Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Nauczyciel:
Klasa: 1
Data:
Podręcznik: „Exam Challenges 1“
Temat lekcji: Present Continuous – exercises.
Główny cel lekcji: utrwalenie prawidłowego użycia czasu teraźniejszego ciągłego
(Present Continuous) w mowie i piśmie.
Podstawa programowa:
Treści:
Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych,
gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych).
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi.
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne.
Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne.
Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi pisemne.
Uczeń reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach.
Uczeń reaguje w formie prostego tekstu pisanego.
Uczeń przetwarza tekst ustnie lub pisemnie.
Uczeń dokonuje samooceny.
Uczeń współdziała w grupie.
Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Osiągnięcia
Sprawność rozumienia ze słuchu:
rozumienie ogólnego sensu oraz głównych punktów wypowiedzi
wyszukiwanie konkretnych, szczegółowych informacji
Sprawność mówienia:
formułowanie krótkich, płynnych i spójnych wypowiedzi z użyciem czasu teraźniejszego ciągłego (Present Continuous)
relacjonowanie wypowiedzi innych osób
opis ilustracji
formułowanie pytań w czasie teraźniejszym ciągłym w celu zdobycia potrzebnych informacji
reagowanie na pytanie innych, udzielenie odpowiedzi
Sprawność czytania:
wyszukiwanie żądanej informacji lub szczegółu w tekście
odnalezienie informacji niezgodnych z ilustracją
Sprawność pisania:
opis obrazka, gestu, filmu za pomocą zdań w czasie teraźniejszym ciągłym
Inne umiejętności:
określenie ogólnego celu zadania oraz kolejności wykonywanych prac
zdobywanie brakujących i dostępnych informacji
samoocena, ewaluacje wyników swojej pracy oraz porównanie ich z zamierzonym celem
praca w grupie
ćwiczenie pamięci
Cele operacyjne:
1. Wiadomości: Uczeń:
● zna zasady tworzenia zdań w czasie teraźniejszym ciągłym.
● wie w jakich sytuacjach czas ten jest używany.
● zna czasowniki opisujące proste czynności.
2. Umiejętności: Uczeń:
● potrafi opisać proste czynności w mowie i piśmie posługując się czasem teraźniejszym
ciągłym.
● potrafi zadać proste pytania w tym czasie w celu uzyskania interesujących go informacji.
● potrafi znaleźć różnice pomiędzy tekstem a obrazkiem.
● potrafi zrozumieć proste nagranie i przekształcić je na formę pisemną tj. zapisać brakujące
Informacje.
3. Postawy: Uczeń:
● bierze aktywny udział w lekcji.
● podejmuje próby wykonania zadania.
● potrafi dokonać samooceny i porównać wyniki swojej pracy z zamierzonym celem.
Metody: komunikacyjna, metoda kinestetyczna, metoda audiowizualna.
Środki dydaktyczne: tablica, podręcznik, płyta CD, magnetofon, komputer, Internet.
Fazy lekcji
I Wstęp: (3 min)
Czynności organizacyjne: powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji, przedstawienie uczniom celów lekcji.
II Rozwinięcie (35 min)
Krok 1: Nauczyciel wraz uczniami powtarza sposoby tworzenia zdań w czasie teraźniejszym ciągłym (Present Continuous) oraz sytuacje, w których czas ten jest używany.
Krok 2: Nauczyciel wyznacza ucznia, którego zadaniem jest przedstawienie za pomocą ...