Dodaj publikację
Autor
Ewa Bernacka-Pacyna
Data publikacji
2010-02-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
329

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera scenariusz projektu konkursu "Europejska wiosna", który można wykorzystać z okazji obchodów pierwszego dnia wiosny. Projekt trwa około jednego miesiąca. Jego celem jest zapoznanie uczniów z kulturą krajów europejskich, nawiązanie do tradycji regionalnej oraz zintegrowanie całego środowiska szkonego. Scenariusz może być pomocny w przeprowadzeniu zajęć otwartych podczas awansu zawodowego i nie tylko.
 Pobierz (doc, 238,5 KB)

Komentarze

ewuniek, 2010-02-24

Rewelacja:)Zamierzam wykorzystać już w tym roku na 1 Dzień Wiosny lub na 20-lecie szkoły:)Thanks!

jl@plnova.pl, 2010-02-24

Szkoda że tak mało szczegółów - same ogólniki. Joanna

Podgląd treści

Projekt konkursu pt. „Europejska wiosna”

1. Cele edukacyjne:
-nawiązanie do tradycji ludowej i regionalnej
-poznanie kultury krajów europejskich
- umiejętność prezentacji przygotowanych zadań
-integracja klasy z wychowawcą podczas przygotowywania zadań
- integracja całego środowiska szkolnego
-wdrażanie do zdrowej rywalizacji
2. Procedury osiągnięcia celów:
Zadania dla klas:
1. Losowanie państwa i konkurencji dla swojej klasy.
2. Przygotowanie pieczątki z nazwą wylosowanego państwa.
3. Cała szkoła w kwiatach.
4. Przygotowanie plakatu pt. Europejska wiosna.
5. Przygotowanie stroików wiosennych – jedna sztuka od każdej klasy.
6. Przygotowanie wiosennego transparentu i okrzyku.
7. Przygotowanie reprezentacji klasy do udziału w quizie na temat znajomości
państw Europy.
Termin wykonania zadań 31.03.08r.
3. Finał konkursu „Europejska wiosna” 1 kwiecień 2008:
A) 10.35 – 11:00 – Przygotowanie stanowisk (boisko do piłki nożnej)
B) 11.00 – powitanie uczniów, zapoznanie z przebiegiem finału „Europejskiej wiosny”.
C) Prezentacja klas – okrzyk, transparent – ocena jury.
D) Zajęcie stanowisk, wręczenie przygotowanych wcześniej paszportów , w których drużyny otrzymają pieczątkę za wykonanie konkurencji..
E) Drużyny klas 4-6 w wyznaczonej kolejności odwiedzają poszczególne państwa – wykonując zadania pozyskują pieczątki do paszportów.
F) Drużyna (3 osoby) z każdej klasy przystępuje do quizu europejskiego - obsługa stanowiska – pani Katarzyna Kurek (sala nr 12).
G) Sprzątanie stanowisk, podliczanie punktów przez komisję.
H) Apel- zakończenie imprezy, przedstawienie punktacji, wręczenie dyplomów zwycięzcom, nagrodzenie słodyczami wszystkich uczestników konkursu
„Europejska wiosna”.
Planowany czas trwania imprezy 2 godziny lekcyjne.

.Jury ocenia:
1. Zadania wykonane do 31 marca.
2. Wystrój i przygotowanie stanowisk.
3. Przygotowanie konkurencji.
4. Wykonanie konkurencji na podstawie ilości zdobytych pieczątek w paszporcie.
5. Dyscyplinę.

Załączniki:
1. Wykaz konkurencji.
2. Quiz
3. Punktacja konkurencji( przykładowa karta)
4. Karta zbiorcza.
5. Rozmieszczenie stanowisk.

Uwagi końcowe:
Przygotowanie przez uczniów kola informatycznego „fotoreportażu” z przebiegu finału konkursu pt. „Europejska wiosna” i zaprezentowanie go na stronie internetowej szkoły.

Stroiki wykonane przez poszczególne klasy zostaną przekazane do Urzędu Miasta Piechowice gabinetów Dyrektora i Wicedyrektora szkoły oraz sekretariatu szkolnego. Zwycięzcy
( tj. I , II, III miejsce ) otrzymają dyplomy i drobne upominki pozostali uczestnicy zostaną nagrodzeni słodyczami .
Organizatorzy:
Ewa Bernacka – Pacyna
Ewa Łukaszek - Białożyt

WYKAZ KONKURENCJI
Załącznik nr 1

KALAMBURY
Zadanie dla klasy przygotowującej:
Przedstawić zasady konkurencji każdej z klas biorących w niej udział.
Przygotować 8 haseł (na kartkach) możliwych do przedstawienia. Hasłami muszą być przedmioty.
Przygotować stoper i zapisać czas, w jakim zostanie odgadnięte hasło.
Klasa odgadująca może zostać zdyskwalifikowana jeśli prezentujący hasło będą mówili lub zostanie przekroczony czas (8 minut)
Zadanie dla klasy biorącej udział w konkurencji:
Wybranie 1 lub 2 osób ...