Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji z języka angielskiego dla klasy I b TM
Data: 09.10.2009r.
Szkoła: ZSP
Prowadząca: Aleksandra Sadzińśka-Bouhali
Czas realizacji: 45 minut
Dział programowy: A day in the life…( Dzień z życia)
Temat : Calendar- zapisywanie dat i godzin.
Powiązania z wcześniejszą wiedzą:
-Przypomnienie czasu Present Simple(budowa i zastosowanie)
-Przypomnienie liczbników porządkowych
Cel główny:
-Uczeń poznaje zasady poprawnego zapisywania i odczytywania dat oraz godzin w języku angielskim,
Cele operacyjne:
-Po usłyszeniu daty bądź godziny uczeń potrafi ją rozpoznać i zapisać,
-Uczeń zna odpowiednie przymki czasu: in, on, at i umie je zastosować,
-Uczeń potrafi zbudować proste zdania w których określa datę i czas np. My birthday is on 20 April.
Metody nauczania:
-elicitation(pogadanka)-metody naprowadzające
-kognitywna-twórcze posługiwanie się językiem
-praca z podręcznikiem
Typ lekcji: lekcja przeznaczona na realizację nowego tematu
Forma organizacji zajęć: grupowa, indywidualna
Pomoce dydaktyczne:
-podręcznik, zeszyt, zegar, kalendarz
Plan zajęć:
1.Część wstępna(ok. 10 minut):
a)Powitanie
b)Sprawdznienie obecności
c)Powtórzenie materiału
2.Część Główna(ok.28minut):
a)Podanie tematu i jego realizacja
b)Ćwiczenia praktyczne
3.Część końcowa(ok.7 minut):
a)Podsumowanie
b)Zadanie pracy domowej
Przebieg lekcji:
Ad.1
1.Czynności organizacyjne. Przypomnnienie budowy i zastosowania czasu Present Simple oraz liczebników porządkowych.
2.Przedstawienie celów lekcji- In this module you will…
Ad.2
1.Rozgrzewka.- Uczniowie zostają poproszeni o przypomnienie nazw miesięcy oraz dni tygodnia. Następnie nauczyciel zadaje pytanie What is your favourite month? Uczniowie odpowiadają.
2.Prezentacja tematu:
Nauczyciel prosi uczniów by spojrzeli na zegarki i powiedzieli która jest godzina. Uczniowie odpowiadają podając czas po polsku, następnie nauczyciel prezentuje w jaki sposób podajemy czas w języku angielskim. Po prezentacji nauczyciel każe jeszcze raz sprawdzić czas pytając What the time is it? Teaz uczniowie mają odpowiedzieć po angielski wg zaprezentowanych wzorów. Nauczyciel pyta o datę, uczniowie patrząc na kalendarz odpowiadają po polsku. Nauczyciel przedstawia w jaki sposób zapisujemy i odczytujemy daty. Następnie prosi uczniów by teraz podali datę dzisiejszą w języku angielskim. Nauczyciel prezentuje trzy prepositions of time i wyjaśnia ich użycie.
3. Ćwiczenia praktyczne:
Nauczyciel prosi każdego ucznia o ułożenie zdania o dacie ich urodzin, czyli z zastosowaniem dokładnej daty i preposition of time, np. My birthday’s on 20 April. Natępnie każdy uczeń głośno na forum klasy wypowiada zdanie o swojej dacie urodzin.
Następnie uczniowie wykonują ćwiczenia z podręcznika, gdzie ich zadaniem jest zapisać poprawnie daty z kalendarza, wstawić odpowiedni preposition of time.
Ad.3
1.Wybrani uczniowie ...