Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Lesiu, 2010-03-26
Bardzo ciekawa lekcja. Uczniowie lubią gdy na lekcji wykorzystuję komputer.
Prowadzący: KRUPA AGATA
Klasa: 1.
Data:
Temat lekcji: Brieffreunde suchen. Szukanie przyjaciół do korespondencji.
Cel główny lekcji:
1. Uczeń potrafi napisać anons, w którym poszukuje przyjaciela do korespondencji w języku niemieckim.
Cele cząstkowe:
Przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji.
Wyszukiwanie anonsów na Internecie.
Czytanie wybranych ogłoszeń, zapisanie najważniejszego słownictwa i zwrotów gramatyczno– leksykalnych).
Pisanie własnych ogłoszeń.
Podsumowanie lekcji.
Cel.
Czas.
Interakcje.
Formy socjalne/ pomoce.
Komentarz.
1.
5’
N. zadaje uczniom ćwiczenie mające na celu przypomnienie wiadomości z poprzednich lekcji.
Przypomnienie wiadomości z lekcji poprzedniej.
2.
8’
N. zapoznaje u. z tematem lekcji, a następnie wypisuje na tablicy przykładowe nazwy stron internetowych, na których można znaleźć ogłoszenia osób poszukujących przyjaciela do korespondencji. U. odnajdują wybrane przez siebie strony. N. pomaga u. w wyborze najciekawszych anonsów.
Przykładowe strony:
www.emailfreundschaft.de
www.brieffreunschaften.de
www.ironangel.de
www.suchen.com/freundschaften/
www.email-fun.de
Praca w parach/ komputer, Internet.
-Wprowadzenie do tematu lekcji.
-Wyszukiwanie stron w Internecie.
3.
12’
U. czytają wybrane przez siebie anonse z Internetu, następnie wypisują z nich najciekawsze słownictwo i wyrażenia gramatyczno-leksykalne (wcześniej zapisane przez n. na tablicy) do zeszytu.
Praca pojedyncza/
komputer, Internet.
Zapoznanie ze słownictwem i zwrotami potrzebnymi przy poszukiwaniu przyjaciela do korespondencji w j.niemieckim lub przy pisaniu podobnego anonsu.
4.
15’
U. posługując się zdobytą wiedzą i wzorując się na przeczytanych anonsach piszą własny anons, w którym wyrażają chęć nawiązania listownego lub email-owego kontaktu z rówieśnikami z Niemiec. N. wybiera najlepsze ogłoszenia, które zostają odczytane i ocenione.
Praca pojedyncza.
Pisanie anonsu, utrwalenie poznanego słownictwa.
5.
5’
N. prosi jednego z u. aby powiedział, czego dowiedział się na lekcji, następnie zadaje u. zadanie domowe.
Podsumowanie lekcji.
N.: nauczyciel
U.: uczniowie