Dodaj publikację
Autor
Danuta Stasiak
Data publikacji
2010-04-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
36

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program koła matematyczno-ekonomicznego przeznaczony dla klas I-III gimnazjum.
 Pobierz (doc, 52,0 KB)

Podgląd treści


PROGRAM ZAJĘĆ KOŁA MATEMATYCZNEGO „MATEMATYKA Z ELEMENTAMI PRZEDSIĘBIORCZOŚCI” DLA UCZNIÓW KLAS I-III GIMNAZJUM

Nauczyciel: Danuta Stasiak
Liczba godzin: 35

Cele edukacyjne:
1. Poznanie istoty przedsiębiorczości.
2. Zapoznanie się uczniów:
• Z podstawowymi terminami ekonomicznymi.
• Z możliwością inwestowania własnych pieniędzy (lokaty bankowe, akcje, obligacje).
• Z funkcjonowaniem giełd w gospodarce rynkowej.
• Z formami opodatkowania osoby fizycznej.
3. Wskazanie uczniom wszechstronnej użyteczności matematyki.

Cele wychowawcze:
1. Rozwijanie wytrwałości w rozwiązywaniu problemów.
2. Kształcenie umiejętności argumentowania.
3. Uczenie dobrej organizacji pracy oraz systematyczności.
4. Kształcenie umiejętności pracy w zespole.

Materiał programowy:

|L. p. |Temat lekcji |Liczba godzin |
|1. |Istota przedsiębiorczości |1 |
|2. |Systemy ekonomiczne. Istota gospodarki rynkowej. |1 |
|3. |Pieniądz w gospodarce rynkowej. |1 |
|4. |Inwestowanie własnych pieniędzy. Usługi bankowe, karty płatnicze. |3 |
| |REALIZACJA PROJEKTU „MATEMATYKA WOKÓŁ NAS – MATEMATYKA W BANKU” | |
|5. |Funkcjonowanie giełd w gospodarce rynkowej. |1 |
|6. |Rynek pracy w Polsce |1 |
|7. |Formy zatrudnienia pracownika |1 |
|8. |Opodatkowanie dochodów w zależności od formy zatrudnienia |1 |
|9. |Opodatkowanie osoby prywatnej |1 |
|10. |Krzyżówki – utrwalanie wiadomości o przedsiębiorczości |1 |
|11. |Wzrost i rozwój gospodarczy |1 |
|12. |Mierniki wzrostu gospodarczego |1 |
|13. |Bezrobocie |1 |
|14. |Budżet państwa, klasyfikacja dochodów budżetowych |1 |
|15. |Inflacja |1 |
|16. |Polska w Unii Europejskiej. Subwencje, dopłaty pośrednie i bezpośrednie, budżet UE |1 |
|17. |System walutowy |1 |
|18. |Krzyżówki – hasła dotyczące ekonomii |1 |
|19. |Rynek pracy |1 |
|20. |Pisanie CV i listu motywacyjnego |1 |
|21. |Własna działalność gospodarcza |1 |
|22. |Biznesplan |1 |
|23. |„Bądź przedsiębiorczy” – podsumowanie zajęć |1 |
|24. – 35. |Rozwiązywanie zadań konkursowych |10 |

Przewidywane osiągnięcia uczniów.

Uczeń będzie:

a) Znał istotę przedsiębiorczości,
b) Znał podstawowe terminy ekonomiczne,
c) Znał różne możliwości inwestowania pieniędzy,
d) Znał różne formy opodatkowania,
e) Uczestniczył w konkursach matematycznych oraz matematyczno – ekonomicznych.

Formy ewaluacji:

a) ankieta przeprowadzona wśród uczniów,
b) udział w konkursach matematycznych z elementami przedsiębiorczości.

.………………………..
Nauczyciel matematyki
Danuta Stasiak