Dodaj publikację
Autor
Iwona Andziak
Data publikacji
2010-03-09
Średnia ocena
1,00
Pobrań
259

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Polecam konspekt na początki zajęć z grafiki wektorowej. Program ma prostą obsługę. Można stworzyć naprawdę ciekawe ćwiczenia dla uczniów.
 Pobierz (doc, 2,4 MB)

Podgląd treści


Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: mgr Andziak Iwona

Konspekt zajęć
Zarządzanie informacją

Temat lekcji: Budowa i funkcje programu do grafiki wektorowej- Inscape

|Klasa: 2 Liceum |
|Data: ...................... |
|Czas trwania zajęć: 45 min |

Cele lekcji

Cel ogólny: Poznanie budowy programu Inscape

Cele operacyjne:
Wiadomości:
➢ będzie wiedział jakie jak poruszać się po programie
➢ będzie wiedział jakie narzędzie użyć w celu narysowania podstawowych obiektów
Umiejętności:
➢ będzie potrafił wykonać proste ćwiczenia

Formy organizacji zajęć:
Metody prowadzenia zajęć: Pogadanka,
Środki dydaktyczne: własne materiały, podręcznik

Plan lekcji:
Podstawowe ogniwa zajęć:

Przebieg lekcji:

|Faza lekcji |Czas |Przebieg lekcji |Metody |Materiały |
|Faza I |8 |1.Przywitanie, czynności organizacyjne- |Pogadanka |Dziennik klasowy |
|(Wstęp) | |sprawdzenie listy obecności | | |
| | |2. Zapisanie tematu lekcji na tablicy | | |
| | |3. Nauczycielka odpytuje uczniów w celu | | |
| | |przypomnienia wiadomości z poprzednich | | |
| | |lekcji | | |
|Faza II |30 |4. Nauczycielka zapoznaje uczniów |Pogadanka |Materiały własne |
|(Rozwinięcie) | |z programem do grafiki wektorowej- Inscape | | |
| | |Omawia budowę programu oraz jego poszczególne opcje, | | |
| | |5. Następnie nauczycielka pokazuje uczniom możliwości programu, |ćwiczenia | |
| | |uczniowie wykonują podstawowe ćwiczenia w celu poznania | | |
| | |najważniejszych opcji programu. | | |
|Faza III |5 |6. Nauczycielka podsumowuje zajęcia |Pogadanka | |
|(Podsumowanie) | |7. Na koniec przekazuje uczniom informacji | | |
| |2 |o temacie następnej lekcji | | |

Wstęp:

Inkscape jest edytorem grafiki wektorowej zbliżonym do CorelDRAW.
Pliki w tym programie są w formacie Scalable Vector Graphics (SVG). W programie tym można dokonywać edycji węzłów, wstawiać tekst na ścieżkę, rysować ciekawe obiekty, tworzyć interesujące projekty np.:
[pic]

PROGRAM INSCAPE
GRAFIKA WEKTOROWA
[pic]

Interfejs programu jest przyjazny, łatwo poznać podstawowe opcje programu.

Po lewo znajduje się pasek z podstawowymi narzędziami, za pomocą którego tworzymy różne obiekty.

Zaznacza i przekształca obiekty

[pic] Pozwala edytować węzły i uchwyty ścieżek

[pic] Zmienia powiększenie rysunku

[pic] Tworzy prostokąty i kwadraty

[pic] Tworzy okręgi, elipsy i łuki

[pic] Tworzy gwiazdy i wielokąty

[pic] Tworzy spirale

[pic] Rysuje krzywe odręczne

[pic] Rysuje krzywe Beziera i linie proste

[pic] Rysuje linie kaligraficzne

[pic] Tworzy i modyfikuje obiekty tekstowe

[pic] Tworzy łączniki

[pic] Tworzy i modyfikuje gradienty

[pic] Pobiera uśrednione kolory z rysunku

Na samym dole znajduje się paleta z kolorami.
[pic]Klikając raz wybieramy kolor którym chcemy rysować

Ćwiczenia dla uczniów

Narysuj wszystkie dostępne figury geometryczne w programie, za pomocą przycisków ctrl +d
a następnie ctrl+v skopiuj i wklej je wiele razy, kolejno zmień im kolory, tak by każda figura miała inne kolory.
-----------------------

[pic]