Dodaj publikację
Autor
Agata Krupa
Data publikacji
2010-03-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
206

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Brieffreunde suchen - Szukanie przyjaciół do korespondencji. Propozycja scenariusza lekcji z wykorzystaniem Internetu.
 Pobierz (docx, 15,2 KB)

Komentarze

Lesiu, 2010-03-26

Bardzo ciekawa lekcja. Uczniowie lubią gdy na lekcji wykorzystuję komputer.

Podgląd treści

Prowadzący: KRUPA AGATA

Klasa: 1.

Data:

Temat lekcji: Brieffreunde suchen. Szukanie przyjaciół do korespondencji.

Cel główny lekcji:

1. Uczeń potrafi napisać anons, w którym poszukuje przyjaciela do korespondencji w języku niemieckim.

Cele cząstkowe:

Przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji.

Wyszukiwanie anonsów na Internecie.

Czytanie wybranych ogłoszeń, zapisanie najważniejszego słownictwa i zwrotów gramatyczno– leksykalnych).

Pisanie własnych ogłoszeń.

Podsumowanie lekcji.

Cel.

Czas.

Interakcje.

Formy socjalne/ pomoce.

Komentarz.

1.

5’

N. zadaje uczniom ćwiczenie mające na celu przypomnienie wiadomości z poprzednich lekcji.

Przypomnienie wiadomości z lekcji poprzedniej.

2.

8’

N. zapoznaje u. z tematem lekcji, a następnie wypisuje na tablicy przykładowe nazwy stron internetowych, na których można znaleźć ogłoszenia osób poszukujących przyjaciela do korespondencji. U. odnajdują wybrane przez siebie strony. N. pomaga u. w wyborze najciekawszych anonsów.

Przykładowe strony:

www.emailfreundschaft.de

www.brieffreunschaften.de

www.ironangel.de

www.suchen.com/freundschaften/

www.email-fun.de

Praca w parach/ komputer, Internet.

-Wprowadzenie do tematu lekcji.

-Wyszukiwanie stron w Internecie.

3.

12’

U. czytają wybrane przez siebie anonse z Internetu, następnie wypisują z nich najciekawsze słownictwo i wyrażenia gramatyczno-leksykalne (wcześniej zapisane przez n. na tablicy) do zeszytu.

Praca pojedyncza/

komputer, Internet.

Zapoznanie ze słownictwem i zwrotami potrzebnymi przy poszukiwaniu przyjaciela do korespondencji w j.niemieckim lub przy pisaniu podobnego anonsu.

4.

15’

U. posługując się zdobytą wiedzą i wzorując się na przeczytanych anonsach piszą własny anons, w którym wyrażają chęć nawiązania listownego lub email-owego kontaktu z rówieśnikami z Niemiec. N. wybiera najlepsze ogłoszenia, które zostają odczytane i ocenione.

Praca pojedyncza.

Pisanie anonsu, utrwalenie poznanego słownictwa.

5.

5’

N. prosi jednego z u. aby powiedział, czego dowiedział się na lekcji, następnie zadaje u. zadanie domowe.

Podsumowanie lekcji.

N.: nauczyciel

U.: uczniowie