Dodaj publikację
Autor
Barbara Moskal
Data publikacji
2010-03-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W ramach kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom” i „Tygodnia Bibliotek” w Pedagogicznej Bibliotece Pedagogicznej w Pile odbyło się spotkanie z przedszkolakami z Publicznego Przedszkola nr 5 - grupa wiekowa czterolatków.
 Pobierz (doc, 80,0 KB)

Podgląd treści


W ramach kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom” i „Tygodnia Bibliotek” w Pedagogicznej Bibliotece Pedagogicznej w Pile odbyło się spotkanie z przedszkolakami z Publicznego Przedszkola nr 5 - grupa wiekowa czterolatków.

„Cała Polska Czyta Dzieciom” :
Zajęcia biblioteczne dla przedszkolaków
„Wyprawa do Książkolandii”

Realizowanie zasady „ bawiąc – uczyć”

Metody pracy:
• pogadanka,
• rozmowa kierowana,
• prezentacja multimedialna,
• praca plastyczna (kolorowanki),
• wystawa

Formy pracy:
• grupowa;
• zespołowa;
• indywidualna;

Pomoce dydaktyczne
• książki
• zaproszenie
• różdżka
• bileciki
• kolorowanki
• odtwarzacz CD i płyta CD y muzyką
• laptop, rzutnik, ekran
• prezentacja multimedialna
• plansze i napisy
• zakładki do książek

Cele:
• Kształtowanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych;
• Kształtowanie poczucia szacunku do książek;
• Dziecko dostrzega różne walory książki : naukowe, artystyczne i rozrywkowe;
• Wzbogacenie słownictwa dzieci dotyczącego tematu biblioteka: biblioteka, bibliotekarz, czytelnik;
• Dziecko poznaje i rozumie pracę bibliotekarza;
• Dziecko potrafi wyjaśnić różnicę między biblioteką i księgarnią;

Przebieg spotkania:

1. Zaproszenie do Książkolandii:

Listonosz przynosi dzieciom list. Nauczycielka otwiera i pokazuje dzieciom jego zawartość : zaproszenie i czarodziejską różdżkę.
Zaproszenie zostaje głośno odczytane wszystkim dzieciom:

Uwaga dzieci!

Dziś w Książkolandii odbędzie się magiczne spotkanie!

Zapraszamy do nas wszystkie Książkoludki.

Szaru – baru, maru- karu!

Ciastko, cegła, brak kataru!

Aby tutaj trafić trzeba bilet dostać,

no i oczywiście Książkoludka przyjąć postać.

To nie będzie trudne – zobaczycie sami.

Całujemy, zapraszamy, czekamy! Mieszkańcy.

Wypowiada zaklęcie i używając czarodziejskiej różdżki dzieci zostają „zamienione” w Książkoludki.:

Czary mary nie do wiary.

Abra kadabra plim plam plum.

I już Książkoludków cały tłum.

2. Powitanie dzieci

Przy wejściu do biblioteki wita dzieci postać przebrana za Wróżkę. Każde dziecko otrzymuje bilecik wstępu. Po przywitaniu dzieci udają się do Czytelni i siadają w kręgu. Wróżka recytuje fragment wiersza Edmunda Szymańskiego „ Książka”.

Witam cię kartek szelestem.

Tytułem na pierwszej stronie witam!

Bo po to przeciec jestem, żebyś mnie ujął w dłonie

I czytał.(…)

3. Rozmowa tematyczna wokół problemów:

• czym jest biblioteka?
- Biblioteka to taki duży, mądry dom, w którym mieszkają same książki.
- Specjalna szafa (mebel) do przechowywania książek.
- Specjalny budynek, w którym można wypożyczać książki.
- W bibliotece możemy czytać czasopisma ( gazety), mieć spokój, myśleć, wyszukiwać informacje, uśmiechać się i wybierać i wypożyczać książki.

• Rozwiązanie zagadki
Rozwiązując zagadkę dzieci dowiedzą sie, gdzie dzisiaj przyszły i jak to miejsce się nazywa.

„Oto zagadka książkowa! Dziesięć liter ma to słowo,

a na końcu jest w nim” teka”, książka na ciebie tam

czeka, coraz to inna, coraz nowsza, to … (biblioteka)”.

• Jak należy się tam zachowywać?

• Wyjaśnienie różnicy między księgarnia a biblioteką:
W księgarni kupujemy książki natomiast w bibliotece wypożyczamy tzn. po przeczytaniu musimy oddać z ...