zebrane dokumenty: zaświadczenia potwierdzające |Cały okres stażu. |
| | |szkolenie, scenariusze zajęć. | |

§ 8, ust.2,pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentacji |
|1. |Przeprowadzenie analizy własnej pracy. |Hospitacje zajęć przez dyrektora, ewaluacja i samoocena |W ciągu stażu, zgodnie z |Konspekty zajęć, |
| | |hospitowanych zajęć. |terminami. |arkusze hospitacji. |
|2. |Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia |Udział w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego |W ciągu stażu. |Zaświadczenia, materiały szkoleniowe. |
| |warsztatu i metod pracy. |doskonalenia zawodowego: w warsztatach szkoleniowych, kursach, | | |
| | |konferencjach metodycznych, radach szkoleniowych. | | |
|3. |Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. |Praca w zespole przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. |W ciągu stażu. |Protokoły. |
| | |Zespołowe rozwiązywanie różnych spraw i problemów. | | |
|4. |Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. |Prowadzenie dodatkowych zajęć mających na celu przygotowanie |W ciągu stażu. |Sprawozdania, zaświadczenia. |
| | |uczniów: | | |
| | |- do sprawdzianu po klasie szóstej, | | |
| | |- do konkursów, olimpiad. | | |
|5. |Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych, dokonywanie |Przeprowadzenie testu pomiaru dydaktycznego z matematyki. |W ciągu stażu. |Test oraz opracowanie wyników. |
| |korekty pracy i modyfikacji pracy z uczniami, porównywanie |Nanoszenie korekt i uzupełnień do planów wynikowych nauczanego | |Plany wynikowe. |
| |uzyskanych wyników i ocena skuteczności |przedmiotu. | | |
| |podejmowanych działań. |Udział w zajęciach realizowanych przez innych nauczycieli. | | |
| | | | |Arkusze hospitacji. |
|6. |Opracowanie wyników egzaminu gimnazjalnego w części |Analiza wyników w programie excel za pomocą wykresów, według |W ciągu stażu. |Analizy, wydruki, arkusze kalkulacyjne, |
| |matematyczno – przyrodniczej z |badanych standardów i ze względu na przedmioty. | |tabele. |
| |wykorzystaniem samodzielnie opracowanych arkuszy | | | |
| |kalkulacyjnych. | | | |
| |Opracowanie wyników sprawdzianu po klasie szóstej szkoły | | | |
| |podstawowej. | | | |
|7. |Samodzielne studiowanie literatury i czasopism. |Lektura i analiza literatury fachowej. Poszukiwanie nowych |W ciągu stażu. |Wykaz przeczytanej literatury. |
| | |metod aktywizujących uczniów. | | |

§ 8, ust. 2,pkt 2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Termin |Sposób ...