Dodaj publikację
Autor
Wanda Drozdek
Data publikacji
2010-03-22
Średnia ocena
5,00
Pobrań
491

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy świetlicy szkolnej opracowany jest z myślą o świetlicach szkół wiejskich.
 Pobierz (doc, 93,0 KB)

Komentarze

HUAHINE, 2010-10-11, ocena:

super plan! bardzo pomocny :-) dziękuję za świetne pomysły! pozdrawiam

Podgląd treści


PLAN PRACY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ
ŚWIETLICY SZKOLNEJ

|WITAJ SZKOŁO, ŻEGNAJCIE WAKACJE |UWAGI |Wrzesień|
| | | |
|Żywe słowo- pogadanka z dziećmi o zasadach zachowania się na świetlicy szkolnej na podstawie regulaminu| | |
|świetlicy. Swobodne wypowiedzi dzieci o tym jak spędziliśmy wakacje? | | |
|Zaj. plast.- pociąg z pocztówek. | | |
|Zaj. muz.- Śpiewanie własnych imion na wybrane melodie. Śpiewanie piosenek poznanych podczas letniego | | |
|wypoczynku. | | |
|Gry i zab.- zabawa naśladowcza „Rób tak jak ja”. Zabawa w poszukiwanie przedmiotów. | | |
|Spacery- spacer zdrowotny w stronę lasu. | | |
|MOJE BEZPIECZEŃSTWO | |Wrzesień|
| |Znaki drogowe | |
|Żywe słowo- zapoznanie dzieci z ogólnymi przepisami ruchu drogowego-dobieranie prawidłowego podpisu do | | |
|znaku. Bezpieczeństwo w szkole i poza nią. Rozmowa na temat ludzi odpowiadających za bezpieczeństwo na | | |
|drogach (policjant, straż miejska, służba drogowa). | | |
|Zaj. plast.- warsztaty- poznanie techniki collage (przykłady prac artystycznych). „Zaczarowane | | |
|światła”- collage (wycinanki, kredki). |Instrumenty perkusyjne | |
|Zaj. muz.- reakcja na sygnały muzyczne (forma zabawy) | | |
|Gry i zab.- zabawa w ruch uliczny z kierującym policjantem oraz „Bum” | | |
|Wycieczki- Wycieczka po wsi- zwrócenie uwagi na znaki drogowe i przejście dla pieszych. | | |
|CHRONIMY PRZYRODĘ | |Wrzesień|
| | | |
|Żywe słowo- wprowadzenie terminu-ekologia. Rozmowa z dziećmi na temat ochrony środowiska. | | |
|Zaj. plast- „Morze, góry, jeziora, lasy”- malowanie farbą plakatową. | | |
|Zaj. muz.- zabawy integracyjne przy muzyce. | | |
|Gry i zab.- wprowadzenie zabawy „Co się zmieniło?”. Gry i zabawy na boisku szkolnym z wykorzystaniem | | |
|materiału przyrodniczego. | | |
|Wycieczka- na łąkę. | | |
|JESIENNE POZDROWIENIA | |Wrzesień|
| | | |
|Żywe słowo- rozmowa na temat zmian zachodzących w przyrodzie-barwy jesieni. Rozpoznawanie podstawowych | | |
|gatunków drzew po kształcie liści i owocach. Słuchanie wierszy o tematyce jesiennej. | | |
|Zaj. plast.- „Jeż w jabłkowej ramce”- papier, kredki, farby. | | |
|Zaj, muz.- Poznanie piosenki „Odlot dzikich gęsi”. | | |
|Gry i zab.- profilaktyka- „Jak zareagować?”. |Ksero „Przeciw przemocy”| |
|Wycieczka- szukamy zmian w przyrodzie (ogródki, łąka). |s.18 | |

|LEŚNE DARY JESIENIĄ | |Październi|
| |„Przygoda z malowanką” |k |
|Żywe słowo- Czytanie wierszy o leśnych darach (grzyby, jarzębina). Rozmowa z dziećmi o sposobach | | |
|radzenia sobie z jesiennymi nastrojami. | | |
|Zaj. plast.- „Muchomor”- wyklejanie z plasteliny. | | |
|Zaj. muz.- Jesień w muzyce- słuchanie utworu A. Vivaldiego „Jesień” z cyklu „Cztery pory roku”. | | |
|Utrwalenie piosenki „Odlot dzikich gęsi”. | | |
|Gry i zab.- zabawa „Chodzi lisek koło drogi”, „Stary niedźwiedź”. | | |
|Spacery- spacer zdrowotny. | | |
|MÓJ NAUCZYCIEL | |Październi|
| | |k |
|Żywe słowo- czytanie wierszy o tematyce edukacyjnej. Rozmowa z dziećmi o pracy nauczyciela. | | |
|Zaj. plast.- warsztaty- barwy ciepłe i zimne. „Mój bukiet dla Pani”- malowanie farbami plakatowymi. | | |
|Zaj. muz.- poznajemy piosenkę „Wiatr chodzi po niebie”. Muzyczne pytania i odpowiedzi. | | |
|Gry i zabawy- zabawy na podwórku szkolnym. | | |
|Spacery- spacer zdrowotny. | | |
|MUZYKA JEST WSZĘDZIE | |Październi|
| | |k |
|Żywe słowo- czytanie wiersza „Pstrąg ...