Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mashena, 2010-03-03
Nie otwiera mi się ten plik :/
Magda71, 2010-03-03
Mi również. Coś jest nie tak...
dorotacieslik, 2010-03-03
Wszystko się otwiera, musicie tylko mieć Worda 7! Autorko - lepiej wysyłaj w starszym formacie :)
renataczernik@op.pl, 2010-03-05
mnie też się nie otwiera bo nie mam nowego windowsa, szkoda, a może ktoś wie jak zmienić ten plik? a może autorka go wyśle w starym?
elza81, 2010-03-10
z miłą chęcią prześlę, ale indywidualnie bardzo proszę o adres e-mail
mr_pl, 2010-05-29
albo użyć konwertera na zamzar.com
magda7583, 2010-09-14
rozszerzenie pliku to .docx Jak na mój gust wystarczy zmienić ręcznie rozszerzenie na .doc i wszystko się powinno otworzyć. Plik bardzo przydatny :)
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
-realizowane raz w tygodniu w wymiarze 1 godziny
Nauczyciel prowadzący zajęcia: mgr Eliza Milczarska
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego skierowane są do uczniów klas , którym stopień opanowania języka angielskiego może wydać się niezadowalający. Zajęcia te mogą pomóc dzieciom opanować podstawowe pojęcia i zagadnienia gramatyczne w połączeniu z zastosowaniem słownictwa używanego podczas lekcji języka angielskiego oraz nowych słów.
Uczestnicy zajęć przekonają się, że tego języka można się nauczyć i dzięki temu mieć lepsze oceny. Uczniowie utrwalają podstawowe wiadomości z zakresu czasu teraźniejszego Present Simple, przedimków określonych i nieokreślonych, jak również zapamiętują słownictwo dotyczące: rodziny, części ciała, zwierząt, nazwy dni, miesięcy i pór roku, zawodów, ubrania i jedzenia. Jednocześnie mają zapewnioną pomoc w odrabianiu prac domowych.
Cele zajęć wyrównawczych z języka angielskiego
a) główny:
wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie nauki języka angielskiego
b) szczegółowe:
kształtowanie pozytywnego stosunku emocjonalnego do Wielkiej Brytanii, jej języka, mieszkańców i kultury, uświadomienie uczniom różnic kulturowych pomiędzy Polską a Wielką Brytanią, doskonalenie znajomości języka angielskiego, rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem w języku angielskim, rozwijanie umiejętności mówienia i pisania w języku angielskim, poznanie najciekawszych miejsc w Wielkiej Brytanii, poznanie najważniejszych świąt obchodzonych przez Brytyjczyków, poznanie najpopularniejszych dyscyplin sportowych Brytyjczyków, poznanie nawyków kulinarnych Brytyjczyków, budowanie wiary we własne możliwości językowe uczniów poprzez śpiewanie piosenek.
Sprawności językowe:
Słuchanie: zrozumienie ogólnego sensu wypowiedzi, wyszukanie i identyfikacja określonej informacji w wypowiedzi
Mówienie: wypowiedzi na tematy wybrane; rozmowy na podstawie materiału stymulującego związanego z kulturą i problemami angielskiego obszaru językowego, rozmowy sterowane – odgrywanie ról, prowadzenie negocjacji, formułowanie opinii; korzystanie z komunikatora skype
Czytanie: czytanie w celu uzyskania określonej informacji (scanning), czytanie w celu uzyskania ogólnej informacji (skimming), czytanie w celu uzyskania szczegółowych informacji, czytanie samodzielne z użyciem słownika
Pisanie: list, ogłoszenie, e-mail, charakterystyka, opis (przyjaciela, dnia, ulubionego zwierzaka, świąt itp.), etc.
Formy pracy
praca całą grupą
praca indywidualna, kierowana przez nauczyciela i samodzielna
praca w parach
praca projektowa wykonywana w szkole i w domu
role-play
przedstawienia-
poprze zabawę
Metody i techniki pracy
metoda audiolingwalna
metoda komunikacyjna
praca projektowa
drama
burza mózgów
techniki samodzielnego uczenia się:
- korzystanie ze słownika,
- wizualizacja materiału,
- nauka słownictwa na pamięć,
- korzystanie z repetytoriów gramatycznych,
- domyślanie się znaczenia słówek z kontekstu,
- poznawanie i świadome stosowanie strategii utrwalania i sprawdzania nabytej wiedzy,
- świadome korzystanie z podręczników, zeszytów ćwiczeń oraz materiałów pomocniczych.
Materiały nauczania
karty do przedstawiania słownictwa (flashcards)
materiały autentyczne (filmy DVD, pocztówki, broszury, zdjęcia itp.)
lektury na różnych poziomach językowych
słowniki obrazkowe, słowniki dwujęzyczne ...