Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan metodyczny zajęć z podstaw przedsiębiorczości
Data:
Temat: Moje umiejętności, cechy osobowościowe a przyszły zawód
Miejsce zajęć:
Uczestnicy: III ZSZ ( konspekt przygotowany na lekcje z uczniami z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
Czas trwania zajęć: 45 minut
Cele ogólne
Cele operacyjne
I Poznawcze
uczeń potrafi prawidłowo wymienić przynajmniej 3 ważne dla celów zawodowych umiejętności na podstawie podanego zestawu różnych umiejętności oraz zinterpretować zgodnie z podanymi wymogami
uczeń potrafi wyszukać oferty pracy spośród różnych ogłoszeń pracodawców
kształtowanie umiejętności wyszukiwania i interpretacji informacji w różnych źródłach wiedzy
II Wychowawcze
-uczeń rozumie zależność między aktywnym poszukiwaniem pracy a efektami zatrudnienia
-uczeń rozwija percepcję wzrokową i słuchową
- kształtowanie zaangażowanej postawy w poszukiwaniu pracy a efektami znalezienia pracy
III Psychomotoryczne
- rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej
Metody pracy: mini wykład, burza mózgów, metoda zajęć praktycznych, metoda instrukcji, dyskusja
Formy pracy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne: „ Giełda pracy”, karteczki z wypisanymi umiejętnościami, karty „ Umiejętności pracownika” karty „ Umiejętności a zawód”, karta „ Karta umiejętności”
Część zajęć
Czynności nauczyciela
Czynności uczniów
Środki dydaktyczne
Ocena skuteczności
Docelowe - cele
Pośredniczące- zadania
Powitanie, zajęcie miejsc.
Przygotowanie ucznia do pracy na lekcji. Organizacja stanowisk pracy.
Nauczyciel wita uczniów i prosi o zajęcie miejsc
Uczniowie siadają do ławek
Nawiązanie do tematu zajęć.
Utrwalenie wiadomości z poprzedniej lekcji.
Nauczyciel zadaje pytanie : „ Jakie są pamiętacie sposoby aktywnego poszukiwania pracy”
Uczniowie dzielą się przyswojoną wiedzą z ubiegłych zajęć.
Wszyscy uczniowie podają metody poszukiwania pracy
Podsumowanie. Nauczyciel podkreśla możliwość zamieszczenia oferty w prasie, na tablicy ogłoszeń oraz ogłoszeń zawartych w prasie.
Tablica: „Metody aktywnego poszukiwania pracy
Część właściwa
1. Wyszukiwanie umiejętności oraz cech osobowych pracownika atrakcyjnych na rynku pracy
Uczeń prawidłowo wymienia umiejętności ważne dla celów zawodowych
Uczeń dowiaduje się o trendach na rynku pracy pod kątem poszukiwanych umiejętności pracownika
Nauczyciel zadaje pytanie: „Kogo pracodawca: -o jakich umiejętnościach oraz cechach osobowościowych zatrudniłby w swojej firmie”
Prosi o zapisanie w parach wybranych przez siebie umiejętności na kartkach samoprzylepnych.
Nauczyciel odczytuje informacje na temat badań absolwentów pod kątem umiejętności cenionych przez pracodawcę.
Uczniowie wypisują na karteczkach samoprzylepnych , posługując się podanymi przez nauczyciela umiejętnościami wypisanymi na planszy. Tłumaczenie pojęć
Karteczki samoprzylepne
Uczniowie zapoznają się z nazwami umiejętności zawodowych i cech osobowych.
Wyszukiwanie ofert pracy z ogłoszeń prasowych.
Uczeń potrafi analizować ogłoszenie w prasie
Nauczyciel rozdaje wycinki prasowe z ofertami pracy oraz kartę „Umiejętności pracownika’, przydziela zadania i tłumaczy sposób wykonania. Uczniowie mają za zadanie wyszukać ciekawych ofert pracy oraz wypisać na kartach z podaniem umiejętności określonych w ofercie.
Uczniowie wyszukują w ofertach wymagane zawody ...