Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan wynikowy Przedmiot: Podstawy żywienia człowieka. Klasa III TŻiGD. Imię i nazwisko nauczyciela .:mgr inż. Agnieszka Sęk.
|Lp. |Zakres tematyczny |Ilość jednostek |Umiejętności |Standardy egzaminacyjne |Podstawa |
| | |lekcyjnych | | |programowa |
| |Wprowadzenie |2 |Znać przedmiotowy system oceniania na w/w przedmiocie | | |
| |Podanie i omówienie programu nauczania na przedmiocie | |znać zagadnienia realizowane na w/w przedmiocie | | |
| |Podstawy żywienia człowieka w klasie III | |znać kryteria oceniania wiedzy i | | |
| |Podanie i omówienie przedmiotowego systemu oceniania na | |umiejętności na przedmiocie Postawy żywienia człowieka w klasie III | | |
| |przedmiocie Podstawy żywienia człowieka w klasie III. | | | | |
| |Kryteria oceniania wiedzy i umiejętności na przedmiocie | | | | |
|1 | |9 |-znajomość podziału produktów spożywczych na 5,7,9 i 12 grup, |1.2 |1.11 |
| |Wartość odżywcza produktów spożywczych | |-znajomość wartości odżywczej i energetycznej mleka, mięsa, wędlin, ryb| |1.12 |
| |Podział produktów spożywczych na 5,7,9, i 12 grup | |, jaj, tłuszczów, owoców , warzyw, | |2.4 |
| |Rodzaje, wartość odżywcza i rola w żywieniu produktów | |-znajomość roli mleka, mięsa, wędlin, ryb , jaj, tłuszczów, owoców , | | |
| |zbożowych | |warzyw dla człowieka, | | |
| |Wartość odżywcza mleka i produktów mleczarskich i ich rola w| |-dokonywanie analizy porównawczej pod względem składu chemicznego , | | |
| |żywieniu | |wartości odżywczej i roli mleka, mięsa, wędlin, ryb , jaj, tłuszczów, | | |
| |Wartość odżywcza mięsa, wędlin i ryb i ich rola w żywieniu. | |owoców , warzyw | | |
| |Wartość odżywcza jaj oraz ich rola w żywieniu. | | |2.1 | |
| |Wartość odżywcza i energetyczna tłuszczów i ich rola w | | | | |
| |żywieniu | | | | |
| |Wartość odżywcza poszczególnych grup owoców i warzyw oraz | | | | |
| |ich rola w żywieniu | | | | |
| |Charakterystyka wartości odżywczej i energetycznej produktów| | | | |
| |należących do 12 grupy | | | | |
| |Sprawdzian wiadomości | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|2 |Normy żywienia |3 |- rozróżnianie norm żywienia, |1.1 |1.13 |
| |1. Rodzaje norm żywienia | |- analizowanie i porównywanie wartości dziennych norm na energię, | |1.14. |
| |2. Dzienne normy na energię i składniki | |składniki podstawowe, mineralne i witaminy dla różnych grup ludności | |2.5 |
| |podstawowe. | | | | |
| |3. Dzienne normy na witaminy i składniki | | | | |
| |mineralne. | | | | |
|3 |Zamienność produktów |1 |- dokonywanie zamiany produktów spożywczych w obrębie grup, |1.1 |1.13 |
| | | |- układanie jadłospisów dla poszczególnych grup ludności z |1.2 |1.16 |
| | | |zastosowaniem zamienności produktów |1.6 |2.5 |
| | | | |2.1 | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|4. |Zdrowotne skutki nadmiaru i niedoboru składników pokarmowych|1 |- analizowanie zdrowotnych skutków nadmiaru lub niedoboru określonych |1.1 |1.3 |
| | | |składników pokarmowych zdrowotnych skutków |1.6 |1.4 |
| | | |- wskazywanie zależności pomiędzy nadmiarem i niedoborem składników | |2.2 |
| | | |pokarmowych a konkretnym schorzeniem | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|5 |Zasady układania i oceny jadłospisów |5 |- określanie roli i wskazywanie % udziału wartości energetycznej |1.1 |1.15 |
| |Rola posiłków i ich rozkład w ciągu ...