Dodaj publikację
Autor
Ewa Lisek
Data publikacji
2010-04-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
160

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program "Bajkowa szkoła" pomocny podczas organizacji i realizacji zajęć teatralnych w drugim etapie edukacyjnym. Podane cele, tematyka zajęć, metody pracy i sposób realizacji.
 Pobierz (docx, 28,7 KB)

Podgląd treści

Opracowanie i wdrożenie Ewa Lisek

Szkoła podstawowa im. J. Lompy w Starczy

Program koła teatralnego „Bajkowa szkoła”

Treść programu:

Rozdział I

Ogólna charakterystyka programu

Założenia programu

Rozdział II

Cel główny

2.2 Cele operacyjne

Poznawcze

Kształcące

Wychowawcze

Rozdział III

3.1 Materiał nauczania

3.2 Metody i formy zajęć

3.3 Tematyka zajęć

Rozdział IV

4.1 Sposoby ewaluacji programu

4.2 Warunki niezbędne do realizacji programu

Rozdział I

Ogólna charakterystyka projektu

Program „Bajkowa szkoła” przeznaczony jest dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego Szkoły Podstawowej im. J. Lompy w Starczy, tj. klas IV – VI. Jego realizacja przewidziana jest w latach 2009/2010, 2010/2011

Beneficjentem programu są chętne osoby z klas drugiego etapu edukacyjnego, które interesują się teatrem i zjawiskami z nim związanymi. Gra aktorska jest wyjątkową okazją do osiągnięcia sukcesu przez każde dziecko, co jest ważne na każdym etapie rozwoju. Stymuluje bowiem „młodego aktora” do większego wysiłku, odwagi, staje się motywacją do nowych wyzwań. Daje też poczucie wartości, godności i nadaje sens twórczej aktywności dziecka. Teatr uczy myślenia i sprawia, ze stajemy się bardziej otwarci na świat i ludzi. Jednak zanim młody aktor wyjdzie na scenę, musi uczyć się dykcji, czyli pięknej wymowy. Powinien być świadomy tego, że za pomocą słów i zdań może wyrazić każdy stan emocjonalny, opisać krajobraz, opowiedzieć sytuację. Warunkiem sprawnej komunikacji językowej jest przestrzeganie zasad dobrej wymowy. Ważne jest, jak aktor oddycha, panuje nad głosem i jak mówi. Oprócz tego, podczas wykonywania zadań aktorskich uczeń współdziała w grupie, dorasta do pełnienia określonych ról społecznych. Każdy uczeń oczekuje akceptacji, aprobaty, praca w kole teatralnym może mu je dać. Teatr szkolny pełni rolę szermierza języka polskiego oraz polskiej kultury, zapewnia rozrywkę kulturalną, jest animatorem wszelkich artystycznych poczynań, pobudzających także do samokształcenia. Zajęcia w kole teatralnym wpływają na kształtowanie intelektu dziecka, bogacenie jego osobowości. Końcowy efekt uczniowskich zmagań – występ – może przynieść ogromną satysfakcję oraz radość młodym aktorom.

Proponowany przeze mnie program na zajęcia teatralne jest elastyczny i zakłada się jego systematyczne modyfikowanie i udoskonalanie

Założenia programu

Program zajęć teatralnych „Bajkowa szkoła” realizowany będzie w świetlicy szkolnej w wymiarze 1 raz w tygodniu po 60 minut przez nauczyciela z wykształceniem humanistycznym. Objęci są nim uczniowie klas IV – VI, którzy zadeklarują chęć swego udziału w proponowanych zajęciach. Zajęcia prowadzone są od września do końca czerwca na terenie szkoły. Tempo pracy będzie dostosowane do możliwości dzieci. Jeżeli w toku zajęć wystąpią trudności, program poszerzony zostanie o kolejne zagadnienia. Realizacja programu ma na ...