Dodaj publikację
Autor
Eliza Milczarska
Data publikacji
2010-03-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
481

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego dla uczniów szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 16,3 KB)

Komentarze

mashena, 2010-03-03

Nie otwiera mi się ten plik :/

Magda71, 2010-03-03

Mi również. Coś jest nie tak...

dorotacieslik, 2010-03-03

Wszystko się otwiera, musicie tylko mieć Worda 7! Autorko - lepiej wysyłaj w starszym formacie :)

renataczernik@op.pl, 2010-03-05

mnie też się nie otwiera bo nie mam nowego windowsa, szkoda, a może ktoś wie jak zmienić ten plik? a może autorka go wyśle w starym?

elza81, 2010-03-10

z miłą chęcią prześlę, ale indywidualnie bardzo proszę o adres e-mail

mr_pl, 2010-05-29

albo użyć konwertera na zamzar.com

magda7583, 2010-09-14

rozszerzenie pliku to .docx Jak na mój gust wystarczy zmienić ręcznie rozszerzenie na .doc i wszystko się powinno otworzyć. Plik bardzo przydatny :)

Podgląd treści

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

-realizowane raz w tygodniu w wymiarze 1 godziny

Nauczyciel prowadzący zajęcia: mgr Eliza Milczarska

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego skierowane są do uczniów klas , którym stopień opanowania języka angielskiego może wydać się niezadowalający. Zajęcia te mogą pomóc dzieciom opanować podstawowe pojęcia i zagadnienia gramatyczne w połączeniu z zastosowaniem słownictwa używanego podczas lekcji języka angielskiego oraz nowych słów.

Uczestnicy zajęć przekonają się, że tego języka można się nauczyć i dzięki temu mieć lepsze oceny. Uczniowie utrwalają podstawowe wiadomości z zakresu czasu teraźniejszego Present Simple, przedimków określonych i nieokreślonych, jak również zapamiętują słownictwo dotyczące: rodziny, części ciała, zwierząt, nazwy dni, miesięcy i pór roku, zawodów, ubrania i jedzenia. Jednocześnie mają zapewnioną pomoc w odrabianiu prac domowych.

Cele zajęć wyrównawczych z języka angielskiego

a) główny:

  wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie nauki języka angielskiego

 b) szczegółowe:

kształtowanie pozytywnego stosunku emocjonalnego do Wielkiej Brytanii, jej języka, mieszkańców i kultury,  uświadomienie uczniom różnic kulturowych pomiędzy Polską a Wielką Brytanią, doskonalenie znajomości języka angielskiego, rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem w języku angielskim, rozwijanie umiejętności mówienia i pisania w języku angielskim, poznanie najciekawszych miejsc w Wielkiej Brytanii, poznanie najważniejszych świąt obchodzonych przez Brytyjczyków, poznanie najpopularniejszych dyscyplin sportowych  Brytyjczyków, poznanie nawyków kulinarnych Brytyjczyków, budowanie wiary we własne możliwości językowe uczniów poprzez śpiewanie piosenek.

Sprawności językowe:

Słuchanie: zrozumienie ogólnego sensu wypowiedzi, wyszukanie i identyfikacja określonej informacji w wypowiedzi

Mówienie: wypowiedzi na tematy wybrane; rozmowy na podstawie materiału stymulującego związanego z kulturą i problemami angielskiego obszaru językowego, rozmowy sterowane – odgrywanie ról, prowadzenie negocjacji, formułowanie opinii; korzystanie z komunikatora skype

Czytanie: czytanie w celu uzyskania określonej informacji (scanning), czytanie w celu uzyskania ogólnej informacji (skimming), czytanie w celu uzyskania szczegółowych informacji, czytanie samodzielne z użyciem słownika

Pisanie: list, ogłoszenie, e-mail, charakterystyka, opis (przyjaciela, dnia, ulubionego zwierzaka, świąt itp.), etc.

Formy pracy

praca całą grupą

praca indywidualna, kierowana przez nauczyciela i samodzielna

praca w parach

praca projektowa wykonywana w szkole i w domu

role-play

przedstawienia-

poprze zabawę

Metody i techniki pracy

metoda audiolingwalna

metoda komunikacyjna

praca projektowa

drama

burza mózgów

techniki samodzielnego uczenia się:

- korzystanie ze słownika,

- wizualizacja materiału,

- nauka słownictwa na pamięć,

- korzystanie z repetytoriów gramatycznych,

- domyślanie się znaczenia słówek z kontekstu,

- poznawanie i świadome stosowanie strategii utrwalania i sprawdzania nabytej wiedzy,

- świadome korzystanie z podręczników, zeszytów ćwiczeń oraz materiałów pomocniczych.

Materiały nauczania

karty do przedstawiania słownictwa (flashcards)

materiały autentyczne (filmy DVD, pocztówki, broszury, zdjęcia itp.)

lektury na różnych poziomach językowych

słowniki obrazkowe, słowniki dwujęzyczne ...