Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Wójcik
Data publikacji
2010-04-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
279

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Karty pracy dla ucznia do zajęć dotyczących Równowagi kwasowo-zasadowej z podstaw żywienia w klasie I ZSZ kucharz malej gastronomii.
 Pobierz (doc, 36,0 KB)

Podgląd treści


KARTA PRACY UCZNIA: NR 1

ĆWICZENIE 1:
Wymienione produkty spożywcze zakwalifikuj do kwasotwórczych lub zasadotwórczych
(wpisz w odpowiednią kolumnę, w tabeli na karcie pracy):
jaja, pomidory, chleb, maślanka, ryby, jabłka, mięso, cytryna, słonina, mandarynki, masło, kapusta, fasola, ser podpuszczkowy (żółty), szczaw, suszone gruszki, soja, herbata czarna, twaróg, kawa, oliwa z oliwek, mleko, sałata, ziemniaki, makaron, napoje słodkie gazowane, piwo, sól, ketchup, migdały.

|PRODUKTY |PRODUKTY ZASADOTWÓRCZE |
|KWASOTWÓRCZE | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |

KARTA PRACY UCZNIA: NR 2

Cwiczenie 2:
Oceń czy zestawy śniadaniowe są prawidłowo zestawione ze względu na utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie.
Zaznacz „X” w tabeli przy prawidłowej odpowiedzi.

GRUPA I

ZESTAW I :
Zupa mleczna z makaronem,
pieczywo z masłem, wędlina,
pomidor, sałata, sok z jabłek.

ZESTAW II
Pieczywo z masłem
i serem podpuszczkowym,
ketchup, herbata czarna.

| | | |
| |PRAWIDŁOWO | |
| |ZESTAWIONY | |
|ZESTAW I | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |ŹLE | |
| |ZESTAWIONY | |
| | | |
| |PRAWIDŁOWO | |
| |ZESTAWIONY | |
|ZESTAW II | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |ŹLE | |
| |ZESTAWIONY | |

KARTA PRACY UCZNIA: NR 2

Cwiczenie 2:
Oceń czy zestawy śniadaniowe są prawidłowo zestawione ze względu na utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie.
Zaznacz „X” w tabeli przy prawidłowej odpowiedzi.

GRUPA II

ZESTAW I :
Kawa czarna, bułka
z masłem i dżemem.

ZESTAW II
Kawa zbożowa z mlekiem,
pieczywo z masłem,
pasta z sera twarogowego
ze szczypiorkiem
i rzodkiewką, mandarynka.

| | | |
| |PRAWIDŁOWO | |
| |ZESTAWIONY | |
|ZESTAW I | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |ŹLE | |
| |ZESTAWIONY | |
| | | |
| |PRAWIDŁOWO | |
| |ZESTAWIONY | |
|ZESTAW II | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |ŹLE | |
| |ZESTAWIONY | |