Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ostern in Polen und in Deutschland
Scenariusz zajęć z języka niemieckiego dla klasy V
Temat: Ostern in Polen und in Deutschland.
Czas zajęć: 2 godziny lekcyjne.
Cele:
a) uczeń zna:
- słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi
b) uczeń rozumie:
- przeczytany tekst
c) uczeń potrafi:
- nazwać prezentowane przedmioty związane ze Świętami Wielkanocnymi, np. karty świąteczne, pisanki, itp.,
- odpowiadać na pytania dotyczące Świąt Wielkanocnych, np. Wann feiern wir Ostern?,
- określić nastrój wiersza "Osterspaziergang" dobierając właściwe przymiotniki oraz przedstawić go za pomocą ilustracji,
- udzielić informacji, jak obchodzi się święta Wielkanocy w Polsce i w Niemczech.
← Nauczyciel prezentuje nowe słownictwo za pomocą ilustracji, uczniowie przyklejają napisy do obrazków. Następnie uczący się powtarzają wielokrotnie nowo poznane słowa.
← Uczniowie otrzymują karty pracy z ćwiczeniami. Ich zadaniem jest uzupełnienie luk.
a) Ostereier sind: grün, blau, ............
b) Der ................... bringt die Ostereier.
c) Der Osterhase ............................. die Ostereier.
d) Kinder bemalen die .................................
e) Der .......................... steht auf dem Tisch.
f) Es ist Frühling, es ist warm. Im Garten sind viele ......................
← Kolejnym zadaniem jest odszukanie wyrazów, w których zając schował jajka – uczniowie pracują w grupach, wypisują jak najwięcej wyrazów, które zawierają słowo Ei
np. Eis, frei, Freitag, mein, meinen, kein, klein, Bleistift, Papagei, heissen, itd.
Głośne czytanie znalezionych wyrazów. Podliczenie punktów oraz wyłonienie zwycięskiej grupy. Grupa ta otrzymuje w nagrodę czekoladowe jajka.
← Nauczyciel przykleja na tablicy kartki z pytaniami, a uczniowie udzielają pisemnej odpowiedzi.
1. Wann feinern wir Ostern?
2. Was bringt der Osterhase?
3. Was machen wir Am Gussmontag?
4. Was malen wir zu Ostern?
← Nauczyciel włącza kasetę z wierszem. Po wysłuchaniu uczniowie odpowiadają na pytania.
1. Welche Wörter erwartest du im Gedicht? Schreib sie auf.
Jakich słów oczekujesz w wierszu? Wypisz je.
2. Wysłuchanie wiersza "Osterspaziergang" z kasety.
Osterspaziergang
Vom Eise befreit sind Strom und Bäche
durch des Frühlings holden belebenden Blick,
im Tale grünet Hoffnungsglück;
der alte Winter in seiner Schwäche
zog sich in rauhe Berge zurück.
Von dorther sendet er, fliehend, nur
ohnmächtige Schauer körnigen Eises
in Streifen über die grünende Flur;
aber die Sonne duldet kein Weißes,
überall regt sich Bildung und Streben,
alles will sie mit Farben beleben;
doch an Blumen fehlt's im Revier,
sie nimmt geputzte Menschen dafür...
Johann Wolfgang von Goethe
← Uczniowie określają nastrój panujący w wierszu.
1. Hör das Gedicht und noch mal und markiere die Wörter, die du erraten hast.
Wysłuchaj nagrania wiersza jeszcze raz i zaznacz słowa, które odgadłeś.
Uczniowie otrzymują tekst wiersza i słuchając go z kasety zaznaczają słowa, które odgadli ...