Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Witamy Nowy Rok.
|Zadania programowe |Realizacja poprzez różnorodne metody i formy pracy |Data realizacji |
| | | |
| | | |
| |I. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela | |
| | | |
|Obszar 1. Kształtowanie umiejętności społecznych|Zabawa dydaktyczna ,,Jaka to pora roku?” – omówienie cech charakterystycznych odpowiadającej poszczególnej porze roku | |
|dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i |przedstawionej na obrazku i przyporządkowanie do niego właściwego podpisu. | |
|dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w | | |
|sytuacjach zadaniowych. (PP) |Zabawa dydaktyczna „Miesiące i pory roku” – przyporządkowywanie nazw miesięcy do nazw i obrazków przedstawiających | |
| |poszczególne pory roku. | |
| | | |
|Obszar 7. Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem |Zabawa teatralna Spotkanie czterech pór roku - chętne dzieci wspólnie z | |
|i aktorem. .(PP) |Nauczycielką wymyślają krótki scenariusz przedstawienia. | |
|Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy, | | |
|przedszkola- pr. Od przedszkolaka do pierwszaka. | | |
| |Gra dydaktyczna ,, Dobierz pasujący obrazek” – zaprawa w szybkim ujmowaniu zbiorów liczbowych w zakresie 1-7. | |
| | | |
| |Zabawa dydaktyczna ,, Zgadnij, co tu nie pasuje? – prawidłowo wyszukuje i zaznacza szczegóły nie pasujące do obrazka. | |
| | | |
| |Zabawy w kąciku budownictwa – konstruowanie budowli z klocków plastikowych i drewnianych z zastosowaniem różnorodnych | |
|Inspirowanie do działań konstrukcyjnych- pr. Od |sposobów łączenia poszczególnych elementów, zwracanie uwagi na cichą i zgodną zabawę. | |
|przedszkolaka do pierwszaka. | | |
| | | |
|Obszar 10.Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci |Gra dydaktyczna wg Z. Bogdanowicz (s.150) ,,Kto szybciej i lepiej buduje” szybkie rozpoznawanie różnic w kształtach i | |
|poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie |ilości klocków. Wdrażanie do poprawnego odtwarzania układu klocków w określonym czasie. | |
|zainteresowań technicznych. | | |
|(PP) |Zabawa z zastosowaniem techniki twórczego myślenia | |
| |– przekształcenia – przekształcanie litery ,,r” w dowolny obrazek. | |
|Obszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. |,,Co to jest?” – dorysowywanie szczegółów do dziwnych rysunków | |
| |( wg Programu PKD, s.85) | |
| | | |
| |Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań – wdrażanie do przestrzegania regulaminu grupy ustalonego wspólnie z dziećmi. | |
| | | |
| |Zabawa twórcza ,,Inne zastosowanie przedmiotów”- wymyślanie jak największej ilości zastosowań pokazanego dzieciom | |
| |przedmiotu | |
| | | |
| |II. Zajęcia dydaktyczne | |
| | | |
|Obszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. (PP) |,,Jak pory roku grają w berka?” - rozmowa z dziećmi na temat zmian zachodzących w przyrodzie w różnych porach roku z | |
| |wykorzystaniem treści krótkich rymowanek. | |
| |Dzieci 6-letnie zapoznanie z literą ,,R, r” małej i wielkiej, pisanej | |
| |i drukowanej w oparciu o wyraz ,,rok”.Przyporządkowywanie napisów z nazwami 4 pór roku do właściwych ilustracji. Zna i | |
| |wymienia, we właściwej kolejności, nazwy 4 pór roku. Potrafi podać charakterystyczne ich cechy. Rozpoznaje i nazywa wśród | |
| |innych literę ,,R, r”. | |
| | | |
| |Słuchanie baśni ludowej pt. ,,O Nowym Roku i młynarzu Sylwestrze” – próba oceny postępowania głównych bohaterów utworu ze | |
| |zwróceniem uwagi na dobro, prawdę uczciwość. Zrozumienie sensu istnienia norm, zasad i zwyczajów, zapoznanie ...