Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Agnieszka Konczewska
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi Nr 80
w Warszawie
nauczyciel wspomagający w SP
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
Wymaganie 1.
§ 7 ust.2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
W Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi Nr 80 jestem zatrudniona jako nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej od dnia 01. 09. 2005r. Od chwili zatrudnienia pracuję na poziomie klas 1-3.
We wrześniu 2006r. skierowałam do dyr. Xxx wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego i po jego akceptacji rozpoczęłam trwający 2 lata i 9 miesięcy staż . Moim opiekunem została p. xxx, pedagog specjalny w Gimnazjum , wchodzącym w skład naszego zespołu szkół.
We współpracy z opiekunem stażu przygotowałam projekt planu rozwoju zawodowego, w którym starałam się uwzględnić wymagania egzaminacyjne, specyfikę szkoły i klasy , swoje dotychczasowe doświadczenia oraz umiejętności.
Następnie dokonałam analizy dokumentacji szkoły: statutu, planów pracy szkoły, regulaminu Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, przepisów bhp. Na tej podstawie zaplanowałam swoją pracę nauczyciela i wychowawcy.
Kolejnym etapem było zorganizowanie mego warsztatu pracy jako nauczyciela wspomagającego, czyli tworzenie Indywidualnych Planów Edukacyjnych dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Skonstruowałam je w oparciu o zalecenia z orzeczeń, moją wiedzę pedagogiczną, fachową literaturę i kilkutygodniową obserwację pracy i zachowania uczniów na lekcji.
Istotnym elementem doskonalenia mojego warsztatu pracy było również obserwowanie lekcji i zajęć indywidualnych prowadzonych lub wspomaganych przez opiekuna stażu, p.xxx ze zwróceniem uwagi na aktywizujące metody pracy z uczniami. Ze swej strony p.xxx również obserwowała lekcje , na których byłam w charakterze nauczyciela wspomagającego bądź prowadzone przeze mnie zajęcia indywidualne z uczniami. Moje zajęcia były też systematycznie hospitowane przez wicedyrektora szkoły, p. xxx. Zawsze, gdy wymagała tego sytuacja , przygotowywałam dla moich uczniów środki dydaktyczne, które miały ułatwić im przyswajanie lub utrwalanie treści programowych.
Pomocnym narzędziem w ocenie postępów uczniów było prowadzenie przeze mnie „ Karty osiągnięć edukacyjnych dziecka”. Wspólnie z wychowawcą analizowałam swoje zapiski i starałyśmy się na bieżąco dostosowywać wymagania nauczycieli do możliwości edukacyjnych dzieci z dysfunkcjami. Wszystkie sprawdziany, jakimi były objęte zdrowe dzieci w klasie, modyfikowałam i upraszczałam zgodnie z zaleceniami zawartymi w orzeczeniach.
Przez cały okres stażu systematycznie prowadziłam „Dziennik zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych”, w którym na bieżąco opisywałam zajęcia, jakie odbywałam z uczniami oraz zamieszczałam ewaluację podejmowanych zajęć, z akcentowaniem tego, co udało się z danym dzieckiem osiągnąć, a na co należy jeszcze położyć nacisk lub zmienić metodę pracy. Gromadziłam ...