Dodaj publikację
Autor
Marzanna Antończak
Data publikacji
2010-03-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
57

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy wzbogacony o postawy kształtowane w uczniach podczas lekcji języka obcego.
 Pobierz (doc, 223,5 KB)

Podgląd treści

PLAN WYNIKOWY Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
KLASA VI
ROK SZKOLNY 2009/2010

Podręczniki:

Gawęcka-Ajchel Beata, Żelezik Anna -„Ступени 3”, Podręcznik z ćwiczeniami dla klasy 6, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2008;

Płyta CD

Program nauczania:

Gawęcka-Ajchel Beata, Program nauczania języka rosyjskiego w klasach IV - VI szkoły podstawowej. Kurs dla początkujących. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne; Warszawa 2006

Numer dopuszczenia programu do użytku szkolnego przez MEN: DKWOS – 5002 – 49/05

Ilość godzin lekcyjnych w ciągu tygodnia: 2

| Tematy |Realizowany materiał |Treści |Wymagania programowe |Wychowanie poprzez |
| |podręcznikowy |programowe | |realizowane tematy |
| | | |Wymagania podstawowe |Wymagania ponadpodstawowe |
|1. Lekcja organizacyjna. |Omówienie podręcznika do | | | | |
| |klasy VI oraz sposobu | | | | |
| |oceniania wiedzy | | | | |
| |uczniów(zgodnie z | | | | |
| |Przedmiotowym | | | | |
| |Systemem Oceniania). | | | | |
| | | | | | |
| |Rozwiązywanie testu. Próba | | | | |
| |samooceny. | | | | |
|2. Test Это мы проходили, это| | | | | |
|нам задавали... | | | | | |
| | |Rozdział – Ступени 1 - Путешествие, транспорт |
|3. На машине или на самолете?|Ćwiczenie 1 – praca ze |Wymowa spółgłosek miękkich w |w zakresie sprawności słuchania: |w zakresie sprawności mówienia: |- edukacja poprzez |
|– nazwy środków transportu. |słownikiem |zakończeniach rzeczowników |- rozumieć leksykę dotyczącą podróży i środków transportu zawartą |- wcielić się w rolę przewodnika i, stosując |podróżowanie; |
| |środki transportu, nazwy |rodzaju męskiego. |w słowniku; |podane wyrażenia, opowiedzieć turystom o |- wzbudzanie chęci |
| |pomieszczeń na dworcu lub | |- rozumieć nagrane dialogi i tekst В Москву на самолёте; |swoim mieście / swojej wsi; |poznawania własnego kraju i |
| |lotnisku. |Oficjalne oznaczanie czasu |- wyróżnić zwroty grzecznościowe zastosowane w dialogach; |- recytować wiersz С. Михалкова pt. От |świata; |
| |Ćwiczenie 2. |zegarowego (godziny i minuty). |- zrozumieć ze słuchu ogólny sens wiersza С. Михалкова pt. От |кареты до ракеты. |- poszanowanie odmienności |
| | | |кареты до ракеты i po wysłuchaniu uporządkować fragmenty tekstu we|w zakresie sprawności pisania: |kulturowej i narodowej; |
|4. Алло, это справочная |Ćwiczenie 3- 5 |Konstrukcje oraz zwroty |właściwej kolejności. |– zapisać z pamięci nazwy obiektów |- bezpieczne podróżowanie; |
|аэропорта „Окенче”? – |Moskwa – stolica Rosji – |grzecznościowe stosowane |w zakresie sprawności czytania: |zabytkowych znajdujących się w Moskwie. |- Bezpieczeństwo na drodze i|
|dialogi. |informacje realioznawcze |podczas podróży oraz w |- czytać wyrazy i zwroty ze słownika ilustrowanego; | |przestrzeganie przepisów; |
|6. На чем плывет папа |Ćwiczenie 6 – 8 |pytaniach o drogę. |- czytać słowa, łamańce językowe, dialogi, | |- kulturalne zachowanie na |
|Бориса?- czasowniki: | |Formy rzeczowników rodzaju |wyrażenia grzecznościowe i teksty zawarte w rozdziale | |dworcu, lotnisku; |
|ехать, лететь, плавать, | |męskiego typu кремль, музей. |- określić czy podane zdania są zgodne z treścią usłyszanych i | | |
|кататься. | | |przeczytanych dialogów; | | |
| | |Oznaczenie ruchu (kierunku) i |- po przeczytaniu tekstu wykonać test, wybierając prawidłowy | | |
|7. Какие русские кремли ты | |miejsca przy pomocy wyrazów: |wariant odpowiedzi; | | |
|знаешь?- odmiana rzeczowników| |здесь, там, сюда, туда. |- przeczytać przysłowie ...